Ga naar inhoud


Kaart gaat op zwart


J3F

Aanbevolen berichten

Ook hier sinds gisteren 21.00 het beeld op zwart... Soms heel even terug. Ik dacht het zal vanochtend wel opgelost zijn, maar nog steeds niets!

Ben er nu wel klaar mee. Ik ga overstappen naar HD tv over glas. Ga het vandaag nog bestellen.

Topfield 5000PVR 250Gb Masterpiece Zilver met koeling, Twin LNB, ArchSat 80cm schotel, Aston 1.07 (FW 2.17)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb eerst via internet her activatie opgestart (6.00uur) geen resultaat. Een uur aan de telefoon gehangen met CD in Holland om er achter te komen dat ze pas om negen uur aanwezig zijn. Na tig menu's weer het advies om via internet te her activeren. Uiteindelijk een medewerker die weer het hele storingsprotocol doorliep en uiteindelijk handmatig nogmaals een activatie signaal heeft ingevoerd.

binnen een uur weer beeld op beide Humax icords HD en op de philips basis ontvanger.

 

Nog steeds geen idee wat er nou precies is fout gegaan maar heb weer beeld.

 

@ RiesB1968, ik las dat je over wilt stappen naar glas kabel? Woon je in Nederland of buiten de landsgrenzen. In Duitsland kan ik wel glasvezel krijgen (maar het nederlandse pakket wordt volgens mij niet doorgegeven.

 

@ Allen: kun je aangeven of je in Nederland woont of in het buitenland, dan zijn de problemen makkelijker te vergelijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

We hebben weer beeld?????

Waarom geen idee. Gisteren hebben we proberen te reaktiveren lukte niet.

Nu kunnen vanuit Zwitserland weer de "Nederlander" ontvangen.

We hopen het beste. Ik blijf erbij dat gisteren avond meerdere mensen zwart hadden en wij tegelijk met sjipke dan kan het geen toeval zijn en moet het wel aan CD liggen.

Ik hoop dat ze het probleem gevonden hebben want al jaren zijn we zeer tevreden met cd.

Als het weer fout mocht gaan dan ben ik weer bij.

Alvast bedankt voor al jullie reacties.

Fijne avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Cccam.info.PHP even naar je kaart kijk dan zie je dat er een extra regel bij gekomen is.

Hier staan dan eventueel bij veel gebruik dat bepaalde keys + seconden (rood aangegeven) even geblokt zijn bij rustiger vaarwater gaan deze keys weer weg zoals bij kaart Vlaanderen heb soms 5 of 2 keys even geblokt staan even flipperen help ook de kaart weer 100 % te krijgen.

Het veranderen van Max sid van 4 naar 3 of sid limit tijd naar 10 seconden heeft geen zin is weer een nieuw probeerseltje van CD om het sharen weer wat te vermoeilijken als je snel zap dan krijg je dit ook heeft weer te maken met een soort max key tijd waar een buffer teller aan hang bij max de kaart even blokt.

Er zal bij de mannen Cccam eventueel een upgrade gemaakt moeten worden omdit bestandje weer tegen te gaan een blokker zal ik maar zeggen dus gewoon even afwachten of dit dan weer aangepakt kan worden.

 

card reader /dev/sci0

handled 5972(924) ecms and 183(183) emms

has sid limit assigned: max 4 sids every 20 seconds

 

 

SECA card 00.***.***.*** rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-10-27

006c TV VLAANDEREN : 2012-10-29

 

 

card reader /dev/sci1

handled 23134(17912) ecms and 184(184) emms

has sid limit assigned: max 4 sids every 20 seconds

37(3s), 1b6c(5s), 1b7b(4s), 1b7c(3s)

 

SECA card 00.***.***.*** rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-11-04

006a CANALDIGITAAL : 2012-10-31

Xtrend 9000/9200/9500 VU+Duo PLI 3.0 Cccam / TechNisat Twin quadro sat en Funce 100 rotatie E 45/45 W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal kan binnenkort wel opdoeken als ze zo doorgaan.

 

Abonneetje pesten noemen ze dat geloof ik?

 

Smartcard her-activeren via de website werkt ook al niet meer.

 

Lekker handig!

 

Site zeker overloaded na hun laatste domme zet?

 

Als betalende klant wil je gewoon blijven tv kijken en programma's op kunnen nemen zonder storing en ellende.

 

Blijkbaar heeft CD daar wat op tegen!

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in deze hele discussie niet begrijp is dat CD duidelijk een monopoliepositie misbruikt om telkens de regels te veranderen. Niemand, Niemand in de politiek, niemand binnen de publieke omroep, niemand binnen de commerciële omroepen en niemand binnen de club die is aangesteld als waakhond op de monopolisten is blijkbaar geïnteresseerd in de bescherming van de rechten van de kijker.

Bij welk ander product zou de hele goegemeente op z'n kop staan maar CD mag ongebreideld zijn gang gaan.

 

Niet alleen op basis van het aangebodene misbruikt CD zijn monopolie positie, nee ook binnen een afdeling die de suggestieve naam draagt van "klantenservice" !!

Hoezo, klantenservice?? Je mag ze bellen nadat je via internet een aantal vragen cq opdrachten hebt uitgevoerd. Als je besluit dat niet te doen krijg je geen telefoonnummer. Als je dan uiteindelijk het telefoonnummer krijgt, na alle onzinnige handelingen te hebben uitgevoerd, moet je je vervolgens weer door een oerwoud van keuze menu's worstelen. Na drie verschillende keuze te hebben gemaakt was het resultaat uiteindelijk het zelfde, namelijk na tien vragen kon ik ophangen of een "0" kiezen om opnieuw in het hoofdmenu uit te komen. Dus dan maar een hele andere keuze in het menu, niet meer zeggen dat het om een storing gaat , nee gewoon even zeggen dat je een probleem met de rekening hebt.

 

En , ja hoor, zo waar een levensecht persoon aan de telefoon. Gelukkig was mijn eerste reactie. Iemand die even luistert en het probleem oplost voor me.

"goede morgen, met klantenservice van Canal Digitaal, wat kan ik voor u doen?

Dit suggereert op zijn minst dat hij bereid zou zijn om iets op te lossen, toch!

"Ha, fijn iemand die me gaat helpen om weer beeld te krijgen" riep ik vrolijk!!

Nou, de praktijk bleek iets anders, weer werd de zelfde lijst met vragen afgewerkt die ik inmiddels dus voor de vierde keer aanhoorde. 3x via de mechanische stem van CD en nu een echt levend mens die feitelijk het zelfde doet!

Na zo'n klein kwartiertje was de conclusie dat hij een activatie signaal ging sturen naar mijn kaart. Hij kon me ook nog even bevestigen dat ik dat al, gedaan had om een uur of zes 's morgens. Hij kon niet vertellen waarom het signaal kennelijk niets gedaan heeft.

 

Kortom ik zal u de rest van de ellende besparen. Na ruim een uur, weer signaal op alle toestellen, zo lang het onze lieve heer..........., pardon zo lang het Canal Digitaal behaagt !!

 

Ik heb voor een niet gecertificeerde satelliet ontvanger gekozen, een HUMAX iCORD HD. Omdat ik dan optimaal gebruik kan maken van het zender aanbod waar ik grof geld voor betaal. De mogelijkheid om vier uitzendingen gelijktijdig op te nemen maakte dit apparaat voor mij erg aantrekkelijk. Canal Digitaal heeft geen vergelijkbaar apparaat in zijn pakket. Navraag bij CD levert geen antwoord. Ten minste ik vind "tja dat is onze keuze!" geen adequaat antwoord.

Koppel verkoop van kwalitatief mindere decoders levert kennelijk meer pecunia op dan het ondersteunen van je klanten !!

 

Ach, wij zijn voorlopig nog niet van deze "einzel ganger" in het buitenland af!

Gelukkig hebben we hier een forum waar we tegen elkaar kunnen vertellen hoe onrechtvaardig het allemaal is !! Goh dat lucht op !! Ach ................Ik heb weer even beeld, ga nog even naar die andere leugenaars kijken. U weet wel die mensen die zeggen dat ze ons vertegenwoordigen. Misschien gaat het signaal er wel uit als er gelogen wordt !! :angry: :angry: :P :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met Cccam.info.PHP even naar je kaart kijk dan zie je dat er een extra regel bij gekomen is.

Hier staan dan eventueel bij veel gebruik dat bepaalde keys + seconden (rood aangegeven) even geblokt zijn bij rustiger vaarwater gaan deze keys weer weg zoals bij kaart Vlaanderen heb soms 5 of 2 keys even geblokt staan even flipperen help ook de kaart weer 100 % te krijgen.

Het veranderen van Max sid van 4 naar 3 of sid limit tijd naar 10 seconden heeft geen zin is weer een nieuw probeerseltje van CD om het sharen weer wat te vermoeilijken als je snel zap dan krijg je dit ook heeft weer te maken met een soort max key tijd waar een buffer teller aan hang bij max de kaart even blokt.

 

 

Ze kunnen proberen wat ze willen 1 ding is zeker dat ze zo meer klanten verliezen als winnnen.

Ik vind het vreemd dat dit bedrijf deze testen niet met eigen kaarten uit test maar zo maar op de eigen klanten aan het testen gaat om vervolgens hier eerst te lezen wat er fout gaat en dan ook nog eens met zo'n waardeloze klantenservice ook nog al de regels zonder de klanten op de hoogte te brengen veranderen er zo goed uit komt bij de consumentenbond........Zeker aandelen bij de bond......

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al vanaf 1994 abonnee bij CD heb altijd het volledige pakket oftewel TOP + later ook HD er zijn in deze tijd diversen manieren genomen om het in hun ogen illegale kijken tegen te gaan.

Helaas dat de hobbyisten vele malen hebben moeten boeten voor de illegale handel in kaarten of de nu share abonnementen als dit de kop in zou worden gedrukt zou ook CD niet wakker liggen van de op kleinen schaal hobbyisten die met andere share uit europese landen een leuke manier van satelliet TV erop na houden.

Alle ontwikkeleingen zijn wel door de hobbyisten gevonden maar door de handel als makkelijk verdienen gewoon op de markt gebracht dat is voor een CD dan ook gewoon mark bescherming dit doet ook de grotere zoals Microsoft tegen illegale software dus een normale markt ontwikkeling.

Wat het aanbod aangaat was vele jaren mager te noemen voor een dikke prijs nu vergeleken met UPC aanbod zeer zeker een zeer goede beeld kwaliteid vergeleken met UPC 1 oktober kom er ook weer een uitbreiding van HBO bestaande abonnees op het TOP pakket krijgen dan ook weer wat korting € 15,85

Persoonlijk heb ik in deze tijd van Abonnee dan ook nooit problemen ondervonden, dat je als abonnee aangeboden word om hun ontvanger te nemen is een keuze maar niet echt noodzakelijk om pakketten juist te kunnen ontvangen wegens de op de markt gebrachte Linux ontvangers van diversen bekende aanbieders met b.v PLI, VTI enz.

De ontvanger van je keuze is dan ook wel weer wat aandacht aan vereist als je met de software van b.v PLI werkt het is en blijf hobby wil je gewoon zappen hou het dan ook gewoon bij een CD ontvanger, wil je alles voor niks dan ook maar zonder enig aandacht van een ontvanger of mogelijkheid van bepaalde Linux software blijft het altijd gewoon aankloten en schelden op producten die gemaakt zijn voor hobbyisten.

Op de CD site kun je gratis je kaart activeren bij een betaal abonnee als je dan ook op de juiste manier doet is het bellen naar hun niet noodzakelijk het updaten van kaarten of naar een andere versie (14A) was dan ook alleen mogelijk bij een hogere versie door Cccam om ook de Max sid in je cfg file te bewerkstelligen maar ja dan moet je wel af en toe wat lees file's door nemen op diversen forums van hoe of wat.

 

Ik zal dan ook wel weer de nodige tegen de schenen schoppen maar bij vele licht het altijd aan de oplettenheid van forums als er meldingen zijn van veranderingen en hoe kunje dit gezamelijk aanpakken is beter dan afegeven op aanbieders van pakketten of ontwikkelaars van Linux software die er hun arm en zaligheid van uren in steken om andere van hun vindingen mee te laten genieten.

Xtrend 9000/9200/9500 VU+Duo PLI 3.0 Cccam / TechNisat Twin quadro sat en Funce 100 rotatie E 45/45 W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was zondagavond een storing op transponder 105 van de Astra 19,2. Als je daar toevallig op afgestemd was, dan ging heel je kaartje op zwart. Bij mijn buren viel alles om 20 uur uit en bij mijn viel alles om 22 uur uit.

CanalDigitaal heeft daar maandagavond pas melding van gemaakt, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/berichten-en-meldingen/

“Sommige van onze klanten krijgen onverwachts de melding 'Geen Rechten' te zien. We zijn bezig meteen onderzoek naar de uitval van zenders in verband met deze melding.”

 

En van het antwoord van CanalDigitaal schiet je helemaal in de lach. Zeggen ze doodleuk, dan had je de klantenservice moeten bellen, die wisten van het probleem.

En dat te bedenken dat ze in het weekeinde helemaal niet bereikbaar zijn.

Als je een datumupdate op een andere transponder had gedaan dan de transponder waar SBS6 op zit, had je weer beeld gehad maar dat is goed praten achteraf.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het nu alweer een paar keer voorgekomen, heb al geprobeerd om alle EMM's te blokkeren. Maar zelfs dan gaat hij nog verkeerde ECM's sturen, dus ik ben benieuwd hoe het dan toch telkens komt dat die kaarten ermee stoppen.

 

Was eigenlijk van plan om CD morgen te bellen, maar aan de berichten te zien schiet je daar niets mee op. En kost het je alleen maar geld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is mij ook een groot raadsel.

En CDS/TVV doen niets mis (volgens henzelf althans.)

 

Heb de indruk dat de meeste fouten optreden net nadat de kaart geupdate is. Maar zoals hierboven ook vastgesteld heeft de EMM's blokkeren zodat de updates niet doorkomen helpt niet.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 2 weken later...

Als je met Cccam.info.PHP even naar je kaart kijk dan zie je dat er een extra regel bij gekomen is.Hier staan dan eventueel bij veel gebruik dat bepaalde keys + seconden (rood aangegeven) even geblokt zijn bij rustiger vaarwater gaan deze keys weer weg zoals bij kaart Vlaanderen heb soms 5 of 2 keys even geblokt staan even flipperen help ook de kaart weer 100 % te krijgen.Het veranderen van Max sid van 4 naar 3 of sid limit tijd naar 10 seconden heeft geen zin is weer een nieuw probeerseltje van CD om het sharen weer wat te vermoeilijken als je snel zap dan krijg je dit ook heeft weer te maken met een soort max key tijd waar een buffer teller aan hang bij max de kaart even blokt.Er zal bij de mannen Cccam eventueel een upgrade gemaakt moeten worden omdit bestandje weer tegen te gaan een blokker zal ik maar zeggen dus gewoon even afwachten of dit dan weer aangepakt kan worden.card reader /dev/sci0handled 5972(924) ecms and 183(183) emmshas sid limit assigned: max 4 sids every 20 secondsSECA card 00.***.***.*** rev I4A entitlements:0000 MANAGMENT : 2012-10-27006c TV VLAANDEREN : 2012-10-29card reader /dev/sci1handled 23134(17912) ecms and 184(184) emmshas sid limit assigned: max 4 sids every 20 seconds 37(3s), 1b6c(5s), 1b7b(4s), 1b7c(3s)SECA card 00.***.***.*** rev I4A entitlements:0000 MANAGMENT : 2012-11-04006a CANALDIGITAAL : 2012-10-31

Aan CCcam wordt al tijden niet meer gewerkt, eventuele euvels zouden toch eerder door Oscam moeten worden getackeld.....

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...