Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allen,

Sinds enkele maanden tv vl, met basisset triax, philips hd recorder.

Wil 2de tv aansuiten, en gezien ik technieker ga moeten bellen, inneens ook engelse kanalen erbij.

Tv vl adverteert triple sat, een lokale sat shop raadt aan omo gewoon extra lnb toe te voegen en switch.

Graag advies!

Ook, ik zou een opticum hd ontvanger kopen voor tweede tv, zonder smartcard te gebruiken, gezien openbare kanalen gratis zijn plus alle free kanalen en de engelse.

Kan een opticum werken met triole sat?

Ik woon in Brussel.

Alvast dank!

Hymnee

Geplaatst:

Hoe groot is je triax schotel als hij 78 cm is ,dan is het geen probleem om er een lnb

bij te plaatsen ten zij er een duo-lnb op zit, die zal je dan moeten verwijderen

persoonlijk zou ik geen triple sat nemen weinig regen reserves

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Een triax 64cm is niet geschikt voor een extra lnb ,dit type

schotel is alleen geschikt voor een duo-lnb

Of je zou een grotere schotel kunnen nemen 78 of 88 cm ,dan heb je plaats

voor 4 lnb's

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik ben het helemaal met satencom eens. Een triplesat heeft gewoon te weinig regenreserve met name voor de Astra 3. Op een Triax 64 moet je geen multirail zetten. Daar kun je hooguit 3 stuks Inverto multiconnec-lnb’s op plaatsen maar die zijn weer erg gevoelig voor regendruppels dus dat zou ik niet doen. Ik begrijp dat je de Astra 1, 2 en 3 wilt ontvangen. Is het misschien interessant om ook de Hotbird er nog bij te nemen? Dat kost bijna niets extra, tja een lnb van iets meer dan 15 euro maar je moet toch twee 4/1 diseqc-switches nemen en of je van de vier aansluitingen er nu 3 of 4 gebruikt maakt niets uit.

Je zou ook kunnen overwegen om een Visiosat Bisat te nemen. Die is speciaal gemaakt voor ontvangst van meerdere satellieten maar is wel duurder.

Geplaatst:

Dank voor de snelle reacties.

Ik wil,de kosten zo laag mogelijk houden. Is het eventueel een optie om huidige triax te laten hangen, kan ik toch niet verkopen, en er een 2de schotel naast met switch voor de engelse kanalen?

Geplaatst:

Ja dat zou kunnen ,maar dan heb je wel een Uncommited DiSEqC Switch

nodig ,want in een duo-lnb zit al een switch

Geplaatst:

Ja, dan wordt het toch nog een dure grap want met twee aansluitingen heb je dan ook 2 uncommitted switches nodig en die zijn behoorlijk duur. Voor een Spaun SUR 211 F betaal je in Duitsland al minimaal 25 euro per stuk excl. verzendkosten en in België ongeveer 40 euro.

Bovendien vraag ik me af of je Philips-ontvanger overweg kan met Diseqc-1.1. Dat heb je nodig met een uncommitted-switch. Met een normale switch is Diseqc-1.0 voldoende.

Dus goedkoop even de Astra 28,2 erbij zetten gaat niet. Ook is het bijplaatsen van een extra lnb naast een duo-lnb is haast niet mogelijk wat betreft het monteren maar dus wel met een extra schotel.

Geplaatst:

Als newbee is het allemaal nogal verwarrend. Wist niet dat het zo ingewikkeld is om 2de tv aan te sluiten.

Misschien moet ik gewoon triple sat nemen voor de 3de astra erbij te hebben, maar die heeft waarschijnlijk ook slechts 2 uitgangen, dus 1te kort voor 2de ontvanger?

Geplaatst:

Beste Hymnee

Als je een ontvanger hebt waar je ook mee op kunt nemen, dan heb je daar inderdaad twee aansluitingen voor nodig en met een extra TV dus 3 aansluitingen.

Dan heb je niets aan een Triplesat die ook maar twee aansluitingen heeft.

Waarschijnlijk heb je nu een duo-lnb met ook maar slechts 2 aansluitingen. Dan kun je daar ook niets mee. Omdat je het zo goedkoop mogelijk wilt houden, blijft er niets anders over dan een Triax-schotel te nemen met multirail samen met 3 lnb’s met 4 uitgangen en drie 4/1 diseqc-swithes.

Bij een Triax 78 moet je gebruik maken van smalle lnb’s. Bij een Triax 88 kun je gebruik maken van gewone lnb’s. De voorkeur gaat uit naar een Triax 88 maar als je voor het zicht niet groter wilt gaan dan een Triax 78, dan kan dat ook.

Geplaatst:

Het kan veel simpeler.

Ik heb hier een 64 cm schotel achter dubbel glas staan, met nog een stuk kozijn ervoor en ik heb prima ontvangst met duo lnb canal digitaal.

Ook heb ik een lnb met brede tape tegen de duo lnb geplakt voor de ontvangst van Astra 2 en die geeft ook prima ontvangst. Nu heb ik 1 poortje van de vu duo met de duo lnb verbonden en 1 poortje met de vastgeplakte lnb.

Vooralsnog dus alleen kosten voor wat brede tape, verder niet.

Als je meer wilt, dan betaal je ook meer, maar dat is logisch :).

Geplaatst:

Dank allen!

Dus triple sat kan ik niet delen..

Alternatief om misschien 2de schotel te zetten voor 2de tv, met enkel engelse kanalen uitgericht.

Sowieso niet can plan te betalen voor 2de abonnement tv vl. Vrt kanalen sowieso gratis in de ether..

Ik ben nieuw in satland, dank allen voor de input!

Geplaatst:

op een triplesat kun je 2 tv's aansluiten, die onafhankelijk van elkaar een signaal krijgen.....dus triplesat kun je wel delen, er zitten 2 separate uitgangen op....een triplesat is er alleen in de twin uitvoering...

Samsung 40D6510WS

Geplaatst: (aangepast)

Beste wanderer

Als je nu eerst eens goed leest wat @Hymnee wil, dan kun je lezen dat hij in het eerste bericht schrijft:

Ik heb een Philips hd recorder en wil een tweede TV aansluiten.

Een ontvanger die ook kan opnemen, daar heb je twee aansluitingen voor nodig. Wil je nog een extra TV aansluiten, dan heb je 3 aansluitingen nodig. Een Triplesat heeft maar 2 aansluitingen, dus één te weinig voor wat hij wil.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...