Ga naar inhoud


Prijsverhoging bij Canaldigitaal


pepper

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat mij met name zo irriteert is dat je als klant actie moet ondernemen/initiatief moet tonen als je het er niet mee eens bent. Het zou van een professionele instelling getuigen als er voorgesteld zou worden dat als je als klant niets doet er niets voor je verandert. Nu betekent niets doen betalen. Het wordt tijd voor concurrentie op de schotel...

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brief is inleidend voor formulieren die meegestuurd zijn. Dat ik het niet eens ben met hun aangekondigde prijsverhoging en ik mij beroep op mijn recht per 1 oktober mijn abonnement vroegtijdig stop te zetten.

 

En was je nog in de eerste 2 jaar van je contract?

 

Maar neem je nu kabel?

 

En wat is het probleem met de kosten? Waarom zeg het op? Hier kost ziggo tv minimaal 17,20 euro, dus duurder dan BasisHD van 16,95, terwijl je veel minder zenders krijgt. Ook is internet bij Ziggo niet echt sneller dan bijvoorbeeld Telfort als je voor de goedkoopste optie gaat.

 

Zelf meen ik begrepen te hebben dat de apparatuur na 3 jaar mijn eigendom wordt, ook al gebruik ik de cd tuner niet. Weet iemand of dit klopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Melchiorskystar

Apparatuur in bruikleen van CanalDigitaal wordt nooit je eigendom en je zult het altijd bij beëindiging van je abonnement moeten terugsturen, zie punt “F” “Ontvangstapparatuur in bruikleen” van de Algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/algemene-voorwaarden-tv.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

En was je nog in de eerste 2 jaar van je contract?

 

Maar neem je nu kabel?

 

En wat is het probleem met de kosten? Waarom zeg het op? Hier kost ziggo tv minimaal 17,20 euro, dus duurder dan BasisHD van 16,95, terwijl je veel minder zenders krijgt. Ook is internet bij Ziggo niet echt sneller dan bijvoorbeeld Telfort als je voor de goedkoopste optie gaat.

 

- Ik was bijna op 2 jaar van mijn contract en was schotel zowiezo al helemaal zat

- de kosten zijn voor 2 tv's duurder dan een ziggo abonnement (basis HD 16.95 + 1.50 voor een extra smartcard)

- je krijgt op zich bij kabel meer zenders dan de schotel (in ieder geval qua betaalzenders dan - basisHD heeft alleen basis zenders)

- sneller? ik ga qua internet nergens naartoe. Alleen met mijn televisie ga ik naar de kabel

- en ja - ik ga nu naar de kabel over.

 

Deels ben ik ook over gegaan omdat ik problemen met mijn draaibare systeem had - dit was voor mij bij de prijsverhoging de doorslag om toch weg te gaan. De schotel blijft wel - maar voor de gratis (astra 2) zenders.

aangepast door Angeline
Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik was bijna op 2 jaar van mijn contract en was schotel zowiezo al helemaal zat

- de kosten zijn voor 2 tv's duurder dan een ziggo abonnement (basis HD 16.95 + 1.50 voor een extra smartcard)

- je krijgt op zich bij kabel meer zenders dan de schotel (in ieder geval qua betaalzenders dan - basisHD heeft alleen basis zenders)

- sneller? ik ga qua internet nergens naartoe. Alleen met mijn televisie ga ik naar de kabel

- en ja - ik ga nu naar de kabel over.

 

Deels ben ik ook over gegaan omdat ik problemen met mijn draaibare systeem had - dit was voor mij bij de prijsverhoging de doorslag om toch weg te gaan. De schotel blijft wel - maar voor de gratis (astra 2) zenders.

 

Als je op bijna 2 jaar van je abo zit, waarom dan nu een boze brief schrijven vanwege de prijsverhoging? Dan kun je toch ook gewoon wachten tot de 2 jaar erop zit? Zelf heb ik nog een half jaar te gaan.

 

Je geeft aan straks nog Astra 2 te kunnen ontvangen, dus je hebt een eigen ontvanger (leen ontvanger moet je immers terugsturen). Als dit een Enigma 2 linux ontvanger is, dan kun je met de applicatie 'partnerbox' en nog een tweede linux box ook zonder die extra kaart tv op je tweede tv ontvangen, al heb je dan wel de extra investering. Voordeel is ook dat je via partnerbox hetzelfde pakket kunt zien en met een tweede kaart slechts het set top box pakket als je hoofdpakket het basishd pakket betreft.

 

Als je tweede tv geen hdtv is, dan zou je ook een tweedehands dreambox 7025 kunnen kopen.

 

Of als je een laptop hebt en hebt aangesloten op je tweede tv, kun je ook streamen naar je laptop en dit op je tweede tv tonen.

 

Dus zo is een tweede kaart niet nodig en betaal je zo minder voor cd dan voor ziggo.

 

Volgens Ziggo site over standaard pakket:

 

Met Ziggo TV Standaard beschikt u over circa 25 analoge en 60 digitale zenders (waarvan 14 HD zenders). Daarnaast krijgt u circa 10 wisselende films On Demand en circa 3 wisselende series On Demand.

 

Volgens Canal Digitaal over basishd:

  • Ruim 260 digitale TV-zenders
  • Minimaal 36 HD-zenders
  • Zeer compleet pakket voor een lage prijs
  • Preview: Kijk de eerste maand naar alle zenders uit ons TopHD-pakket
  • Complete HDTV-set incl. schotel en HD-ontvanger t.w.v. € 318,- in bruikleen
  • Gratis geïnstalleerd door onze monteur

Lijkt me toch een betere aanbieding.

 

Als de motor van je schotel een probleem is, dan zou je ook de boel kunnen opzeggen en vervolgens weer opnieuw kunnen aanmelden.

 

Dan haal je eerst je eigen gedoetje weg en zorg je wel voor triax flexi block met 4 lnb's. Als je een nieuw abonnement afsluit komt een cd monter alles weer netjes aansluiten en kan hij alles netjes bevestigen. Geen gedoe met motor meer en een installatie door een pro. Al is dit kort door de bocht omdat zo'n flexi block niet echt samen gaat werken met de 64 cm. schotel.

 

Het verhaaltje hierboven is er niet om te pogen jou de les te lezen, maar voor mezelf ook om af te wegen wat ik zelf ga doen. Dit omdat ik vierkante oogjes begin te krijgen en ik liever ronde oogjes heb.

 

Eerlijk gezegd heb ik spijt dat ik met satelliet begonnen ben vanwege de opstartkosten (en de vierkante oogjes), maar nu ik die gemaakt heb is satelliet vooral beter dan kabel en iets goedkoper.

 

Digitenne is trouwens nog goedkoper; 9,50 euro plus 4 euro voor de tweede tv.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg laatst opeens van canal digitaal te horen dat toen ik tweede kaartje registreerde ze het met jaar verlengd hadden, dus opeens nog tot juli. Dus mijn normale 2 jaar liep wel bijna af, maar de rest niet..

 

Boze brief was het uiteraard niet, maar het is gewoon voor mij een ontsnapping om nu er vanaf te komen. Dit omdat mijn draaibare systeem kapot is (draait vaak niet naar de goede satelliet). Had geen zin om weer grote bedragen te investeren.

 

Datzelfde investeren geld voor partnerboxen etc. Ook daar stond ik niet om te springen. Ook een nieuwe dreambox kost flink wat geld. En was niet eens meer blij met de schotel, dus afwegen of je wel een 2e box wil...

 

Streamen ook geen optie, wanti ik heb een vu duo die bij de groep hoort die regelmatig vastliep (hebben een aantal mensen helaas, niet iedereen gelukkig). Ook weer een reden wat het jammer maakt.

 

Overigens had ik ook moeten investeren als ik mijn systeem van draaibaar naar vast had gedaan. Want kan nu op 1 satelliet kijken e opnemen, niet op de andere.

 

Ik heb jaren bij ziggo gezeten en weet hoe hun paketten zijn. De kwaliteit van de hd zenders is goed, schijnen qua bitrate ook net hoger te zijn dan schotel. Ze hebben eigenlijk dezelfde zenders als in het basispakket van canal digitaal. Maar daarbij zit in hun standaard pakket ook nog een boel sd zenders die bij canal digitaal in het familie pakket zaten.

 

Voor mij is dus de prijsverhoging een manier om terug te gaan naar ziggo. De fta kanalen kan ik gewoon blijven ontvangen als ik wil, maar schotel tv kijken valt me toch een beetje tegen.

 

Digitenne inderdaad erg goedkoop, maar op zich wil ik heus wel iets kopen als het moet - bv goede ziggo ontvanger oid, maar digitenne is niets voor mij. Ik woon bij het spoor, en elke trein die langskomt stoort het signaal! Bovendien is digitenne niet hd toch?

 

Uiteindelijk moet je trouwens niet afgaan op de Info wat ziggo of canal digitaal geeft aan op de hoofdpagina zoals minstens zus en zo, en je krijgt dit dit en dit. Ik ben gewoon zenders gaan vergelijken, en feitelijk heeft het basis pakket slechts enkele hd zenders meer bij canal digitaal, extra hebben zij in hd nat geo, travel channel, history channel, Penthouse channel. Tegenover die 3 extra hd zenders die ziggo dan niet in standaar pakket heeft, hebben zij standaard weer andere zenders.

 

De overige hd zenders die canal digitaal tot die 36 rekent zijn gewoon fta hd zenders.... En die kan ik als ik wil toch wel brlijven kijken.

 

Is dus afwegen wat je meer trekt. Bij mij is dat tch het zenderpakket van ziggo. Mijn afweging is echt niet zomaar gemaakt. Ik heb alleen geluk dat cd nu hun prijzen verhoogtde, want daardoor kon ik eerder die definitieve beslissing maken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nchingo vraagt:

 

“Welke zenders horen erbij voor de €75 ? weet iemand het ?

bij CD kan ik geen STB settinglijst vinden."

 

Met het Settopbox-pakket (afgekort in de zenderlijst met STBP kun je 13 zenders ontvangen, zie: $$$$$$@@@$$$$$ waarbij inbegrepen Ned.1, 2, 3 SD en Ned. 1, 2, 3 HD die je ook zonder abonnement kunt ontvangen. Ook kun je RTL8-HD ontvangen.

Voor de HD-zenders heb je wel een HD-ontvanger nodig.

aangepast door Johan45
Link naar bestand met commerciele linken verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@nchingo vraagt:

 

“Welke zenders horen erbij voor de €75 ? weet iemand het ?

bij CD kan ik geen STB settinglijst vinden."

 

Met het Settopbox-pakket (afgekort in de zenderlijst met STBP kun je 13 zenders ontvangen, zie: $$$$$$@@@$$$$$ waarbij inbegrepen Ned.1, 2, 3 SD en Ned. 1, 2, 3 HD die je ook zonder abonnement kunt ontvangen. Ook kun je RTL8-HD ontvangen.

Voor de HD-zenders heb je wel een HD-ontvanger nodig.

 

Hallo Spritje,

Bedankt voor je reactie. Hebt de zenderlijst doorgenomen maar RTL8, Discovery,Animal Planet en zovoorts ontvang ik niet.

Denk dat ik genaaid bent of niet ? Ga maandag CD bellen.

 

Groetjes,

nchingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog maar de vraag of je bericht krijgt van CanalDigitaal over de prijsverhoging want dat hadden ze dan voor 1 sept. moeten doen. Ik zou maar zo snel mogelijk gebruik maken van de mogelijkheid dat je je abonnement wilt opzeggen wegens de aangekondigde prijsverhoging. Ik ga er wel vanuit dat het om het basispakket gaat want het familiepakket wordt niet duurder.

die "brief" hebben de meeste al gehad.::

>>>Voor de tweede keer op rij is CanalDigitaal door de Consumentenbond verkozen tot aanbieder van de ‘Beste HD-beeldkwaliteit’. En dat betekent genieten van het scherpste televisiebeeld van Nederland in HD.

Via de satelliet ontvangt u al minimaal 25 HD-zenders, waaronder Nederland 1, 2 en 3 in HD. Daarnaast kunt u met het speciale HDTV-pakket nog eens genieten van 23 bekende en populaire televisiezenders. Waaronder de bekende Nederlandse commerciële zenders van RTL, SBS6, NET5 en Veronica.

Nieuwsgierig geworden? Normaal kost het HDTV-pakket € 5,- per maand. Maar als u zich nu aanmeldt via apps.canaldigitaal.nl/gratishd kunt u tot 1 februari 2013 gratis en vrijblijvend kijken. Dat is dus 5 maanden gratis HD! Na 31 januari 2013 stopt de gratis kijkperiode vanzelf. Met uw smartcardnummer is het zo geregeld. <<<<

Daarnaast willen we u graag melden dat, als gevolg van stijgende kosten, het tarief van het Basis-pakket met ingang van 1 oktober wijzigt van € 10,95 naar € 11,95 per maand. En Eredivisie Live wijzigt van € 12,95 naar € 13,95 per maand.

 

Hoe zo handige jongens daar..

aangepast door looney2

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...