Ga naar inhoud


TV beeld uitzetten bij radio.


Portuuno

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het tv beeld uitzetten (OpenPli 3) wanneer ik naar een radiozender luister.

Heb de radio background al uitgezet ( systeem > instellingen etc.) en opnieuw opgestart, maar dit werkt niet.

Nog een vraagje. Als ik de Uno inschakel gaat ook de tv automatisch aan, ook andersom. Waar kan ik die instellingen vinden aub?

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Portuuno,

 

De AB van de Uno is zodanig dat linksboven zit de knop voor de TV en rechtsboven de knop voor je Uno (STB). Indien je alleen je TV knop gebruikt, blijft de Uno altijd aan, ook al is de TV uit.

Voor radio hoef je alleen je STB knop aan te zetten en rechtsonder de radio knop. TV is dan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de makers van moderne TV's konden ook zelf veel verder gaan qua bediening, maar dat doen ze helaas niet

ik heb de optische sp-dif uitgang van de Ultimo (kan ook UNO / SOLO of DUO zijn) aan mijn AV-versterker

dus geen HDMI

en zet op de 5 speakers het radio geluid zonder de TV aan te raken.

 

een massa mensen heeft tegenwoordig een PC voor de Openwebinterface bediening van de VU+ of zelfs de iPhone / Android telephone

daarmee bedien je dan je VU+ betreffende de radio zender keuze.

 

misschien iets voor jou?

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en zo is het, ik gebruik ook de optische SP/D uitgang voor de Audio waardoor ik nooit de TV heb aan staan als ik naar de Radio luister.

 

...en ook de genoemde optie via PC / telefoon functioneert uitstekend.

 

Ik gebruik nu regelmatig helemaal geen TV en kijk en / of bedien mijn VU via mijn Android Tablet of telefoon, of ik nu in de slaap-, woon- of logeerkamer of in de tuin zit.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...