Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik dacht dat de 8000HD HDMI-CEC niet ondersteund vanwege een hardwarematige beperking (de DVI uitgang i.p.v. HDMI) maar nu zag ik ineens de OpenAAF image voorbij komen voor de 8000HD, met HDMI-CEC ondersteuning. Uiteindelijk wordt er gezegd dat het ondanks de DVI poort wel mogelijk is, maar wat moeilijker te implementeren.

Iemand ervaringen met OpenAAF en deze functie? OpenPli bevalt prima maar heeft deze functie niet..zou het wel handig vinden, maar graag wat ervaringen zien voor ik weer ga flashen.

Geplaatst:

Toch zelf maar even geprobeerd, maar HDMI-CEC in het menu nergens te bekennen en werkt zonder iets in te stellen ook niet..helaas. Stond toch onder de features van de DM8000 firmware.

Geplaatst:

Volgens mij moet je hem via menu downloaden,

bij newnigma hebben ze hem ook uit de standaard flash gehaald

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

bij rudream zit ie er standaart in,wat da ding doet weet ik geeneens omdat ik hem niet gebruik :-)

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Kon hem via de Downloads ook niet vinden helaas, ben nu weer terug bij OpenPli (die heeft geen HDMI-CEC plugin voor de DM8000 toch?)

Ik ga binnenkort eens Dream-Elite bekijken.

Via HDMI-CEC kun je apparaat besturen via bijv. de TV afstandsbediening, en gaat de TV tegelijk uit/aan met het apparaat. Zo kan ik mijn PS3 met de tv-afstandsbediening besturen, en gaat de TV weer uit als ik de PS3 uitzet. Kleine dingetjes, maar wel handig :) , vooral de TV en Dreambox apart aan-/uitzetten vind ik soms irritant (ja, wat een zwaar leven)

Geplaatst: (aangepast)

hdmi-cec is om andere gekoppelde hdmi apparaten mee aan of uit te zetten(consumenten apparaten controle).

Bv dreambox aan, gaat tv ook aan, of anderson.

Ikzelf vind het uber irritant. Zeker als je een multi afstandsbediening gebruikt die reeds on/of commando's van betreffende apparaten zend.

Wat ik begrepen heb van dream is, ze gebruikten dvi-d om licentiegeld te besparen, maar signaal is gelijk aan hdmi, vandaar dat megeleverde dvi-d->hdmi puur kabel is, geen converter. (met die verschillen dat er wat minder gebruikersbeperkingen ondersteund worden via dvi-d, hdmi is volle gebruikersbeperkingen mogelijk. denk aan oa aacs).

Wist je dat wikipedia erg educatief is?

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

The Everly brothers hebben er zelfs over gezongen ....................................

Bij een DM8000 en een DM800HD beide met DVI werkt dit gewoonweg niet...

en wees er maar blij mee

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk alleen in OpenPli 3.0

Ook in OpenDreambox 2.0.x images. Maar het is eerder onhandig als handig. Zeker met multifunctionele afstandsbedieningen die on/off/input code al versturen.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Ook in OpenDreambox 2.0.x images. Maar het is eerder onhandig als handig. Zeker met multifunctionele afstandsbedieningen die on/off/input code al versturen.

Heb ikook nog even op gegoogled , maar kwam er niet uit,ook nog even newnigma eropgezet maar de epg werkt daar niet op?
Geplaatst:

OpenPli 3.0 er weer op gezet en de HDMI-CEC plugin gevonden, maar er gebeurd nog niets. Kom in het menu ook nog niets tegen om e.e.a in te stellen of zo iets

Dat heb ik al verteld het werkt NIET op een DM8000 en 800

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...