pilotbabo Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 (aangepast) Ik wil graag weten of het mogelijk is het sat signaal van kamer beneden door kabelnetwerk (ziggo) door te sturen naar kamer boven mbv zo een SAT/UHF/VHF combiner? Zo niet bestaat iets anders om dit te bereiken? 29 augustus 2012 aangepast door pilotbabo
sattv4iedereen Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 ja,dat kan,als je coax de hoge frequentie's doorlaat.ik ken nu niet veel van coax's,maar waar je vertrekt,zet je een splitter sat in vhf/uhf in en dan de kabel die naar boven loopt,in de uitgang.boven kan je zelfs als je het netjes wil doen,een inbouw doos steken,met 3 uitgangen,1 sat 1vhf/uhf en eventueel radio (fm). Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Je kunt inderdaad de signalen van de satelliet en de kabel samenvoegen over één kabel en weer splitsen. In bijlage 1 zie je hoe dat gaat. Neem wel een goede diplexer bijv. een Triax, zie bijlage 2 Je kunt zo’n zelfde diplexer ook weer gebruiken om de signalen te scheiden maar het kan ook met een wanddoos. In het laatste geval heb je een scheiding tussen satelliet, kabel TV en kabel Radio. Je moet je wel bedenken dat je niet met een lnb met één uitgang beneden op de TV kan kijken en ook boven gelijktijdig. In dat geval moet je een lnb met twee uitgangen hebben.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Volgens mij werkt Sprietje voor Triax of heeft aandelen in deze firma. :D Bij het gebruik van combiners of diplexers, denk wel aan dat ze stroomdoorlatend moeten zijn, anders krijgt de LNC in de schotel geen spanning. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
pilotbabo Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2012 (aangepast) Ik heb zo een ding gezien (wordt genoemd SAT/UHF/VHF combiner) bij een sat web shop en kost ongeveer E 7 per stuk (niet van Triax). Ik moet dus 2 zulke schakelaars hebben, 1 beneden en 1 boven? En waar moet ik het aansluiten? Nu heb ik eindoos (tv/radio) beneden en boven. Bedoeling was dat ik via loop van ontvanger sat signaal naar boven door kan sturen dus lnb zal stroom sowieso krijgen via ontvanger zoals het nu is. Specificaties van SAT/UHF/VHF combiner zijn : Uitgevoerd met POWER PASS. Frequentiebereik VHF/UHF: 5 - 860 MHz Frequentiebereik SAT: 950 - 2250 MHz @sattv4iedereen Zo een inbouwdoos bevat al een SAT/UHF/VHF combiner in zich? 29 augustus 2012 aangepast door pilotbabo
sattv4iedereen Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik heb zo een ding gezien (wordt genoemd SAT/UHF/VHF combiner) bij een sat web shop en kost ongeveer E 7 per stuk (niet van Triax). Ik moet dus 2 zulke schakelaars hebben, 1 beneden en 1 boven? En waar moet ik het aansluiten? Nu heb ik eindoos (tv/radio) beneden en boven. Bedoeling was dat ik via loop van ontvanger sat signaal naar boven door kan sturen dus lnb zal stroom sowieso krijgen via ontvanger zoals het nu is. Specificaties van SAT/UHF/VHF combiner zijn : Uitgevoerd met POWER PASS. Frequentiebereik VHF/UHF: 5 - 860 MHz Frequentiebereik SAT: 950 - 2250 MHz @sattv4iedereen Zo een inbouwdoos bevat al een SAT/UHF/VHF combiner in zich? ja,dat zit er al in.het voordeel,is dat je dit wenst,het geheel mooier kan afwerken.is het niet nodig,dan kan zo'n zoals een ander lid schrijft.dus één beneden en één boven. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Beste Drs. IJzerbout Ik heb helemaal niets met Triax maar van dit merk kun je wel van op aan dat ze goede spullen hebben met weinig verliezen. Beste pilotbabo In het schema wat ik heb gegeven staat een satellietschotel en een antenne aangegeven. De uitgang van de ontvanger (doorlusfunctie) sluit je aan op de schotelingang, de kabelaansluiting in de meterkast die naar boven gaat sluit je aan op de antenne-ingang. De aansluitdoos boven kun je niet meer gebruiken omdat die niet geschikt is om satellietsignalen te scheiden. Daar kun je dus ook een diplexer zetten die het signaal weer scheidt in satellietsignaal en kabelsignaal. Het kabelsignaal bestaat uit TV- en Radio-signalen. Die worden met een diplexer niet gescheiden. Wil je dus boven een satellietaansluiting, een TV-aansluiting en een Radio-aansluiting, dan moet je dus een aansluitdoos plaatsen zoals @sattv4iedereen in bericht 2 reeds heeft aangegeven en geen diplexer. Maar nogmaals, ik vind het zeer onverstandig om de doorlusaansluiting van je satellietontvanger te gebruiken want dit geeft zeer veel beperkingen wat betreft het kijken boven. Ik hoop dat je de beperkingen kent. Gebruik lnb’s met twee aansluitingen.
pilotbabo Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2012 @Sprietje Mijn intentie was om sat signaal vanuit woonkamer (beneden) naar slaapkamer (boven) door te sturen, dus niet via meterkast (die zit aan de andere kant en daar heb ik geen sat signaal). Ik denk dat dit niet echt past in je uitleg.
Sprietje Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Loopt er dan vanaf de woonkamer een coaxkabel naar de slaapkamer boven? Hoe komt het kabelsignaal dan in de slaapkamer?
pilotbabo Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2012 Ik zie hier in de woonkamer een kabel aansluitdoos (tv + radio) en in de slaapkamer staat exact hetzelfde. Ik heb geen idee of de kabel vanaf de woonkamer rechtstreeks loopt naar de slaapkamer. Hoe kan ik dat weten (meten) ?
Sprietje Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 Je zou de doos even open kunnen maken en kijken of er slechts één coaxkabel op aangesloten is of dat er twee coaxkabels op aangesloten zijn. In dat laatste geval is de doos beneden waarschijnlijk doorgelust naar de doos boven. Je kan ook in de meterkast kijken waar kabelaansluiting binnenkomt. Gaat daar maar één coax verder, dan gaat die waarschijnlijk eerst naar de woonkamer en daarna naar boven. Wordt de kabelaansluiting in de meterkast gesplitst, dan gaat er van de meterkast een aparte kabel naar de kamer en naar de slaapkamer. Maar ken je nu eigenlijk wel de beperkingen van het doorlussen van de ene satellietontvanger naar de andere? Hoeveel satellieten kun je met je schotel ontvangen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen