Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Ik heb hier een DM500S en wil m flashen, ben al 3 uur lang bezig op internet aan het zoeken voor oplossing.

Ik weet niet wat ik moet zoeken, ik ben langs images etc gekomen maar weet niet wat deze images zijn en doen.

Ik vroeg me af of iemand een noob guide heeft voor flashen van dm500 of iemand me een link kan sturen naar een tutorial etc.

Alvast bedankt,

Gerrit

aangepast door Puch
Gebruik een duidelijk onderwerp!

Geplaatst:

Je hebt een seriële kabel nodig, en de software Dreamup. Daarin kies je vervolgens de te flashen image (dit is de software waar de DM op draait).

PS. al gegoogled op "flashing dm500"?..

Geplaatst:

Je hebt een seriële kabel nodig, en de software Dreamup. Daarin kies je vervolgens de te flashen image (dit is de software waar de DM op draait).

PS. al gegoogled op "flashing dm500"?..

ok bedankt, maar ik heb ook gehoord dat het via netwerk verbinding ook kan en over de image, welke image is beste om te gebruiken, en is flashen ook dat je betaalde kanalen gratis kunt bekijken?

Ja ik heb gekeken maar ik had te veel vragen in mn hoofd en kon maar geen antwoord erop vinden... =(

Geplaatst:

Via netwerk flashen kan via de 500 niet geloof ik. Welke image het beste is is persoonlijk..ik gebruik graag Pli. Flashen is enkel het proces van het plaatsen van de software in de box.

Voor gratis kijken van betaalde zenders ben je duidelijk op het verkeerde forum. Als je niet wilt betalen voor TV kun je eens kijken wat je via free-to-air kunt ontvangen.

Geplaatst:

echt wel noem de betreffende image root.cramsfs

zet hem in de map tmp

en dan kun je hem via het menu erop laten zetten en klaar ben je.

1.Open image in a directory.

2. Right-clicking, go to rename, and change in root.cramfs, then the name of image is now rooot a extenzija. Cramfs

3. Total Commander re-place the image in tmp folder

4. with the Dreambox and you go to the remote

Exspert setup-> OK

Software Update-> OK

Manual-update> OK

Manual upload-> OK

process takes about a minute.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst: (aangepast)

Heb in verleden tientallen dm500's voorzien van een nieuwe flash. Dit gaat enkel goed met de speciale versie 2.18a die enkel bestemd is voor de DM500.

Gewoon serieel aansluiten met een null modem kabel en een PC die werkt met WinXP of Win98.

Vergeet niet om vóór het plaatsen van een nieuwe image eerst te flashen met het erase image bestand , laat deze even gewoon doorlopen tot je de melding krijgt dat de box succesvol is geflasht. Pas daarna flash je nu met de image naar keuze. Je kunt in de link hieronder alles terug vinden wat je nodig hebt , ik heb er de laatste Gemini image erin gezet. Hierbij ook wachten tot het bericht dat de box succesvol is geflasht in beeld komt. De box afkoppelen en die is klaar voor gebruik. Neem toch een goed halfuur voor de ganse bewerking.

Als laatste , de Gemini image is wel te gebruiken bij een originele DM500 , dus geen clone.

Succes

users.telenet.be/a135/dreamUp_DM500_v2.18a.rar

(link kopieren en plakken in je browser )

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...