Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb nu zo,n week de RTM versie draaien en ben helemaal om.

Ik vond de previeuw niet zo,maar deze draait perfect,het is allemaal wat soepeler dan Win 7 en vind die tegels ook wel makkelijk,je kunt nu vlug swappen naar je email,berichten enzo.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Geplaatst:

Ik draai hem ook als dualboot. Werkt prima, ja het is anders maar geen enkel probleem ermee. De mensen die roepen: ik mis mijn startmenu.... ik vind het onzin. Het gros van de mensen gebruiken enkel snelkoppelingen op het bureaublad en/of werken vanaf de taakbalk.... en trouwens, als je Word zoekt druk de W in en je ziet alle programma's en bestanden beginnend met een W

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Nee, gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren. De verwachtingen over Win-8 zijn niet al te best.

Bovendien ga ik niet over op een andere versie alleen maar omdat er een andere versie is.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ach, ik ben ict'er en dus altijd bezig met nieuwigheden. Dat geroep over de verwachtingen heb ik uiteraard ook gelezen maar komt heel veel uit de hoek van mensen die er 10 minuten mee gespeeld hebben en het meteen niets vinden. Je moet zoiets een eerlijke kans geven voordat je er over oordeelt.

Een aantal dingen vallen zeker op....

• Zeeeeer snelle opstarttijd. Windows 8 vanaf een harde schijf boot sneller dan Windows 7 vanaf de SSD
  • Algemene gevoel is dat het zeer soepel en snel werkt. Komt ook door de interface, die is natuurlijk wat kaler dan dat we gewend zijn. (je kunt met een extern programma je startmenu weer terug toveren als je het echt perse wilt)
  • Kent standaard erg veel hardware. Op mijn 1 jaar oude laptop werd alles automatisch herkent.
  • Alle software die ik gebruik werkt zonder problemen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Moderator
Geplaatst:

ik heb er ook een geruime tijd mee gestoeid, maar ik vind het echt niets. Ik vind de interface van windows 7 prima, en ik begrijp werkelijk niet waarom we nu ineens weer een nieuwe interface opgedrongen krijgen. Voor de rest voelt het een stuk sneller aan, en wat winwiz zegt, hardware drivers genoeg. Ik denk als ik zo om me heen kijk dat microsoft een zware dobber gaat krijgen om in de zakelijke wereld dit tot een succes te maken.

Voor een touch enabled apparaat zou het handig kunnen zijn, maar goed, ik heb het niet zo op touch devices (geen tablet hier, alleen desk & laptops)

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

en de geschiedenis bij mij leert,de overstap niet te maken,even opsommen.

win98 droei niet echt lekker,en de 98se was beter.toen de ME uitkwam,was die niet goed.toen kwam xp uit,en die was dan weer goed.

daarna vista,en droei ook niet lekker.win 7 vindt ik goed,maar als ik hieruit mijn conclusie maak is win 8 de opvolger van 7,dus als je het rijtje past,zou die dan slecht of minder goed zijn.ik doe er wel merkwaardig over,als je een pc koopt met windows 7,dat je voor een relatief laag bedrag +/- 15 € windows 8 kan krijgen :confused: .

ik draai op ene pc,windows xp,de andere windows 7.daarnaast heb ik nog een PII en een PIII,waar beiden windows 2000 opstaat waar ik tevreden over ben.ik heb in de schuur nog een PI staan waar windows98se opstaat en dat ik soms even voor de lol aansluit,maar ik moet zeggen,dat dit nog steeds gaat om te surfen,maar dat is denk ik een beetje te top offic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik ben ook zo iemand die graag vanalles uit probeert op computer gebied.

Och ja ,ieder zijn meuk,ik ben er blij mee.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Geplaatst:

en de geschiedenis bij mij leert,de overstap niet te maken,even opsommen.

win98 droei niet echt lekker,en de 98se was beter.toen de ME uitkwam,was die niet goed.toen kwam xp uit,en die was dan weer goed.

daarna vista,en droei ook niet lekker.win 7 vindt ik goed,maar als ik hieruit mijn conclusie maak is win 8 de opvolger van 7,dus als je het rijtje past,zou die dan slecht of minder goed zijn

zou best kunnen :

zie wiki :

13 augustus 2012 lekte uit dat er wordt gewerkt aan een update voor Windows 8 onder de codenaam Windows Blue, deze zou gepland staan voor 2013. Het is nog onbekend of het over nieuwe functies gaat of dat het gewoon een Service Pack is. Het is ook niet bekend of deze update gratis zal zijn of niet. Indien het om een Service Pack gaat is deze sowieso gratis

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

WinMe was inderdaad geen beste. Vista was niet echt slecht maar had wel een valse start omdat de hardware fabrikanten de drivers niet op orde hadden. Uiteraard kreeg Microsoft hier de schuld van, maar het werkelijke probleem lag bij de fabrikanten. Windows 7 is wat Vista had moeten zijn (worden). Onder slecht versta ik: traag, vastlopers, blue screens, (oude) software die niet werkt, Tot nu toe ben ik dat niet tegen gekomen. Het is anders! Dat wel!

Geplaatst:

Draai Win8 met VMWare. Draait virtueel lekker, laat staan direct op de laptop. Zal dan helemaal mooi draaien. Interface is even wennen, maar dat gaat heel snel. Je ziet de verschuiving ook onder Linux, Gnome. Het "oude" startmenu zit gewoon onder een tegel en dus snel op te roepen. Geef het een kans en je zult zien dat het fijn werkt.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Geplaatst:

tenzij het startmenu terug komt in Windows 8 dan pas wil ik er over nadenken.

Denk je nu echt dat microsoft dat gaat terug draaien? No-way.

Waarom zou je dat start menu nog nodig hebben. Het is gewoon een overbodig ding waar je steeds door moet als je iets wil opstarten.

btw: De meeste mensen zetten toch snelkoppelingen op het bureaublad of op de taakbalk naar de programm's die ze het meeste gebruiken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik niet op mijn bureaublad staat enkel "mijn computer" "netwerk" en de "prullenbak" voor de rest is mijn scherm mooi schoon, ik start alles via het startmenu. Ik houd niet van al die troep op mijn bureaublad aan snelkoppelingen.

Ik heb Windows 8 gezien en het lijkt wel een kleuter OS, lelijk startscherm, en volgens mij is het ook 100% gericht op tablets en niet op een laptop of desktop. Ik hoop dan ook dat Windows 8 een dikke faal wordt,

Geplaatst:

Ik niet op mijn bureaublad staat enkel "mijn computer" "netwerk" en de "prullenbak" voor de rest is mijn scherm mooi schoon, ik start alles via het startmenu. Ik houd niet van al die troep op mijn bureaublad aan snelkoppelingen.

Ik heb Windows 8 gezien en het lijkt wel een kleuter OS, lelijk startscherm, en volgens mij is het ook 100% gericht op tablets en niet op een laptop of desktop. Ik hoop dan ook dat Windows 8 een dikke faal wordt,

Lekker egoïstisch in mijn ogen.

Gelukkig is er keuze vrijheid, niemand moet het gebruiken en voor degene die het wel zien zitten en/of graag met touchscreens (moeten) werken komt er nu iets nieuws. Of het beter of slechter is is aan de gebruiker zelf. Mijn ervaring is gewoon positief; het werkt goed en supersnel

Geplaatst:

Lekker egoïstisch in mijn ogen.

Gelukkig is er keuze vrijheid, niemand moet het gebruiken

Er is net geen keuze.Binnen enkele maanden wordt windows 8 gewoon door je strot geramd op nieuwe laptops en pc's.

Ga dan maar eens vragen of je nog een laptop kan kopen met window 7 erop. Ze bekijken je alsof je van Mars komt.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen