Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er is net geen keuze.Binnen enkele maanden wordt windows 8 gewoon door je strot geramd op nieuwe laptops en pc's.

Ga dan maar eens vragen of je nog een laptop kan kopen met window 7 erop. Ze bekijken je alsof je van Mars komt.

O ja?

Van Tweakers

Gebruikers die een pc aanschaffen met een oem-versie van Windows 8 Pro kunnen downgraden naar Windows 7 of Vista. Een downgrade naar XP is niet mogelijk. Ook kan een gebruiker niet downgraden vanaf een normale Windows 8-versie.

Op een nieuwe Laptop of Pc zit gewoonlijk altijd een OEM versie, dus er zijn mogelijkheden, maar dan wel alleen de pro versie. Dit kan nu trouwens ook al met de pro versie van Win7.

Ondersteuning van de "oudere" versie gaat nog wel even door:

• Windows XP SP3: April 8, 2014
  • Windows Vista SP2: April 11, 2017
  • Windows 7 SP1: January 14, 2020
  • Windows 8: January 10, 2023

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dat klopt voor het begin, maar hoe lang zal microsoft dit ondersteunen?

Je zou zelf de keuze moet kunnen maken wat je op een laptop of pc wil.

Zoals je zelf zegt worden laptops altijd met een OEM versie geleverd.

Lever ze gewoon zonder iets en laat de gebruiker de keuze.

Je kan na de aankoop natuurlijk zelf bijvoorbeeld linux gaan installeren, maar in de aankoopprijs heb je wel lekker die windows licentie betaald.

Maar goed, we gaan teveel off-topic en dit zal altijd de eeuwige discussie blijven.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Win 8 is gewoon goed en supersnel, vooral bij het opstarten en afsluiten merk je een zeer duidelijk verschil. Ik wil niet meer terug naar 7, het is effe wennen maar al gauw zal je merken dat deze versie van windows zeer slim in elkaar zit. 10 op 10 voor Microsoft ...

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Geplaatst: (aangepast)

Ik niet op mijn bureaublad staat enkel "mijn computer" "netwerk" en de "prullenbak" voor de rest is mijn scherm mooi schoon, ik start alles via het startmenu. Ik houd niet van al die troep op mijn bureaublad aan snelkoppelingen.

Ik heb Windows 8 gezien en het lijkt wel een kleuter OS, lelijk startscherm, en volgens mij is het ook 100% gericht op tablets en niet op een laptop of desktop. Ik hoop dan ook dat Windows 8 een dikke faal wordt,

Dat is dom. Des te langzamer je werkt en des te meer je moet klikken. Als je windows goed leert gebruiken is het altijd beter met icoontjes op je desktop. Probleem is echter dat de meeste mensen alleen met de muis werken en dat zijn net de mensen die het bureaublad 'schoon' houden. Mijn bureaublad is ook 'schoon', heb nooit meer dan 2 rijen icoontjes en gebruik het startmenu zelden.

Kleuter OS is een mening en ongetwijfeld straks helemaal user customizable met themes en what not.

Daarnaast mis je het punt van deze zet van MS. Door zich te richten op de nieuwe trend in de wereld van de informatica (smarthphones en tablets) sluiten zij zich aan bij de vraag. Wederom een geniale zet waardoor ze hun enorme marktaandeel op de PC OS zullen behouden en binnen 2 jaar 1 van de grootste spelers zullen zijn op de Tablet en Smarthphone markt.

Apple is onlangs het meest waardevolle bedrijf ooit geworden, het is nu echt tijd om aandelen MS te kopen voordat W8 wordt vrijgegeven.

Elke ondernemer zal zijn personeel nu gaan uitrusten met Windows 8 tablets en smarthphones. Compatibility is the key.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Mijn vrouw werkt op haar werk ook met Apple maar echt niet met tablets hoor, deze kunnen nooit het werk doen wat mijn vrouw moet doen. Tablets zijn leuk maar voor het echte duw en trek werk heb je een stevige desktop nodig en geen touchscreen gedoe.

Op mijn ex werkplek waar ruim 1000 Pcs staan is al aangegeven niet met Windows 8 in zee te gaan, er blijft gewerkt worden met Unix servers en Windows 7 computers(heel wijs).

Ook staat het internet al vol met klachten over het gemis van de startmenu en daar door als antwoord het niet te zullen gaan gebruiken, Laat het maar een dikke faal worden, Windows 8 hoort thuis op een tablet en niet op een desktop of laptop of netbook en vooral bij de laatste 3 gaat Microsoft flink de mist in.

Ik gaat er dan ook niet verder op discuseren ik heb mijn zegje gedaan en mijn mening lijkt me duidelijk genoeg.

Geplaatst:

Als je ff googled op "Classic Shell" heb je je geliefde startmenu terug.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Geplaatst:

Mijn vrouw werkt op haar werk ook met Apple maar echt niet met tablets hoor, deze kunnen nooit het werk doen wat mijn vrouw moet doen. Tablets zijn leuk maar voor het echte duw en trek werk heb je een stevige desktop nodig en geen touchscreen gedoe.

Op mijn ex werkplek waar ruim 1000 Pcs staan is al aangegeven niet met Windows 8 in zee te gaan, er blijft gewerkt worden met Unix servers en Windows 7 computers(heel wijs).

Ook staat het internet al vol met klachten over het gemis van de startmenu en daar door als antwoord het niet te zullen gaan gebruiken, Laat het maar een dikke faal worden, Windows 8 hoort thuis op een tablet en niet op een desktop of laptop of netbook en vooral bij de laatste 3 gaat Microsoft flink de mist in.

Ik gaat er dan ook niet verder op discuseren ik heb mijn zegje gedaan en mijn mening lijkt me duidelijk genoeg.

Waarvan akte.... Trouwens de meeste bedrijven zijn óf net gemigreerd naar Windows 7 of moeten binnenkort nog, dus Windows 8 zal waarschijnlijk wel worden overgeslagen. De volgende upgrade ronde zal over 3-5 jaar pas plaatsvinden, op een uitzondering na.

Laat het maar geen Faal worden, maar een leer proces. Inzichten en gebruikers opmerkingen kunnen alles nog wel een andere richting op duwen. Uit Vista is immers ook Windows 7 ontstaan

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Alle respect, geen faal maar een leerproces? Hoeveel moeten consumenten nog betalen voor het leerproces van Microsoft?

En waarom is dat startmenu zo belangrijk?

Apple doe het al jaren zonder start menu. Gewoon een dock onderaan je scherm waar je de programma's die je het meeste gebruikt kan op plaatsen.

De rest zit in de map programma's die je met 2 klikken kan bereiken of met zelfs met 1 klik als je finder (de verkenner van mac) laat opstarten in de programma map.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Leerproces als in het verkrijgen van nieuw inzichten of evolutie, ontwikkeling, verwerken van gebruikers opmerkingen... Soms moet je wel eens het roer hard omgooien om tot iets beters te komen.

Heeft Apple ook gedaan door over te stappen naar de x86 architectuur vanaf de PowerPc

Geplaatst:

Voor mensen die nieuwsgierig zijn:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik draai nu al een tijdje de RTM versie van Windows 8 op mijn werklaptop. Op zich werkt het goed en ik ben wel tevreden. Persoonlijk vind ik zelf ook het startmenu achterhaald, aangezien het bij de meeste mensen een teringzooi is met applicaties en folders... ook eigenlijk al het geval op mijn prive PC door de loop van tijd. De apps structuur en de Metro interface in W8 is daardoor toch echt wel fijn en ik zie hier wel de meerwaarde van. Wat ik alleen wel een nadeel vind, is dat het soms lastig navigeren is tussen de desktop en de metro interface. Ook heb je nog teveel handelingen nodig in de Metro Apps (b.v. geen minimaliseren of sluiten knop) en dan ben je weer afhankelijk het toetsenbord.

Toch vrees ik er zelf wel voor dat Windows 8 de nieuwe vista gaat worden, aangezien ik niet denk dat het publiek deze versie nog niet zal accepteren. Het is te hopen dat er dan een snelle release van een SP komt die misschien wat ergenissen weghaalt. Ik persoonlijk kan er wel aan wennen, en wat al eerder gezegd is.. het werkt allemaal heerlijk snel en ik kijk ook niet meer achterom :) ...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Ik gebruik het sinds een korte tijd op mijn mediacenter, en moet zeggen dat het daarop beter bevalt dan Windows 7 (wat ook al goed werkte, daar niet van). De nieuwe interface is handig wanneer je alleen met een aanwijzer werkt. Op mijn werk-laptop houd ik het nog even bij Windows 7...maar wie weet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen