Ga naar inhoud



1petje

Aanbevolen berichten


Wanneer gebeurt het ,bij het plaatsen van de zender lijst, of nieuwe firmware

weet zeker dat je goede kabels hebt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabels zijn goed, ik heb het ding al wel 20x geflasht, waarvan ik maar een paar keer succes had (lees: beeld op de tv).

 

eerst van v15 naar v20 met patch 9b (weethet.nl) >> geen beeld (niet eens een menu)

toen sattracker versie .... geen idee meer welke precies >> knipperen/flitsend beeld, kon weinig van maken wat het was, leek wel of de decoder het niet aan kon

 

daarna een aantal dingen geprobeert, te vergeefs.

 

toen terug naar strong8000firmware20official >> beeld, old skool, opnieuw zenders zoeken via menu > 5 > 5 > Canal digitaal > 0 - 100% 999 zenders gevonden binnen 50% van de voortgangsbalk

 

Tijdens gebruik reageerde de receiver soms traag, en leek vast te lopen. na een power reset deed hij het dan weer goed. vooral bij hooggenummerde kanalen werd hij erg langzaam (zappen)

 

later sattracker v..... van www.lendering.org website erin gezet. Dat was Merlin seca2 met settopbox pakket kanalenlijst en de EMU file van die site >> beeld, alles supergoed. opnieuw zenders zoeken via menu 5 > 5 enz > 0-100% op astra 19.2 en op astra 23.5 gezocht, ongeveer 1700 kanalen gevonden.

 

Dat was mooi, alleen kon ik de kanalen maar hernummeren vanaf 500. Ik wist dat je met EDStrong kanalenlijsten kon editen op de PC. Dus dat heb ik gedaan, en alleen de kanalenlijst weer opnieuw erin geflasht. >> knipperen/flitsend beeld, kon weinig van maken wat het was, leek wel of de decoder het niet aan kon

 

nadien heb ik geen fatsoenlijk beeld meer uit de receiver kunnen krijgen. Telkens dat flitsende beeld. Ik heb al een aantal keer geprobeerd weer terug te gaan naar v20, maar op een een of andere manier vreet de decoder dat niet bij het flashen, erreur zegt hij dan, iets met 2 of zelfs 3 bootloaders ?? of hij vreet wel wat anders, wat resulteert in zwart beeld, of het flitsende beeld.

 

foto's en screenshots nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je zeker dat je scartkabel en je tv wel goed zijn? ik heb al veel rare dingen meegemaakt met die Strongs maar nog nooit flitsend beeld.

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even hoe je ook kanalen kan verwijderen en verplaatsen onder de 500 als je een CanalDigitaal volgorde lijst in je decoder hebt.

 

1. Ga naar menu.

2. Kies voor 5 kanalen installeren.

3. Kies nogmaals 5 kanalen installeren.

4. Ga door met OK

5. Kies 2 voor willekeurige volgorde.

6. Kies nu voor A STOPPEN.

7. Kies voor 4 Kanalen verwijderen.

 

Voor verplaatsen werkt het ook, dan ga je als volgt te werk.

 

1. Ga naar menu.

2. Kies voor 5 kanalen installeren.

3. Kies nogmaals 5 kanalen installeren.

4. Ga door met OK

5. Kies 2 voor willekeurige volgorde.

6. Kies nu voor A STOPPEN.

7. Kies voor 2 Kanalen hernummeren.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, Ik heb de scart kabel vervangen en voila beeld. Die stekkers zijn veel te fragiel, zometeen ff een losgeraakte ader vastsolderen.

 

@satencom: Ok er is dus een off-pc methode om alsnog volledige controle te hebben over je zenderlijst. goed om te horen. EdStrong gaat wel en stuk sneller :)

 

Complete_TVV_Merlin_seca2_by_interpol.bin krijg ik er wel gewoon in maar geeft alleen het rode/wit knipperende satteliet logo. Het schijnt dat je dan de rotor-instelling moet aanpassen. Ik heb nog niet gevonden hoe ik uberhoubt in het menu komt. Op alle AB knoppen en de 6 knoppen op de receiver zelf, reageert de receiver niet.

 

ff m'n zenderlijst erbij in laden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, met zenderlijst erbij in geflasht wel beeld. De tijd heb ik weer gelijk kunnen zetten door 10 sec. a vast te houden.

 

vanmiddag lekker een middagje aan het dokteren geweest met het ding, maar ik heb nog een paar puntjes nog steeds niet beantwoordt kan krijgen..

  • De laatste (hopelijk complete) versie van het handboekstrong van VREESWIJK, waar is die?
  • satracker NL 5.0 beta? welke versie is op dit moment eigenlijk het best toepasbaar?
  • EPG alleen voor een paar franse zenders? Hoe is dit te veranderen?
  • wat zijn de mogelijkheden met: protected boot en unprotected boot?

Misschien dat jullie hier iets over toe kunnen lichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handboek Strong van VREESWIJK zal je niet vinden.

Die stond op de site van VREESWIJK en die site is down.

 

De EPG werkt niet meer voor deze decoder.

CanalDigitaal is overgestapt naar een andere EPG die door deze oude decoders niet te ontvangen zijn.

 

Voor je ander vragen gebruik je het best even de zoek functie van Sat4all in dit sub forum.

Zoekterm Strong, dan komt er wel wat leesvoer voor je. :)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...