stefan.wolfrum Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Heren deskundigen, dames ook, Ik kreeg recent een mail dat mijn CD abonnement weer een euro duurder wordt. Keek ik er nu veel naar, was dat vermoedelijk geen probleem, maar er gaan maanden overheen dat ik niet naar Nederlandse zenders via CD kijk. Zo'n prijsverhoging is dan een trigger om te overwegen de boel aan de kant te doen. Wat zijn de gevolgen: 1. mijn kaart wordt vermoedelijk gedesactiveerd. 2. Ik kan in elk geval BVN nog krijgen. 3. punt van onzekerheid, dus mijn eerste vraag: er zijn zenders (nederland 1,2 3 meen ik, nog meer?) die gratis zijn maar waarvoor je wel een kaart moet hebben. een vreemde regeling. moet die kaart geactiveerd zijn? Dan zijn de zenders eigenlijk niet gratis want activeren = betalen of kun je met een gedesactiveerde kaart die zenders ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee/ kennis van? tweede vraag: als ik spijt krijg, hang ik vermoedelijk weer voor de volledige kosten als ik het abonnement wil heractiveren? klopt dat? Dank voor een reactie VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Angeline Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Wanneer heb jij een mail gehad? Ik hoorde telefonisch dat het duurder wordt, maar nog geen brief of mail gehad... Ik speel met dezelfde gedachte om canal digitaal uit de deur te doen..
Sprietje Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Beste stefan.wolfrum Natuurlijk mogen ze je kaart niet deactiveren want je hebt met een geregistreerde kaart recht om naar de 3 Nederlandse zenders te kijken, zowel in SD als in HD. Je zegt alleen het abonnement op, niet de kaart. Je zou dit in de opzegbrief eventueel kunnen vermelden.
1pm Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 Ja ze gaan de kant van de kabel op als het zo door gaat tenminste voor de mensen die kabel kunnen krijgen (hebben )dan . Als ik die prijzen ga vergeljiken is erniet veel verschil meer !! 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
stefan.wolfrum Geplaatst: 1 september 2012 Auteur Geplaatst: 1 september 2012 Wanneer heb jij een mail gehad? Ik hoorde telefonisch dat het duurder wordt, maar nog geen brief of mail gehad... Ik speel met dezelfde gedachte om canal digitaal uit de deur te doen.. 28 augustus, onderaan de reclame mail voor 5 maanden HD-pakket zit de 'gifpil'. Valt niet op als je de mail niet leest want het lijkt net spam. ------------------citaat Datum: 28 augustus 2012 Kenmerk: A.01.Ba Ervaar zelf 5 maanden lang gratis het scherpste beeld van Nederland* Geachte, Voor de tweede keer op rij is CanalDigitaal door de Consumentenbond verkozen tot aanbieder van de ‘Beste HD-beeldkwaliteit’. En dat betekent genieten van het scherpste televisiebeeld van Nederland in HD. ..............blablabla reclamepraat................Of bel ons op 0900-7770040 (€ 0,15 p/min.) en we regelen het voor u. Daarnaast willen we u graag melden dat, als gevolg van stijgende kosten, het tarief van het Basis-pakket met ingang van 1 oktober 2012 wijzigt naar € 11,95 per maand. Tot 1 oktober betaalt u het huidige tarief van € 10,95 per maand. --------einde citaat VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Angeline Geplaatst: 1 september 2012 Geplaatst: 1 september 2012 (aangepast) Vreemd - niet gehad!!! Wel allerlei andere aanbiedingen.. Maar die niet! Maar de brieven / formulieren gaan na het weekend de deur uit! 1 september 2012 aangepast door Angeline
philipsdecoder Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Geldt dit tarief ook als je net een contract hebt afgesloten?
Johan45 Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 De aanbieding geld alleen voor nieuwe abonnementen. Bestaande abonnementen betalen altijd de hoofdprijs, maar dat geldt voor iedere TV aanbieder. Vult u rustig aan !!!
Rob43 Geplaatst: 3 september 2012 Geplaatst: 3 september 2012 In 2001 ben ik verhuisd en op de sateliet overgestapt. Ik betaalde toen 30 gulden per jaar. Nu dus € 11,95 per maand, dat is meer dan `10x zoveel, en de reden?
voorschot Geplaatst: 4 september 2012 Geplaatst: 4 september 2012 Ik heb een 2 jarig basis pakket genomen begin augustus voor 10,95 per maand. Bevestigingsbrief van CD is van 10 augustus. 2 Weken (!) later een verhoging van ruim 9%. Het is dat ik afhankelijk van CD ben, want anders lagen ze er nu uit.
koen_92 Geplaatst: 6 september 2012 Geplaatst: 6 september 2012 (aangepast) Je kunt altijd nog voor digitenne gaan, kwalitatief iets minder en geen HD, maar het zenderaanbod komt aardig in de buurt van CD. Zeker omdat je dan nog wel 13th Street hebt. Ook heb je dan geen last van een stomme SID-limiet. Buitenlandse zenders kun je altijd nog FTA via de schotel krijgen (net als NED 1,2,3 HD, want ook zonder abbo kun je die krijgen met je smartcard) 6 september 2012 aangepast door koen_92
Sprietje Geplaatst: 6 september 2012 Geplaatst: 6 september 2012 @voorschot schrijft: “Ik heb een 2 jarig basis pakket genomen begin augustus voor 10,95 per maand. Bevestigingsbrief van CD is van 10 augustus. 2 Weken (!) later een verhoging van ruim 9%.” Als jij een overeenkomst bent aangegaan met CanalDigitaal voor twee jaar voor een bepaald pakket voor een bepaalde prijs, dan mogen ze de abonnementsprijs niet zomaar verhogen. Dat doen verzekeringsmaatschappijen ook niet gedurende de contractperiode. Een aangekondigde verhoging gaat altijd pas is per nieuwe contractperiode.
rommelaar Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 @voorschot schrijft: “Ik heb een 2 jarig basis pakket genomen begin augustus voor 10,95 per maand. Bevestigingsbrief van CD is van 10 augustus. 2 Weken (!) later een verhoging van ruim 9%.” Als jij een overeenkomst bent aangegaan met CanalDigitaal voor twee jaar voor een bepaald pakket voor een bepaalde prijs, dan mogen ze de abonnementsprijs niet zomaar verhogen. Dat doen verzekeringsmaatschappijen ook niet gedurende de contractperiode. Een aangekondigde verhoging gaat altijd pas is per nieuwe contractperiode. klopt sprietje.Daarom staat er bij mij in de mail ook bij dat als ik met de verhoging niet accoord ga het recht heb het contract kosteloos op te zeggen, Dit is juist het vreemde bij dit clubje.Als jij van het contract af wil,door welke oorzaak dan ook,dit onmogelijk is,Als je opgeeft dat de gecontracteerde is overleden is cd nog in staat om het stoffelijk overschot op te graven om te kijken of het wel klopt.Zelf maken ze zich helemaal geen zorgen om een contract wat ze zijn aan gegaan. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Eilandcor Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 Heden een faktuur ontvangen van Ca naalDigitaal Abonnement is: Familiepakket, HD-pakket, Sport 1-Pakket Vorige maand was de faktuut € 29,90 Nu staat er op mijn faktuur € 33,90 met andere woorden € 4.00 duurder Waar komt zo'n abnormale prijsverhoging vandaan Geen nekele bericht hierover ontvangen van CD. Schandalige werkwijze Philips DSR 7141 HD, Visosat 3 x lnb Astra 1,2 + HB
woekie Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 Ik heb wel netjes bericht gehad via de e-mail, klopt deze bij jou nog wel of ben je een keer van e-mail veranderd? Ik heb de gehele boel opgezegd, er zijn grenzen.......
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen