Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een synology NAS onder DSM4.0

Mijn USB disc krijgt kennelijk te weinig stroom via de USB poort van de NAS, want het lampje op de usb-disc gaat uit en de NAS ziet hem niet.

Nu kan ik natuurlijk een USB hub met externe voeding kopen, maar dat is weer een extra stekker, en bovendien is het mijn verlies toegeven .

Ik heb de USB disc aan mijn Fritz!7340 gekoppelt, en die ziet hem wel.

In de NAS heb ik een externe koppeling en gedeelde map gemaakt van de USB disc via de FRITZ!. En ja hoor, via het menu van de NAS kan ik op de disc kijken.

Echter .... bij de "backup maken en terug zetten" verschijnt deze koppeling niet in het lijstje van doelbestemmingen.

Iemand een idee ?

aangepast door CaptDistraction

VUO DUO openpli 28/23,5/19/13 en 65 cm rotor

Ik heb eens even gekeken... wat jij wilt wordt niet ondersteunt. Of het gaat naar een lokale (USB) schijf of naar een externe plaats die aan bepaalde voorwaarden moet voldoen, in ieder geval geen standaard netwerk schijf. Een screenshot van DSM 4.1

Aanvulling:

Ik heb eens gekeken wat dan wel mogelijk is maar zoals de eerste screenshot al aangaf moet het externe doel Rsync compatible zijn. Nu heb ik een server draaien dus is dat snel geïnstalleerd (Deltacopy) en werkt het binnen 5 minuten (screenshot 2). Als je gaat zoeken zouden er mogelijkheden zijn... Google maar eens naar Fritz Rsync Ik ben er niet heel diep ingedoken.

syno.JPG

syno2.JPG

aangepast door winwiz
aanvulling

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

n ieder geval geen standaard netwerk schijf

Ha :D

Wel op mijn opensuse linux pC

Belangrijk is zoals winwiz beklemtoont >het rsync compatibele van synology en het backup medium<. (men ging er van uit dat je meerdere NAS hebt, minstens 2 )

Maar vergis je niet, ik heb dat tussen twee nassies gedaan, dat is extreem langzaam bij de eerste keer (maar heel veilig ook wegens de UID en GID die per bestand mee overgenomen wordt)

Nadien wordt het sneller daar je incremental backup kunt kiezen (dus enkel de bestanden van nieuwere datum worden gekopieerd)

http://www.sat4all.com/forums/topic/305398-nas-of-pc-server/page__st__110?do=findComment&comment=1989577 was er 6 dagen mee zoet

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb een test gedaan met een map Ebooks. Dit duurde eerste keer iets van 2 uur (bijna 50.000 kleine bestanden (25 GB) ) De automatische backup daarop duurde 6 minuten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Hoi winwiz

25GB in 2 uur < vermenigvuldigen * 1024 > 25.600MB / 2uur < delen door 2 > 12.800 MB/uur < delen door 3600 > 3,55555555556 MB/seconde

jouw resultaat ligt om en nabij de 3,5 MB/seconde met die kleine bestandjes (van NAS <naar> ? niet opgegeven)

zelf had ik dus omgerekend dit resultaat:

van een supersnelle NAS naar een relatief ouder en langzamere NAS met 1000Mbit verbinding

in mijn opgave destijds (zie bovenstaande link) Backup / kopieerde ik nagenoeg 720 GB

4,3 GB / uur => 4,3 GB / 3600 seconden

resulteert in

= 1,22311111111 MB/seconde > minder dan de helft qua resultaat t.o.v. jou test met kleine bestanden

als je smartnetbuilder en het NAS review leest is dat ook wezenlijk qua performance "hoe groot" de te kopieren bestanden zijn

je .ts films zijn groot

en rsync is ouderwets en langzaam, ofschoon heel exact.

het duurt de eerste keer dus lang.

enkel om een indikatie te geven waar je aan begint.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik ging vanaf een Synology naar een volwaardige server via Gb verbinding...

Ik ben wel benieuwd of CaptDistraction nog iets verder is gekomen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...