Ga naar inhoud

Geen zenders te zien, behalve BVN op ET9000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geen idee wat er mis kan gaan met de ET9000, maar regelmatig heb ik geen beeld, wel geluid, als ik een film heb bekeken vanaf een harddisk welke geen opgemen film is).

Dus, herstart de Enigma bracht dan de oplossing...joepie beeld!

Maar sinds heden is het echt knudde, geen zenders meer (BVN wel).

Een activatie gedaan bij de CD, geen resultaat. :(

Tot zover had ik dus een openpli 2.1

Heb dan maar eerst een bootloader ververst et9x00 van de ET site daarna een nieuwe openpli 3.0

Resultaat: geen zenders (BVN wel). :(

Openpli 3.0 ingeruild voor 2.1

Resultaat: geen zenders (BVN wel). :(

Ik heb overigens de backup van mijn zenders wel teruggeplaatst, zodat ik niet continue hoefde in te scannen.

Ik weet het niet meer, het ging al jaren goed, waar moet ik het zoeken?

Zie ik nog iets over het hoofd?

Geplaatst:

Softcam erop gezet? Da's voor mijn onbekend terrein, zegt me helemaal niks, sorry....

Misschien wat aanvullende gegevens, wat ik kan vinden:

SNR 71%

AGC 0%

Ber 0

11,7 dB

Kan het CD (oranje) kaartje ook defect zijn? (voordat ik alles getest heb)

Tot op heden: zwart beeld.

Geplaatst:

Softcam erop gezet?

Zonder CCcam als softcam zal je nooit beeld krijgen met je kaartje.

Ga via menu naar Applicaties en druk dan op de groene knop, hier krijg je eens lijst met plugins om te downloaden, ga dan naar de op één na laatste in de rij, Softcams, kies hier voor de CCcam 2.3.0 en volia, je kaart geeft beeld.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Joepie! :P

Weer beeld na (weer) een activatie te hebben gedaan per computer.

Duurde "slechts" 15 minuten.(op 07:59u beeld).

Ik heb verder nog niks gedaan, snap alleen niet, waarom er gisteren niks gebeurde na een activatie :mellow: .

:) Vrouwtje weer blij :)

Maar, verstel eens iets meer over de softcam, waar kan ik me daarover verdiepen?

Ik heb beeld, dus.......

Geplaatst:

ga dan naar de op één na laatste in de rij, Softcams, kies hier voor de CCcam 2.3.0

Deze staat niet in mijn lijst: Softcams.

Waar wordt deze software naar toe geschreven, CD kaartje?

(voor als ik wéér geen beeld heb, overweeg ik deze)

Geplaatst:

Deze staat niet in mijn lijst: Softcams.

Gezien het feit dat je al beeld hebt is deze waarschijnlijk al geinstalleerd en staat deze er niet meer.

Na installatie is deze terug te vinden bij "verwijderen"

Dit stukje software wordt in de flash van je box geschreven en is in staat de kaart te lezen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

@Le Grande

Er was zondagavond een storing op transponder 105 van de Astra 19,2. Als je daar toevallig op afgestemd was, dan ging heel je kaartje op zwart. Het begon voor sommige kaarthouders om omstreeks 20 uur (bij mijn buren) en bij mijn viel alles om 22 uur uit.

CanalDigitaal heeft daar maandagavond pas melding van gemaakt, zie:

http://www.canaldigitaal.nl/berichten-en-meldingen/

“Sommige van onze klanten krijgen onverwachts de melding 'Geen Rechten' te zien. We zijn bezig met een onderzoek naar de uitval van zenders in verband met deze melding.”

Geplaatst:

Aaaaahhh.......... dat verklaart veel.

Heb ik daarvoor mijn tuner helemaalovernieuw geinstalleerd, zonder resultaat :( ?

En, ik had al gekeken op de site van CD, maar zag niks over een storing of hoe het ook heten mag........duhhhh :cry: !

Dank je Sprietje voor uw aanvulling, de volgende keer denk ik weer aan jou, als dit weer voorkomt.

Rustig afwachten totdat het voorbij is... ;)

Geplaatst:

Ja, en van het antwoord van CanalDigitaal schiet je helemaal in de lach. Zeggen ze doodleuk, dan had je de klantenservice moeten bellen, die wisten van het probleem.

En dat te bedenken dat ze in het weekeinde helemaal niet bereikbaar zijn.

Als je een datumupdate op een andere transponder had gedaan dan de transponder waar SBS6 op zit, had je weer beeld gehad. Goed praten achteraf.

Geplaatst:

Een datumupdate op een ander transponder? :crazy:

Die ken ik nog niet.

Hoe doe ik dat?

Er komt gegarandeerd een volgende onderbreking......

Geplaatst:

Beste Le Grande

Je hoeft echt niet alleen maar op SBS6-SD af te stemmen om een datumupdate te krijgen als je een heractivatie aanvraagd. Dat kan elke zender zijn waar je kijkrechten voor hebt. Zou een mooie boel worden als dat alleen maar op SBS6 zou kunnen. Ik kijk nooit naar die waardeloze zender en dan zou ik geen datumupdates krijgen? Echte wel. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van of dat ook lukt met de zenders die met Sky-link gedeeld worden zoals Travel Channel HD en Eurosport 2.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...