Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste medesatters ,

wij zijn in het bezit van een dm 800 hd en een dm8000 , we zijn hier heel blij mee !

Echter van beide ontvangers werkt van de meegeleverde afstandsbedieningen de aan/uit toets niet meer! ook van de op deze afstandsbediening geprogammeerde tv sets werkt deze toets niet meer .

Alle overige functies werken perfekt !

Nieuwe batterijen zitten er al in en ook de codes voor de tv's opnieuw ingegeven.

Zelfs de afstandsbediening uit elkaar gehaald en de contacten gereinigd, nog steeds het zelfde resultaat.

Als ik veelvuldig op de dream of tv toets druk en daarna de aan/uit knop bedien dan soms (1 op 100 ongeveer ) doet hij het wel.

Maar beide boxen het zelfde probleem,hoeveel geluk kan je hebben!

Een dreambox vervangende AB aangeschaft en die wekt wel met deze toets , echter hier is het niet mogelijk om ook een Tv er op te proggen, dus weer 2 AB's op bed en in de kamer

De afstandsbediening van de 800 is eerder door dm vervangen omdat de initieel meegeleverde afstandsbediening totaal niet te programmeren was voor tv functies

Beiden zijn intussen uit de garantie!

Wie heeft dit probleem ook of heeft een oplossing hiervoor?

Ik heb intussen een universele afstandsbediening gekocht maar voor de Dreambox moet ik de leer functie gebruiken ,maar ja dat gaat dus niet omdat beide afstandsbedieningen geen signaal op deze toets geven.

Het ouderwets op en neer lopen om de boxen aan of uit te zetten,of 2 AB's begint nu toch wel te vervelen!

Wie weet raad ?

Mvg Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

oh ja, het ligt ook niet aan de enigma ,de vervangende ab doet het wel .

De leds op de AB lichten ook niet op als de aan/uit toets wordt ingedrukt!

Grz Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Geplaatst:

De aan/uit knop van de afstandsbediening van mijn 600PVR was na een tijdje ook wel wat minder (denk na 3/4 jaar gebruik)..moest hem harder drukken voor hij reageerde. Denk dat deze toets door de tijd heen gewoon veel slijt. Of dit op de lossen valt weet ik niet (je zou inderdaad denken de contacten reinigen, en de toetsenmat).

Geplaatst:

Of nieuwe kopen. Ze zijn los verkrijgbaar en niet extreem duur.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

FF loshalen en de rommel eruit poetsen.

Meestal kruipt er huidsmeer naar binnen en dat isoleert het drukkontakt.

Met harder drukken beschadigt de boel alleen maar.

tip.

1. gebruik met open halen een oude betaalkaart om beschadigingen te voorkomen.

2. met een web-cam of digitale camera kun je zien welke toetsten nog werken. Richt je camera op de IR-led en druk een toets,

suc6

gr. Erik

Geplaatst:

Bedankt voor de adviezen zover,

alles al geprobeert ,maar beide remotes blijven dwars !

De clone remote is intussen ouder(lees vooral meer gebruikt) en doet het wel ,nog steeds!

Maar ik wil af van 2 remotes en de DB remote vindt ik eigenljk verder TOP!

graag meer suggesties !

Mumzel

Geplaatst:

Met de originele afstandsbediening van de DM800 was na een jaar of drie niet meer mee te werken. Daarom heb ik een Logitech Harmony 300 gekocht. Die kost ongeveer de helft van een originele afstandsbediening en is makkelijk verkrijgbaar. Een aantal knoppen heb ik zelf geprogrammeerd met de leerfunctie. Ik ben er tevreden over.

Hier nog een linkje.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

• Beheerder
Geplaatst:

De originele UE afstandsbedieningen zoals die bij de DM7000 zaten waren van uitstekende kwaliteit. Daar ging bij normaal gebruik vrijwel nooit iets van kapot.

Ik verdenk Dream Multimedia er van de laatste paar jaar afstandsbedieningen van 'andere herkomst' te leveren. Kopieën van de UE afstandsbedieningen dus, of UE moet plotseling slechte kwaliteit remotes zijn gaan produceren. De afstandsbediening die bijvoorbeeld bij de DM800SE zit (die zwarte) gaat om de haverklap kapot en de toetsen 'klikken' ook anders. Er staat ook geen UE meer op de achterzijde.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik merk weinig (geen) verschil tussen mijn zwarte (8000&SE) afstandsbedieningen en de vorige zilver/grijze (600, denk zelfde als 7000? staat ook UE op) afstandsbediening..maar kan ook net goede exemplaren hebben.

Staat inderdaad geen UE meer op. Verder na dagelijks gebruik (1-2 jaar) nog geen versleten toetsen of knoppen die anders aanvoelen.

Maar misschien dat je voor de zekerheid nog ergens een 'oude' UE afstandsbediening kunt kopen?

Geplaatst:

Er staat ook geen UE meer op de achterzijde.

Mvg,

Michel

Misschien hebben ze bij DMM ook op een minder goed moment even geloofd dat clone remotes net zo goed waren... :lol:

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

De ab van m'n 8000 had ook al een slechte standby toets.

Daar zat een grijze ab bij trouwens.

Ik heb nu een luxe zwarte gekocht voor de 8000,

lijkt erg veel op die van de 7020HD,en deze werkt vooralsnog perfect.

Tip:

deze ab kost bij onze oosterburen 15 euro minder dan hier,

voor dezelfde verzendkosten.

post-38897-0-60883400-1346958354_thumb.jpg

Geplaatst:

Laat mij nou ditzelfde probleem ook hebben. Kan iemand nog tips geven hoe te ab open te maken en schoon te maken? Ik heb een schroef gezien aan de onderkant waar de batterijen liggen.

Geplaatst:

Als het schroefje er uit is kan je hem voorzichtig met een mesje open wrikken, echter het reinigen van de contacten haalt niets uit(bij 2 stuks geprobeerd)

Geplaatst:

Ze kosten los tegen de €40 en dan heb je m.i. ook weer 2 jaar garantie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...