Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wow, dat is een heftig batterijgebruik.

De oude dm7000 remote doet het met nieuwe batterijen veeeel langer en kan ook 4 apparaten aansturen.

Heeft die 8000 remote soms verlichting?

Gtz. Martje B

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ja,dat is 't probleem.

Jammer dat die verlichting niet uit kan,maar die 7000 remote kan volgens mij echt niet wat deze ab kan.

Bij de meeste ab's gaan de batterijen zeker wel een jaar mee volgens mij.

Geplaatst:

Die 7000 ab kan heel veel, maar dan moet je wel aan de gang met speciale software en kabel.

Mijne zet bijvoorbeeld bij shift-power, de tv, versterker en dreambox uit.

Gtz. Martje B

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

Even een kort ervaringsbericht betreffende mijn 13 maanden oude afstandsbediening van de dm7020hd.

Ik stond op het punt het ding dan wel door het raam te gooien, dan wel in de kliko te werpen.

Alle toetsen rondom de OK toets deden het niet of slecht.

Opengemaakt en geprobeert er wat aan te doen, maar dat hielp niet.

Heb als "vervanging" een All In One Xsight Plus gekocht, waar ik, behoudens de discrete on / off, erg tevreden over ben.

Maar dit terzijde.

Ik heb via de support pagina van Dream Media een RMA formulier ingevuld en uitgeprint.

Dit samen met de AB en een kopie van de kassabon naar Dream Media gestuurd.

Na 3 dagen reeds lag er een nieuwe AB, met baterijen, in de brievenbus.

Waar ik erg ontevereden was over de AB, ben ik uiteraard erg tevreden over deze service.

Totdat je over 13 maanden weer tegen hetzelfde probleem aanloopt. Want dan is er geen garantie meer!

Dat is mij dus gebeurt. Ik heb/had dezelfde problemen als TS met de AB van mijn DM8000. De aan/uit knop reageerde niet of nauwelijks. De eerste keer AB opgestuurd en kreeg een nieuwe van mijn leverancier. Amper 1 jaar verder weer hetzelfde probleem met de nieuwe AB. Ook deze weer opgestuurd en..... ik krijg geen nieuwe AB. De dreambox is inmiddels uit de garantie. Dat de nieuwe AB nog geen jaar uit is doet er niet toe. Dus maar even naar Dream-Multimedia gebeld en zaak uitgelegd. Ook zij zeggen dat er op de nieuwe AB geen garantie meer zit. Als tip kreeg ik nog wel mee dat je via het menu de box ook in standby kan zetten.

Nou dat is nog eens sevice. Koop je een stukje (originele) techniek van bijna 1000 euro zit er gewoon en brakke AB bij die het nog geen jaar volhoud. Ik bedenk me nu wel een keer als ik weer een boxje wil kopen. Wordt het een ander merk of toch maar even op MP kijken. 

Maar als je AB dan toch defect is waarom dan niet openmaken? Zo gezegt zo gedaan en ik had er niet veel moeite voor nodig om het probleem te ontdekken. Het is geen defect maar een slecht ontwerp. De AB zelf is niet recht maar gebogen. De printplaat is echter wel recht. Hiervoor zijn in het onderste deel van de AB aan de bovenkant (waar de aan/uit knop zit) 3 nokjes gezet. Echter zijn deze niet hoog genoeg waardoor de printplaat doorbuigt en de aan/uit knop hierdoor niet hard genoeg op het contactje drukt. Ik heb van een holle wattestaafje 3 stukjes afgeknipt die hoger zijn dan de aanwezige nokjes en die over de nokjes heengeschoven. Hierdoor is er nu geen speling meer in zit en werkt de AB weer perfect!

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst: (aangepast)

Mijn ervaring met niet werkende afstandsbediening van de DM800HDse (origineel satelliet)

Deze begon pas na 10 min. te werken!

Na lang zoeken probleem gevonden.

Wanneer de TV uit was deed hij het wel direct.

Oplossing:

Beeldinstelling veranderd!

Backlight hoger ingesteld.

Probleem opgelost.

Wie verwacht nu dat de TV de oorzaak kan zijn? (Samsung Smart TV)

Misschien help ik hier iemand mee.

Groet,

Cor

aangepast door Cornelia

DM800SE - DM500HD - Triax 78 cm - Rotor - OpenPli - CCcam

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...