Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben aan het onderzoeken of ik op twee verschillende machines oscam kan laten draaien en dan vervolgens mijn boxen kan laten connecten via cccam naar de oscam.

Laten we zeggen dat ik mijn eigen cnl kaart in oscam 1 heb zitten. In deze oscam 1 zit dus mijn cnl kaart in een omnikey 3121 usb reader.

Deze oscam 1 heeft een user speciaal zodat oscam 2 kan inloggen. In oscam 2 heb ik een reader aangemaakt met het NEWCAMD protocol.

Deze komt alleen tot leven als een user (een dreambox in huis draaiend op cccam) op oscam 2 om ecm's vraagt.

Ik wil dat mijn box blijft draaien op cccam, dan connect met oscam 2 (zonder kaarten) en oscam 2 connect met oscam 1 waar mijn kaart in zit.

De oscam's 1 en 2 connecten dus met newcamd.

Probleem :

de connectie van de box/cccam met oscam 2 werkt niet. Althans ik zie bij het zappen op de box geen kanalen wisselingen in de log van oscam 2.

Als gevolg hiervan gaat natuurlijk oscam 2 ook niet met oscam 1 connecten.

Ik heb ook een n lijntje geprobeerd in de box naar oscam 2 toe. Dit werkt al een stuk beter. Ik zie in de log WEL kanalen wisselingen voorbij komen alleen connect oscam 2 nog niet met oscam 1

Ik wil de combinatie oscam 1 - oscam 2 - cccam in stand houden. Kan dit en wat zie ik over het hoofd ?

Gr

R

---------------------------------------------------------

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Geplaatst:

Configs... Ik heb zelf een client met cccam die verbind met OSCAM die het als een soort proxy verder stuurt naar de OSCAM met mijn local. Werkt goed, maar op dit moment praten de OSCAMS nog via het CCcam protocol. Overigens heb ik ook een test lopen met een OSCAM - CSP - OSCAM verbinding waarbij met N-lijnen worden gewerkt en daar zag ik een vergelijkbaar probleem... zaps van de CCcam client kwamen niet binnen op de 1e OSCAM na een nachtje niets doen. Pas na een herstart van de 1e OSCAM ging het weer lopen.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

in OSCAM 1 :

[account]

user = xxxxx

wd = xxxxx

group = 1 (zelfde groep als mijn cnl kaart in deze server)

cccmaxhops = 4

cccreshare = 5

cccstealth = 1

keepalive = 1

in OSCAM 2 :

[reader]

label =

protocol = newcamd

device = xxxxxx.xxx.nl,10000

key = 0102030405060708091011121314

user = xxxxxx

password = xxxxxxxx

group = 1

blockemm-unknown = 1

blockemm-u = 1

blockemm-s = 1

blockemm-g = 1

audisabled = 1

ook in OSCAM 2 :

[account]

user = slaapkamer

pwd = xxxxx

group = 1

cccmaxhops = 4

cccstealth = 1

keepalive = 1

Ik ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb inmiddels tussen de twee oscam newcamd en cccam geprobeerd en tussen de client en oscam 2 ook. Maar niets schijnt te helpen.

Gr

R

DM500S(2x),DM7020,DM800..3x 8-poorts Diseqc Switch, T90 Wavefrontier 9E,13E,19E,23E,28E...Triax 80cm op 30W

Geplaatst:

Trouwens de box (slaapkamer) connect goed me oscam 2 zowel in cccam als in newcamd. Ik liet die n en c regels hier niet zien maar dat is dus geen probleem.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nogmaals eem oproep om info te delen om een oscam proxy op te zetten met anders dan het CCCam-protocol.

Online lees ik dat velen uitval hebben met CCCam, maar dat het werkt

en

dat velen het niet werkende krijgen met Newcamd.

Om geen overbodige/crosspostings te doen, graag info!

DVBT ontvangst Tournai + Egem/Oost-Vleteren + Bouvigny/Dunkerque (2xTrinappe met amplifier 36db) = 56 kanalen! 

T90 = 42/39/36/28/26/23/19/16/13/10+9/7/4.8/1 & Multiswitch 17in/12out = 28/26/23/1910x1 diseqc (9x twin + 1x multiswitch > diseqc1.1) TVheadend op NAS + DVB-S2 usb-tuners (streaming naar XBMC) + VDR met Digital Devices DVBS2 quad tuner + 2x Technisat Airstar + Samsung LE40B579 + Gigablue 800se + Ferguson Ariva 102mini

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...