Ga naar inhoud


vu wireless stick


Gerrit1967

Aanbevolen berichten


Juist, dat wilde ik namelijk ook vragen als de TS het antwoord had gegeven.

Ik heb nu al 2x gezien dat iemand op advies een VU+ USB WLAN adapter had besteld en klaagde over de traagheid maar zich niet realiseerde dat zijn oudere WLAN router (Linksys WRT54G resp. Netgear) niet de 150 Mbps haalde die de USB WLAN wel aan kan.

We zullen het nog wel horen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de juiste sw in de box moet het connecties geen enkel probleem opleveren, heb dit al diverse malen gedaan. De snelheid is vaak lager dan een bedraad systeem maar dat ligt ook aan je router en gebruikte wiki stick, 100 of 300mbit

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk al sinds meer dan 2 jaar met een wlan stick van tp-link tl-win321g,Duo, werkt perfect met Youtube , sharen zonder ook maar 1 hik, en zelfs met de nieuwe HbbTv plugin, maar goed ik werk vanaf het begin met het Blackhole image. Samen met twee USB tuners werkt USB perfect, geen reden om een andere ontvanger te kopen.

aangepast door Dutchsat

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het feit dat menigeen positieve berichten hierover weet te vertellen ben ik toch van mening dat de performance en ongestoorde transmissie sterk afhankelijk is van de individuele situatie waar de USB WLAN adapter wordt gebruikt.

Waar de stick bij de één prima functioneert hoeft dit bij een ander niet het geval te zijn.

 

Bij mij werkte de stick thuis uitstekend maar op 2 andere (test)locaties gaf dit slechte resultaten.

Dit waren m.n. locaties in woonwijken waarbij op de meeste beschikbare WLAN kanalen veel verkeer overheen ging.

 

Mijn mening is dan ook, heb je enigszins de mogelijkheid hebt om een vaste kabel te gebruiken, altijd doen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ieder bedankt voor jullie reactie reactie, dit is allemaal te tehnisch, leg wel een vaste lijn om de updates binnen te halen

 

hoezo te technisch

je weet wat je router per wlan maximaal aan verbinding qua snelheid kan opbouwen

je weet wat de wlan usb stick kan dan is de langzaamste van die twee de bepalende factor

idem porsche met aanhanger 80km/u

 

overigens als je even zoekt op het forum inzake het inrichten van wlan, vindt je mooie uitleg.

ciao

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...