Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat heb ik dus hier met een externe usb hardeschijf aangesloten aan pc start traag op trek ik de usb schijf los start de pc op in 35 seconden.?

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst:

Daar staat 1 de cd rom (dvd) als 2 de interne sata harde schijf op 3 staat op disable.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Geplaatst:

Daar staat 1 de cd rom (dvd) als 2 de interne sata harde schijf op 3 staat op disable.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat hij doet als je de interne HDD op 1 zet en dan opstart met de externe hdd aangesloten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Nu heb ik als eerste de HHD op boot gezet en 2 de cd rom in boot menu ook dat helpt niets.... wat me ook opvalt is dat ik de pc opstart met externe schijf aangesloten de eerst 10 seconden geen internet heb... zie daar een blauw rondje draaien en na 10 seconden een geel uitroeptekenen staan en gaat weg na paar seconden en heb dan internet en het beeldschermpje weer in beeld staan inde taakbalk onder in de hoek.

Geplaatst:

staat er ook niet iets waardoor je de volgorde van de hdds kunt veranderen?

veel externe schijven worden gewoon als een gewone hdd gezien.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Het lijkt eerder iets met de inhoud van die externe schijf te maken te hebben. Wat staat er zoal op? Hoe is hij geformeerd (fat32/ntfs)?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Daar staat 379 GB aan muziek alleen op en is geformat in NTFS merk is samsung ST31000528AS externe HHD.

Geplaatst:

Blijft de computer met aangesloten USB schijf soms lang in het bootscherm hangen? Langer als zonder de USB HDD.

Zoja, dan zoek eens in de BIOS naar een instelling met de naam "legacy USB", verander de instelling en dan testen.

Vroeger zoiets meegemaakt waarbij de computer helemaal niet meer voorbij het bootscherm kwam.

Geplaatst:

Ook met legacy USB op disable het zelfde probleem opstarten traag.......en ja als de usb schijf aangesloten is blijft hij lang hangen in eerste bootscherm tot dat schijf opstart zelf loopt het bootscherm door...... tot dat windos opgestart is duur 10 sec of meer voor hij het internet weer op kan en de pagina vindt.

Ik laat de pc wel opstarten zonder de schijf aan gesloten opzich ook geen ramp hier.

Geplaatst:
Ik laat de pc wel opstarten zonder de schijf aan gesloten opzich ook geen ramp hier.

Nee, maar we zijn nieuwsgierig... :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen