Ga naar inhoud


Blokjes in beeld


piepertennis

Aanbevolen berichten


tja ooit dacht iemand dat die autoresolution plugin handig is...

ik gebruik hem per definitie niet

supersmallfilm is en blijft supersmallfilm

halfkleinbeeld is en blijft halfkleinbeeld

dus projectie en beeldresolutie is en blijft gelijk aan het oorspronkelijke formaat waarin het opgenomen materiaal wordt uitgezonden.

 

dat van een oudere hobbyfotograaf die ook het vergroten zelve deed

 

vaak is de mpeg compressie van enkele providers + de bitrate aan de absolute ondergrens van de DVB_S2 standaard.

kijk eens op de FTA zenders van onze buren duitsland

indien het daar OOK zichtbaar is, dan is er wellicht iets met je schoteluitrichting of de aansluiting daarvan mis.

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus projectie en beeldresolutie is en blijft gelijk aan het oorspronkelijke formaat waarin het opgenomen materiaal wordt uitgezonden.

Als je dat wilt (het beeldscherm krijgt de oorspronkelijk uitgezonden resolutie aangeboden), heb je die autoresolution-plugin juist hard nodig. Alle images maken dezelfde fout: die schalen keihard naar een vaste resolutie. Mijn TV schaalt aanzienlijk beter dan welke ontvanger dan ook, dus de ontvanger moet met zijn vingers van de resolutie afblijven.

Probleem is verder dat de standaardinstelling van diezelfde autoresolution-plugin ook schaalt naar steeds dezelfde resolutie: de default waarde ofwel die vaste resolutie van de ontvanger. Dus moet je voor het door mij gewenste effect (oorspronkelijke resolutie naar het beeldscherm) zo ongeveer alle instellingen veranderen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...