Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om de webzender Cultura24 te bekijken zou men Silverlight moeten installeren.

Bij de eerste stappen word ik geleid naar de pagina: "Moon;light Silverlight for Linux download"

vervolgens moet men kiezen 32bit/64 bits.

daarna voor:

Firefox Linux i586

of

Chrom Linux i586

welke keuze moet ik maken en hoe gaat de installatie verder om het aan het werken te krijgen?

ik ben overigens nog een groen beginner, dus svp niet te veel technische termen,

alvast bedankt voor de moeite:

Clarkluis

Geplaatst:

Handiger is denk ik om ET livestream te installeren, via deze plugin kun je Nederlandse TV kanalen die op het web uitzenden importeren.

In deze lijst zit ook de groep Nederland 24, hierin zit Cultura24.

De plugin voegt ze toe aan je boeket (maakt een groep "livestream Nederlandes TV24" aan), dus je kunt gewoon zoals je "normaal" zapt ook naar Cultura24 zappen.

Meer over ET Livestream: http://www.sat4all.com/forums/topic/323292-tv-radio-youtube-livestreams-via-de-favorietenlijst/

Suc6,

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Bedankt waterstofcyanide dat lijkt me een goede tip die mijn wensen voor 200% tegemoetkomt,

echter even een simpele vraag (ik moet er echt nog inkomen): hoe krijg ik die plugin geïnstalleerd, moet dit persé via een netwerkverbinding met een computer, of kan dit ook via een USB-stick?

Geplaatst: (aangepast)

De plugin staat in de link die ik gegeven heb.

Je zou hem op een stick kunnen zetten en hem dan via "lokale installatie" installeren,

daar kun je de bestandslokatie ingeven waar de plugin staat die je wilt installeren, in jou geval de stick.

Suc6,

HCO.

EDIT: Menu, applicaties, softwarebeheer, installeer lokale extentie.

aangepast door waterstofcyanide

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Volgens de richtlijn van Ronswold gehandeld:

bestand op USB gezet, USB in apparaat gedaan, de ET9000 komt zelf met het voorstel om de extensie te installeren: installatie geslaagd, 0 fouten,

maar wat moet ik nu zien?

Ik vind bij applicaties : "Add stream URL" is dat het resultaat van de installatie?

Ik begreep dat de plugin automatisch een map met Nederlandse web TV's zou aanmaken.

aanvullende informatie:

ET9000

Openpli 2.1

Kernel v 3.3.0

Enigma Sept 1 2012

gaarne je reactie, Luis

Geplaatst:

Ok zover gaat het goed.

Misschien eerst even opnieuw opstarten.

Nu ga je via de blauwe knop naar ET Livestream, dan klik je op "Nederlandse TV" dan kom je in een volgend menuutje, daar staat "nederland24"

Die klik je aan, je ziet dat er nu een vinkje voor staat.

Nu de groen knop "Downloaden" ff wachten en dan zie "finished import", via exit uit het menu.

Nu staat hij aan het eind van je boekettenlijst "Livestream Nederlandse TV Nederland24" openen en daar staat hij nu tussen.

Wil je die andere streams ook importeren dan werkt dat uiteraard exact hetzelfde.

Ron.

Geplaatst:

Geen probleem, ben blij dat het gelukt is en dat je tevreden bent. :)

Ron.

Geplaatst:

Heel veel van deze streams werken bij mij niet, beeld blijft zwart. Heeft het iets te maken met de instellingen van de Xtrend?

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Geplaatst:

Sommige streams worden wel eens van URL gewijzigd, of streams worden in een player gebakken waardoor ze niet meer werken.

Bijvoorbeeld Omroep Friesland werkt ook niet meer door dit (vervelende) trucje.

Ron.

Geplaatst:

Bij mij werken de lifestreams in het aangemaakte mapje ook niet allemaal, wel oa de door mij gekozen cultura24 .

Misschien bestaat er nog een andere opties om bepaalde lifestreams te ontvangen via de plugin: ad stream URL als je weet hoe het moet!. Ik heb daar aanvankelijk ook de cultura24 mee willen ontvangen maar het is me niet gelukt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...