Ga naar inhoud


Quad lnb werkt niet in Lloret


de mon

Aanbevolen berichten

De dubbele kan ik verdraaien zoveel ik wil,Astra 3 komt niet tevoorschijn.Astra 1 gaat.

Omdat ze omschakelen naar mpeg 4 moet ik wel Astra 1 en 3 hebben volgend jaar.Wie gaat er soms op reis met zijn schotel?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn broer heeft de quad met de 2 koppen eens bekeken.'t Is nog een 0,8 van tv vlaanderen.

De schotel ginder is zonder merk denk ik.De arm staat L en R ook niet meer haaks.Loodrecht staat de buis ook niet.

Thuis heb ik geen probleem met Triax 80 cm.Even de draaien volgens de aangebrachte streep en Astra 3 vliegt binnen.

Ik denk dat ik eens te rade ga bij zo een campingforum.Ik denk dat zij ook Astra1 en mss Astra 3 gebruiken.

Een gewone vakantieganger kijkt geen tv.

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer heeft de quad met de 2 koppen eens bekeken.'t Is nog een 0,8 van tv vlaanderen.

De schotel ginder is zonder merk denk ik.De arm staat L en R ook niet meer haaks.Loodrecht staat de buis ook niet.

Thuis heb ik geen probleem met Triax 80 cm.Even de draaien volgens de aangebrachte streep en Astra 3 vliegt binnen.

Ik denk dat ik eens te rade ga bij zo een campingforum.Ik denk dat zij ook Astra1 en mss Astra 3 gebruiken.

Een gewone vakantieganger kijkt geen tv.

 

Even een paar dingen op een rijtje:

 

Schotel staat in Spanje ?

 

Daar kun je de Quad ( dus vier uitgangen, 4, 3 graden, TV vlaanderen ) bedoeld voor astra 1 en astra 3 niet gebruiken.

Je zit daar veel dichter bij de evenaar, dat betekend dat de beidde "koppen" te dicht bij elkaar staan.

De oplossing is twee qaud single LNB op een railtje monteren, beidden goed afstellen. En daar bij 4 maal 2 in 1 diseqc switchen gebruiken, aan nemende dat je er 4 ontvangers op hebt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.sat4all.com/forums/topic/307843-in-spanje-geen-ontvangst-astra1-en-3-met-triax-flexiblok/ Thnxs,ik ben een topic aan het lezen,er zijn er nog meer van mensen die ginder zitten.Ik lees nog wat verder.

1 iemand in onze blok zit daar 7 mnd ,die kijkt naar zo'n je weet wel ,heel hoog 12743 .

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Latitude:41.7022°

Longitude:2.8510°

Name: ****************** Multi-LNB*********************************

Distance: 0km

Elevation: 30.0°

Azimuth (true): 57.3°

Azimuth (magn.): 57.3°

 

LNB Skew [?]: 0.0°

Bij DishPointer heb ik ons appartement gevonden.Kent er iemand een kant en klare oplossing ?

De duo LNB van Tv Vlaanderen staat er niet bij(60 cm schotel ;19,2 O + 23,5 O ;0,6 db ;quad).

De Pace van tv vlaanderen HD speelde niet met de opgestelde 0,2 db lnb en merkloze schotel(lodder) van 80 cm(Astra1).De sunny reciever met mpeg-cam en kaart deed het wel.Bij harde regen viel signaal weg.

Probleem was ook de vrije Astra 3 frequenties te vinden om bij het kanaalzoeken in te stellen.Na 1 uur op een engelse site vond ik die van Friesland.Onvindbaar was ook Astra3 met de schotel door te zwak blijvend signaal.

Ik zou het graag uitprinten en aan de muur hangen.Volgend jaar wordt er mss met de auto naar toe gereden

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mon

 

Het enige wat telt om te bepalen welke duo-lnb je nodig hebt in Lloret, is de afstand van de voorzijde van de lnb tot het midden van de schotel, dus halverwege de hoogte van de schotel gemeten.

Inmiddels zie ik dat de schotel in Lloret de Mar staat in de Costa Brava en niet in Lloret de Vistalegre op Palma de Mallorca.

Als je mijn de gevraagde afstand door wil geven, kan ik precies zeggen welke duo-lnb of monoblock je nodig hebt of eventueel kunt gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zonder-merk schotel ga ik toch vervangen.Arm staat staat niet haaks op schotelvlak,lnb-houder wiebelt ook.Buis is een houten steel van bijl(ook niet loodrecht)

't Zal een witte Triax,64cm,78cm,88cm off set worden en buis met deftige beugels.Schotel wordt in de winter afgebroken.

Ik had ook schotels gezien, die Bisatellite Multi Focus .Lnb-houders zijn er ook bij.Zal niet geschikt zijn voor een duo lnb.

Er staat aan de beach een café Oud Brabant.Triax 60 cm en duo lnb , zijn Astra 3 zit in de lnb houder.

Naast ons staat Hostal Fabiol.Er was een programma van dishpointer voor een Iphone.Je kan dan zien of de satellieten op de Clarcke-belt zichtbaar zijn.Schotel hangt op 2° verdiep.Door hoogtevrees durf ik niet op het dak.Op het 3° woont de bazin.

De uitleg op andere topics is verwarrend,duo lnb's waar de hoorns verder of dichter bijeen staan.Geschikt voor 60 cm schotel en geplaatst op een 80 cm schotel.

Dus doe maar een boodschappenlijstje

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mon

 

Het is me duidelijk dat je een schotel wilt hebben die makkelijk af te breken en te plaatsen is. Dan is een Triax met zijn opklapbare arm in combinatie met een duo-lnb natuurlijk een prima oplossing. Je kunt met een Triax 64 toe voor een goede ontvangst. Alleen is er voor Lloret de Mar niet echt een precies passende duo-lnb. De beste die past is bijv. de duo-lnb van CanalDigitaal / TvVlaanderen. Vanwege de misaanpassing van 7mm moet je inderdaad de kop van de Astra 3 in de klem zetten maar het moet wel gewoon werken. Dit blijkt al wel uit het feit dat het café op het strand ook met een Triax 64 werkt.

Wil je wat meer regenreserve, dan is de Triax 78 een fantastische schotel. Daar past een duo-lnb voor een 80cm-schotel precies op voor Lloret de Mar. Ook bij die schotel is het ‘t beste de kop van de Astra 3 in de klem te zetten.

Om de schotel op de Astra 3 te richten, moet de elevatie op 37,4 graden ingesteld worden. De duo-lnb moet 15,5 graad schuin ingesteld worden, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, moet de rechter vrij hangende lnb lager hangen dan de lnb die in de klem zit. Voor een CanalDigitaal / TvVlaanderen duo-lnb moet de rechter lnb 10mm lager hangen dan de linker, voor een lnb voor 80cm-schotel moet het verschil 15mm zijn.

Als ik het goed begrijp heb je al een CanalDigitaal / TvVlaanderen duo-lnb. Met de aankoop van een Triax 64 die slechts enkele tientjes kost, kun je dan kijken. Wil je toch wat meer regenreserve, dan is de Triax 78 een prima optie met een 80cm-duo-lnb. Als je even laat weten hoeveel aansluitingen je nodig hebt, zal ik wat mogelijkheden geven van diverse merken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste mensen in de blok zijn afkomstig uit Belgica.De senioren blijven ca 1 mnd.Al dat spaans daar wordt je gek van.BVN kennen ze toch.2 recievers is 't minium ,4 aansluiting geeft wat reserve.

De 0,6 db duo lnb quad van tvv ,ik denk wel dat er betere zijn.Of speelt de tvv-lnb enkel met een tvv reciever (softwarematig) ?

Met streetvieuw zou je het café kunnen zien.

Thnxs again voor de technische hulp.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mon

De duo-lnb’s van TvVlaanderen zijn heus niet slecht maar er zijn ook andere merken met vier aansluitingen.

Het probleem is een beetje dat de lnb’s erg dicht bij elkaar zitten. Dit is voor Nederland nog niet echt een probleem omdat de duo-lnb daar maar 10-11 graden schuin hoeft te staan. In Lloret de Mar moet die 15,5 graad schuin staan. Dat gaat nog wel als je de kop van de Astra 19,2 in de klem zet maar kan niet als je de kop van de Astra 23,5 in de klem zet en dat is in Lloret de Mar nu juist nodig om niet te veel signaal te verliezen voor de Astra 23,5 door de niet geheel correcte afstand waar je voor de HD-zenders toch wat meer signaal nodig hebt.

Ik weet niet of het mogelijk is om een Triax 78 te plaatsen die 70cm breed is een 78cm hoog want dan zijn alle problemen opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...