Ga naar inhoud


UNO met Twin S2 Tuner of DUO 2 of DB 7020HD?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Nadat ik mijn DUO heb verkocht wacht ik met spanning op de Twin S2 Tuner voor mijn UNO.

De laatste berichten zijn dat die over circa 6 weken verkrijgbaar zou zijn (bron: ander VU+ forum).

In feite was het dus de bedoeling dat ik de UNO van een Twin Tuner ga voorzien en daarmee in feite een moderne HD Twin Tuner ontvanger voor weinig geld in mijn bezit krijg.

 

Nu dat ik echter zie dat er steeds meer aanvullende diensten zoals HbbTv beschikbaar komen die meer capaciteit van een ontvanger vragen, vraag ik me af of deze voorgenomen stap nog wel zo verstandig is want kan de UNO dat gezien zijn specificaties dan ook in de komende 3 jaar wel aan.

De vraag is dan ook of het niet beter is om dan i.p.v. toch maar één van de nieuwste typen Twin Tuner ontvangers te kopen.

 

Ik denk hierbij dan aan de nog te verschijnen DUO 2 of wellicht zelf de DB 7020 HD.

 

Voor mij is wel van belang dat dat de nieuwe ontvanger zo klein mogelijke afmetingen heeft en m.n. de breedte, dit i.v.m. het plaatsen in de caravan.

 

Zijn er relevante redenen om voor het één of het andere te kiezen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


de uno is echt gewaagd als concurrent aan de ultimo >qua specs cpu en geheugen<

en heeft daarmee genoeg power voor die nieuwe applicaties

 

de duo2 is een nieuwe die "eigenlijk" nog krachtiger is volgens >de specs<

maar de dm7020 is geen concurrent voor de duo2, misschien wel voor de uno + dual tuner wegens 2 insteektuners

 

uno single tuner nu straks dual tuner (met huidige CPU en memory)

duo2 twin tuner nu straks 2 x dual tuner (met nieuwste CPU en Memory)

dm7020HD optioneel twin tuner nu straks 2 x dual tuner (met huidige CPU en memory)

 

duo2 wordt dus krachtiger dan uno of dm7020hd

dan komt het straks op de support en het geld in de beurs aan

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is voor mij al helder en duidelijk en betekent voor mij dat ik toch nog even wacht op de Twin S2 Tuner voor de UNO.

Ik moet alleen nog even overwegen of ik ook in de slaapkamer een Linux ontvanger wil hebben zodat ik i.p.v. mijn huidige 2e CD kaart interne sharing kan toepassen maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ik heb nu wel op de 2e kaart alle Nederlandse CD zenders behalve RTL8 en geen HD maar of ik dat nu op de slaapkamer in de toekomst zal missen is noch maar de vraag.

Als dat dan toch nog het geval mocht zijn kan ik altijd nog een UNO erbij kopen.

 

In elk geval bedankt voor het gegeven advies.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik zou nog even wachten met nu wat kopen om toekomst zeker te zijn. Uno met Twin is leuk, maar dan heb je geen doorlus mogelijkheid meer naar een andere ontvanger. Ik weet niet hoeveel tuners je kwijt kan op je huidige antenne. Op de single tuner zit wel een lnb out, dus als je op die out je slaapkamer ontvanger zet zou dat kunnen werken als er geen opnames lopen en de uno in de woonkamer uitgeschakeld is.

 

Nieuwigheden die er tot nog toe bij gekomen zijn is een webbrowser op je box, en hbbtv, maar voor die twee zaken soepel te kunnen gebruiken zou ik nu niet een andere box gekocht hebben waar dat soepeler op kan draaien omdat daar een wat vlottere cpu en wat meer memory in zit.

 

Wat ik bedoel te zeggen is dat het wellicht handiger is om eerst eens te kijken wat voor een extra's er allemaal nog in het verschiet liggen en dan bepalen of je de investering wilt doen of niet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn huidige antenne configuratie kan ik 4 tuners aansluiten waarvan ik nu 2 in gebruik heb, 1 in de huiskamer en 1 in de slaapkamer.

Doorlussen is dus voor mij niet van toepassing want elke (nieuwe) tuner wordt direct op een switch aangesloten.

 

Als ik het nu allemaal zo bekijk dan kies ik uiteindelijk toch maar voor het vervangen van de Single tuner in de UNO door een Twin tuner.

Dit is niet alleen het meest voordelige voor wat de investering betreft maar ik heb dan toch ook een Twin tuner ontvanger met prima specificaties.

 

Beiden bedankt voor de inbreng.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...