Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik ben al geruime tijd radioamateur.een belgische on2.

ik heb een 6 tal jaren geleden,o.a. een portabel gekocht,nml een kenwood th-f7.

deze deed het altijd al goed.

de voorlaatste keer,dat ik hem gebruikte,was het geen probleem om te zenden op zowel 2 meter als 70 cm.

toen ik gisteren wilde zenden op de 70cm band,sloeg het toestel uit.telkens als ik op zenden druk,valt die uit.

op 2 meter,lukt het perfect om te zenden.

dit toestel is denk ik minimum 6 jaar oud,en ik vroeg me of het nog de moeite was om dit te herstellen,vanwege de vermindering op de band,en het toetreden van digitale uitzendingen?

zijn er (radioamateurs) mensen die daar iets van kennen?

mvg een radio amateur vanuit belgie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Kan vanalles mis wezen... Maar ik zou zelf de portable even aan een externe voeding hangen en kijken of hij dan wel goed blijft werken.. Misschien dat de 70cm eindtrap meer vermogen nodig heeft en dat de accu dat niet kan leveren....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst: (aangepast)

Zit de originele antenne erbij ?

Probeer eens met een andere antenne, liefst even extern, ipv rubber duck.

zie

http://www.eham.net/...ic=53984.0;wap2

So when I try to tx at 70cm with high power selected, this will trigger the Kenwood failsafe circuit inside it and cause it shutdown. The seller also told me using an appropriate attena should solve the problem. I don't know if this a reasonale answer as I have not try another attena. Also I am wondering why Kenwood ship its two-band product with attena biased toward one band? >>

I am betting this is NOT the original antenna. I have never seen a case where a manufacturer sold an HT with dual-band capabiliity and a single band antenna. I have owned half a dozen and NEVER ran into this situation.

Since you are stuck with this dog, replace the antenna.

probeer ook eens lager vermogen op 70 cm

en dan deze tekst op een anders forum...

Kenwood TH-F7E transmission power problem

I just bought a second-hand TH-F7, which has been modified to extend its tx range. But I just found that when it tx at UHF band with High power selected, it will just restart itself when external DC is supplied or just die when only battery is used. And worse, when only battery is used, it cannot be turned on by just pushing the Power button, I have to disconnect the battery then put it back to turn it on. The previous owner told me this is because the selling agent modified it to let it transmit only at 0.5W at 446MHz. If high power is selected, the transmission will be disabled. But I really cannot understand how they did it and why it will shut the machine down and why I have to re-connect the battery to turn it on again. Has anybody had experience on this? Thanks in advance
aangepast door iemand

gr. Erik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...