Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

ik ben al geruime tijd radioamateur.een belgische on2.

ik heb een 6 tal jaren geleden,o.a. een portabel gekocht,nml een kenwood th-f7.

deze deed het altijd al goed.

de voorlaatste keer,dat ik hem gebruikte,was het geen probleem om te zenden op zowel 2 meter als 70 cm.

toen ik gisteren wilde zenden op de 70cm band,sloeg het toestel uit.telkens als ik op zenden druk,valt die uit.

op 2 meter,lukt het perfect om te zenden.

dit toestel is denk ik minimum 6 jaar oud,en ik vroeg me of het nog de moeite was om dit te herstellen,vanwege de vermindering op de band,en het toetreden van digitale uitzendingen?

zijn er (radioamateurs) mensen die daar iets van kennen?

mvg een radio amateur vanuit belgie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Kan vanalles mis wezen... Maar ik zou zelf de portable even aan een externe voeding hangen en kijken of hij dan wel goed blijft werken.. Misschien dat de 70cm eindtrap meer vermogen nodig heeft en dat de accu dat niet kan leveren....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst: (aangepast)

Zit de originele antenne erbij ?

Probeer eens met een andere antenne, liefst even extern, ipv rubber duck.

zie

http://www.eham.net/...ic=53984.0;wap2

So when I try to tx at 70cm with high power selected, this will trigger the Kenwood failsafe circuit inside it and cause it shutdown. The seller also told me using an appropriate attena should solve the problem. I don't know if this a reasonale answer as I have not try another attena. Also I am wondering why Kenwood ship its two-band product with attena biased toward one band? >>