Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Even een vraag.

Een vriend van mij heeft den DM500 HD box die tot een paar dagen geleden een werkende netwerk verbinding had.

Ineens blijkt de box geen DHCP adres mee te hebben, ook een statisch adres brengt niet de oplossing.

Helaas zit deze vriend in het buitenland en kan ik niet even langs om zelf te kijken.

De lampjes op netwerk poort achterop de Dreambox branden, groen constant en geel knippert.

Dit lijkt mij goed, toch krijgt hij geen ip adres toegewezen.

Je zou zeggen, andere kabel of ander poort op de router.

Nu wil het geval dat ik dit probleem ook al eens bij een andere vriend heb meegemaakt. Zonder aanwijsbare reden was hij ook zijn netwerk kwijt. Uiteindelijk heb ik daar een nieuwe image opgezet, waarna het weer functioneerde.

Omdat de andere vriend in het buitenland zit en technisch niet heel veel kan, is dit helaas geen optie.

Zijn er meer mensen die dit euvel hebben en die het op een relatief makkelijke manier hebben kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Geplaatst:

Nou, UTP kabel laten vervangen en de box en router een tijdje uit laten zetten. Helaas geen resultaat.

Wat gebeurd er precies al ik de box naar fabrieksinstellingen zou laten terug zetten?

Is hij dan ook zijn Cccam ini kwijt voor thuis sharen?

Geplaatst:

Een optie is dat je teamviewer of een ander remote desktop programma gaat gebruiken,

en daarmee de controle van de PC van je vriend overneemt en op die manier de box gaat flashen.

Kun je eerst de benodigde .cfg files, setting etc. ook zelf veilig stellen met de daarvoor beschikbare programma's.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Bedankt, dat zou inderdaad een optie kunnen zijn.

Ik ben alleen bang dat de box niet zomaar geflashed kan worden. Bij andere pogingen met flashen liep ik tegen het probleem van een andere bootloader aan.

Ik weet niet welke bootloader er in zijn box zit (van Februari dit jaar) maar als het de verkeerde is dan gaat het flashen zeer moeizaam.

Het lijk mij erg lastig om dit probleem door de telefoon aan te pakken.

Kun je ergens zien wat voor bootloader er in zit? Is dit nog steeds zo lastig als het de oudere versie is i.c.m. OpenPli?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...