Ga naar inhoud

Bestaat er een beste high end laptop?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik nu nog een laptop aanschaf bestaat er dan een vergelijkende warentest in de high end.

Bvb een laptop met het grootste scherm full HD ,1TB harde schijf ,de snelste processor ,het grootste ram geheugen,alle aansluitingen en dergelijke.Met andere woorden een toestel met alles ,maar dan werkelijk alles,er op en eraan en waar de prijs van geen belang is.

Ik weet dat meningen en smaken verschillen en dat dit een nagenoeg niet te beantwoorden vraag is maar alle ervaringen worden in dank aanvaard.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Ja, er is er een echter 1 probleem, morgen is er weer een betere. Waar je in ieder geval op moet rekenen is dat het heel veel geld kost om het beste van het beste te hebben. Ruim boven de €2000...

En weet je wat vervelend is: Hij is in verhouding zo "verouderd" en dan is het heel lastig om onderdelen te vervangen. Een pc is relatief goedkoper, kan veel sneller zijn en relatief simpel bij de tijd te houden.

Op jouw vraag is eigenlijk geen goed antwoord te geven zonder dat je een richting aangeeft wat je er mee wilt doen

Je kunt eens naar het merk BTO kijken, deze worden in Nederland geassembleerd en kun je grotendeels zelf samenstellen. Een beetje goed aangekleed zat ik al snel op €4400.... maar dat heb je wel zo'n beetje het beste van het beste

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

het doorsnee product design van laptops houdt geen rekening met de noodzakelijke koeling der onderdelen

dus een ontwerpfout is ingebouwd.

Heb je gelijk in, maar hij vraagt om high end en dat kan beter met warmte overweg dan een doorsnee product.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Als ik nu nog een laptop aanschaf bestaat er dan een vergelijkende warentest in de high end.

Bvb een laptop met het grootste scherm full HD ,1TB harde schijf ,de snelste processor ,het grootste ram geheugen,alle aansluitingen en dergelijke.Met andere woorden een toestel met alles ,maar dan werkelijk alles,er op en eraan en waar de prijs van geen belang is.

Neem dan wel een kruiwagen voor het transport en een heel lang verlengsnoer mee om dat ding van stroom te voorzien als je onderweg bent.

Voor mij is het uitsluitend belangrijk dat mijn laptop lang met de accu omgaat en vooral niet veel weegt.

Voor wat jij voor ogen hebt zou ik het geen laptop meer noemen, maar een sleeptop. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Als je op zoek bent naar een "high end" laptop, kijk dan maar eens naar een Apple MacBook Pro in de meest uitgebreide versie... Een schitterend display, snel, etc... Alles wat je wilt... En ja, als je het echt wilt kan je daar Windows op installeren... (Bootcamp)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik had een Asus gevonden nl. G75VW-T1086V

Specs:

• 17,3 inch beeldscherm
  • Intel Core i7 3610QM
  • 12 GB werkgeheugen
  • 1 TB HDD + 256 GB SSD
  • NVIDIA GeForce GTX 670M

Lijkt mij ook niet mis.

Apple heeft wel een beter scherm . Volgens mij buiten concurentie,maar om daar nog Eur 1000 meer voor te betalen?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

• Moderator
Geplaatst:

Er zijn ook bedrijven die een laptop " op maat " maken.

Dan kan je zelfs de kleur van je laptop bepalen.

De sky is the limit.. en je beurs uiteraard..

Je moet wel bedenken dat wat je nu koopt al verouderd is.

De technische dagwaarde van elektronika en computers is..ehhh.. 1 dag.

Je moet jezelf dus afvragen of je het nodig hebt.

Het is verkeerd om te denken dat je dan de eerste 5 jaar met een , nu high tech, laptop "toekomst zeker" bent.

Want hoe oud is windows vista? of windows 7? nu komt windows 8 waar jouw "high end" laptop ws wel mee overweg kan. Maar wat als over 2 jaar windows 9 komt?

werkt je hardware dan nog steeds? Ik ben er bang voor.

Geldt niet alleen voor windows maar voor alle besturings systemen.

High end computer klinkt leuk maar is weg gegooid geld. Dan kan je beter elk jaar een nieuwe kopen voor minder.

Want een goedkopere laptop zal over een jaar (vaak zelfs eerder) jouw high end laptop overtreffen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Geldt niet alleen voor windows maar voor alle besturings systemen.

Ben ik het absoluut niet mee eens. Mijn (bijna) 4 jaar oude MacBook Pro draait nog vrolijk de laatste versie van Mac OSX, zonder enig probleem.

Als je een Linux gebruiker bent dan kan je prima op een laptop van 5 jaar oud de laatste distributies gebruiken....

Het hele hardware is te oud voor de nieuwe versie van een operating systeem is een typisch Microsoft verhaal. Als je gaat kijken naar de prestaties van een Windows XP installatie op de hardware van 10 jaar geleden, en je vergelijkt dat met de prestaties van Windows 7 op de hardware van vorig jaar, dan zal het mij niet verbazen als de XP machine net zo snel (of misschien nog wel sneller) is als de W7 machine. (Je moet de test wel eerlijk doen, en de versie van office etc van 10 jaar geleden op de XP machine zetten en de versie van vorig jaar op de W7 machine)

Wat ik hiermee wil zeggen is dat voornamelijk Microsoft erg goed is in het inefficient gebruiken van de processor kracht van de moderne processoren...

Je zou toch (mogen) verwachten met de huidige stand van de techniek dat ook Microsoft in staat zou moeten wezen om een OS te maken wat in 20 seconden 100% klaar is om mee te werken? (Zonder allerlei high-end hardware te gebruiken) En het opstarten van een applicatie hoeft toch ook geen lange tijd te kosten?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Als we nu microsoft versus apple en linux thema weer oprakelen gooi ik ook een duit in het zakje... Microsoft werkt hier prima, de problemen zitten achter het toetsenbord!!!

Mijn laptop (HP Probook 5330m) is nu meer dan een jaar oud maar w7 enterprise sp1 64 bit start idd binnen 20 seconden op en de applicaties (office 2010) ook.

Geplaatst:

Ik wil de W-A-L discussie niet oprakelen. Het enige wat ik wil aangeven is dat het als normaal wordt ervaren dat je voor een nieuwe versie van Windows een nieuwe computer/laptop "moet" kopen... Ik vind dat dus niet normaal...

Geplaatst:

Heren, we gaan het hier hebben over een high end laptop qua hardware en niet of Lindows dan wel WinOsx beter of slechter is. Dat wordt een oneindige discussie.

Geplaatst:

Ik weet dat meningen en smaken verschillen en dat dit een nagenoeg niet te beantwoorden vraag is maar alle ervaringen worden in dank aanvaard.

mvg

Ik denk niet dat iedereen deze zelfde definitie van 'high-end' heeft. Groot hoeft niet per se beter te zijn.

Grootte van het scherm hangt af van jouw wensen, een 17" is niet per definitie beter dan een 15". Een supersnelle processor is misschien wel niet zo zuinig..hoe lang wil je op de laptop zonder netstroom kunnen werken?

1TB harde schijf..is dat nog high end? Ga je voor snelheid (SSD) of veel opslag (HDD) of een combinatie daarvan..wederom afhankelijk van jouw wensen.

Werkgeheugen is ook verkrijgbaar in verschillende snelheden..dus je kunt niet alleen maar groottes vergelijken.

Ik zou vooral gewoon kijken naar jouw wensen, en je niet blindstaren op de getallen. High-end zit denk ik vooral in de kwaliteit van materiaal, design en service...wil je high-end kijk dan naar de duurdere series van een goed merk. Niet de aanbiedingen van de Aldi of de laptops tegen weggeefprijzen in de reclame! (al kunnen die best nog eens dezelfde spec's hebben als de high-end laptops wanneer je GB's, TB's en GHz. gaat vergelijken)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb net een Asus K95VM besteld.

18,4" HD scherm - Intel® Core™ i7 3610QM Processor - 32GB RAM - 256GB SSD system disk - 3TB data disk - BluRay brander etc.- Windows 7 professional

Is dit high-end genoeg?

Geplaatst:

Meer dan 4 Kg... dat noemen we geen laptop maar een "versjouwebel" :D wel ja 3.5" HD in een laptop..... accu een uurtje? hoewel zal ook wel meevallen want echt grafisch geweld zit er niet in met een 630 van Nvidia.

Liever jij dan ik, ik "sleep" er teveel mee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen