wiscel Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 Sinds deze morgen start de VU+ Ultimo niet meer op. Bij het opstarten komt het OpenPli logo voorbij, de tandwieltjes zie je even draaien. Daarna komt er een datum linksonder in beeld van 1958. Vervolgens doet de ontvanger niets meer en blijft hij hangen op het OpenPli scherm. Ik heb geen nieuwe software erop gezet of iets aan de ontvanger gedaan. Iemand enig idee hoe dit kan en belangrijker, hoe dit op te lossen? Ik heb al geprobeerd mijn dealer te bellen, maar die zijn deze week met vakantie (zal je natuurlijk net zien). VU+ Ultimo 4K
wiscel Geplaatst: 8 september 2012 Auteur Geplaatst: 8 september 2012 Edit: ik kan wel via mijn laptop met Dreambox Webcontrol nog verbinding maken naar de VU+. Al geprobeerd om Enigma 2 opnieuw te laden. Helpt niet veel, datum schiet nu alleen door naar 1970 :-S VU+ Ultimo 4K
Moderator wiz Geplaatst: 8 september 2012 Moderator Geplaatst: 8 september 2012 als je met de afstandsbediening een kanaal nummer kiest, gebeurt er dan wel wat? Het zou natuurlijk kunnen dat je op een kanaal staat wat gecodeerd is en wellicht is er iets mis met je softcam of je kaartje? De tijd en datum worden gelijk gezet met het kanaal wat je kijkt, maar als dat kanaal niet open te krijgen is blijft je scherm zwart, en zal de klok op een begin waarde staan. check je softcam en je kaartje eens? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
wiscel Geplaatst: 8 september 2012 Auteur Geplaatst: 8 september 2012 Ik kon op een gegeven moment wel via de laptop zappen. Toen nog een paar x de stroom eraf gehaald. Nu doet ie het weer, maar hoe het nou kon gebeuren geen idee. VU+ Ultimo 4K
Tonskidutch Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 je moet voorkomen dat je "zomaar" de stroom eraf neemt... je hebt met een computer van doen (je receiver is een computer) je kunt hem dus ook desgewenst uitschakelen of laten herstarten via de officiele weg enkel dan worden de processen juist beeindigd en instellingen correct opgeslagen. indien de computer tijdens normaal gebruik of het opstarten blijft hangen is iets fout gegaan wat er foutgegaan is, kunnen we niet met 100% zekerheid aanduiden. dat is een en ander onderzoeken maar dus ook juiste informatie geven wat speelt en hoe de receiver geconfigureerd is is bij jouw VU het openpli image ingesteld op automatische updates / nightly builds? ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Klavervier Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 In dit geval, zou ik gewoonweg proberen er nieuwe software op te zetten. Waarschijnlijk mist hij iets waardoor hij blijft hangen. Nieuwe software op een usb stickje en dan opnieuw in laden. Let wel op de boorloader die jij hebt. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
wiscel Geplaatst: 8 september 2012 Auteur Geplaatst: 8 september 2012 Ik zal het eens proberen VU+ Ultimo 4K
Klavervier Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 boorloader moet bootloader zijn natuurlijk. want volgens mij zit er verschil tussen pli 2 en pli 3. Of ik moet daar al helemaal fout mee zitten. Graag aanvullen. Maar dit verschijnsel lijkt heel veel op de dreambox die ik van mij zus kreeg 7020, zat ook vast en ging niet verder. En die heb ik via de pc nieuwe software opgezet en draait weer als een tierelier. met de RS 32 poort. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen