Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bijgaande opname is van de printplaat van een Samsung combi HiFi setje dat geen geluid meer produceert, lijkt er op dat de eindtrap het begeven heeft.

Bij de elco's zit een zwartbruine massa op de print dat meerdere diodes volledig omvat.

Is dit het gevolg van het lekken van electrolyt uit de elco('s) en is zo'n print nog te redden?

post-39232-0-36568300-1347134077_thumb.jpg

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik zie al wat er mis is. Aan de rechterkant van de print ontbreken een heleboel onderdelen. Geen wonder dat het niet werkt! :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

• Moderator
Geplaatst:
Ik zie al wat er mis is. Aan de rechterkant van de print ontbreken een heleboel onderdelen.

Komt door dat agressieve spul :)

Zonder gekheid..

Ik zie nergens van dat "zwartbruine massa op de print dat meerdere diodes volledig omvat."

Een betere foto zou idd helpen en evt een rode cirkel om het , door jouw vermeende foute , gedeelte te benadrukken.

Dat is met bijv windows paint makkelijk te doen..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst: (aangepast)

Elektroliet is niet zwart maar blank,als dit in aanraking komt met koper krijg je een groene aanslag.

Dit, is gewoon een soort verf die door de fabrikant is aangebracht,heeft dus niets met lekkende elco's temaken.

Het lijkt er op dat je weinig van electronica af weet,wat wil je dan repareren?

Het lijkt er op dat de eindtrap het begeven heeft??

Repareren van af een foto alleen gaat niet,meten is weten,en knoeien doe je maar met het eten,is minder schadelijk,zolang het eten maar niet in je apperatuur komt

aangepast door columbo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...