mereltje Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Hoi , ik heb nog een oudere foto gevonden , het zijn gewoon 2 aluminium strips vastgezet met zelf borende schroeven,als ik het kabeltje vind zal ik nog wel een foto plaatsen Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
musz Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Ik krijg het koud van je foto. brrrrrrr hihi Ik heb nog een vraagje: wat zijn zelf borende schroeven? Heb je 2 gaatjes gemaakt aan de zijkanten van de triax en daar de schroefjes met boutjes in gedaan. Of hoe moet ik dat voorstellen? Groet, Musz
mereltje Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Die schroefjes hebben een boorpuntje ook wel parker genoemd Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
musz Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Thanks voor de duidelijke foto's. Mooi! Zo ga ik het ook doen.
mereltje Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 deze schroef heb ik gebruikt Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
musz Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Ik ken die schroefjes. Ik denk dat ik nog een klein doosje ervan heb liggen in de kelder. Anders even naar de bouwmarkt.
Sprietje Geplaatst: 15 september 2012 Geplaatst: 15 september 2012 Ik vind de hulpstrips wel erg zwaar uitgevoerd. Er komt alleen maar trekkkrecht op. De helft van de breedte was ook goed geweest.
musz Geplaatst: 15 september 2012 Auteur Geplaatst: 15 september 2012 (aangepast) Hoi Sprietje, Leuk om jouw visie erover te horen. Jij hebt ook een Triax110. Hoe ervaar jij dat? Je zegt dat er alleen trekkracht op komt. Ik snap dat niet helemaal en wat bedoel je precies met de helft van de breedte. Bedoel je dat de hulpstrips lager geplaatst moeten worden (75% van de schotel). 15 september 2012 aangepast door musz
Gast catw Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 (aangepast) Hier heb ik op de schotel geen steunarmen zitten maar is dat nu echt wel zo noodzaketijk, de kabels lopen de bosjes in (omhoog) maar zitten daar wel vast, aan een dwarsbalk die tussen de twee masten zit, zodat ze niet zo aan de lnb arm trekken. Had zelf de idee dat het zo wel netjes zat, weinig uitval of het moet al een zware onweersbui zijn. 16 september 2012 aangepast door catw
satencom Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Sprietje bedoelt een smallere strip ,ze zitten wel op de goede plek.ik zou als ik jou was, de schotel eerst maar plaatsen ,en kijken dat het echt wel nodig is om strippen te plaatsen ,het wordt wel een stevig geheel als je de strippen plaatst maar de schotel wordt er niet mooier op Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 16 september 2012 Geplaatst: 16 september 2012 Beste Musz Door het gewicht van de 4 Quad-lnb’s en de bos van 16 coaxkabels, heeft de lnb-arm inderdaad de neiging om wat te zakken. Dat is geen goede zaak want dan komen de lnb’s niet meer in het brandpunt van de schotel te staan. Triax gebruikt voor al hun schotels, of dat nu de Triax 54 of de Triax 110 is, een aluminium buisprofiel van 20x50mm. Bij een Triax 110 is de vering dan ook het grootst. De hulpstrips die @mereltje gebruikt zijn 30mm breed. Omdat de strips hoofdzakelijk alleen het zakken van de arm moet voorkomen, volstaan strips van 10-15mm breed ook omdat er alleen maar aan getrokken wordt. Smallere strips belemmeren minder signaal dat op de schotel valt en geven minder valse reflecties. Je zou ook een dunne roestvrijstalen staaldraad van 2mm kunnen spannen van de lnb-arm naar de bovenzijde van de schotel, je weet wel, waar ook soms schilderijen mee opgehangen worden. Dan kan de arm ook niet meer zakken.
musz Geplaatst: 16 september 2012 Auteur Geplaatst: 16 september 2012 Helder en duidelijk verhaal! Dankjewel jullie allen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen