Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenmiddag!

Hier in Belgie wordt er over gesproken dat in de komende winter de stroomvoorziening wel eens problematisch zou kunnen worden omdat een paar kernreactoren voorlopig uitgeschakeld zijn.

Dus heb ik maar eens gekeken of mijn Endress Robin R650 stroomgenerator uit 1987 nog tot leven te wekken was. De laatste 15 jaar heeft deze ongebruikt in de garage gestaan. Tot mijn verbazing was hij nog vol benzine en na 3 rukken aan het touwtje liep 'ie :-)

Vervolgens ben ik hem gaan proberen en heb achtereenvolgens een espressoapparaat en twee lampen opgeblazen. Bij meting blijkt hij onbelast rond de 700 Volt af te geven en op de 12 V aansluiting staat 30V. Bij nader inzien was dat koffieapparaat natuurlijk veel te zwaar.... Zou dat het probleem veroorzaakt kunnen hebben? Zoniet, wat zou er dan t.g.v. 15 jaar niet gebruiken defect kunnen zijn geraakt?

Vriendelijke groeten uit de Ardennen!

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Ik denk dat je eens naar de frequentie ofwel het toerental moet kijken. Zou naar de gasklep regeling kijken. Werkt dat op vacuum of op het toerental van de motor.

Succes, Bram

Geplaatst:

Benzine verouderd na verloop van jaren. Het gaat stinken en krijgt een vlokkerig plasticachtig aspect. Het kleeft. Altijd na een paar jaar niet gebruiken de benzine verwijderen en schone erin. Doe dat alsnog. Tijdje laten lopen en zo nodig de gasklep en omgeving schoonmaken.

• Moderator
Geplaatst:

Normaal gesproken zal het toerental constant gehouden worden voor het opwekken van 50 Hertz wisselspanning.

Afhankelijk van het aantal polen van de generator zal dit meestal 3.000 toeren/minuut zijn.

De spanning wordt geregeld door het electrisch bekrachtigen van de veldwikkeling door een (electronische) regeling, ook wel de Automatische Spannings Regeling genoemd.

Ik denk dat je op die plek het defect moet zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vriendelijk dank voor de reacties! Ik heb hem open gehad maar kan niets vinden in het motorische gedeelte. Wss is het idd iets electronisch. Ik denk dat hij naar de vuilstort gaat. Of, zoals dat hier heet het : "Parc de conteneurs".

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Ik verdenk eigenlijk een condensator. Mss ga ik eerst proberen die nog te vervangen...

Ciao, Henk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen