Pascal72 Geplaatst: 11 september 2012 Geplaatst: 11 september 2012 Hallo, ik heb op dit moment astra en hotbird op mijn dreambox staan (800HD PVR). ik wil nog meer satellieten toevoegen zoals Nilesat en Norsat. Graag iemand die mij in details kan uitleggen hoe ik dit kan doen. ik heb namelijk weinig ervaring mee.
Loui (K) Geplaatst: 12 september 2012 Geplaatst: 12 september 2012 (aangepast) Hallo, ik heb op dit moment astra en hotbird op mijn dreambox staan (800HD PVR). ik wil nog meer satellieten toevoegen zoals Nilesat en Norsat. Graag iemand die mij in details kan uitleggen hoe ik dit kan doen. ik heb namelijk weinig ervaring mee. Er is een site waar je zelf de satellieten kan invullen die je wil hebben,daarna genereed deze site een xml file die je dan via Dcc-E2 in de map etc/tuxbox kopieerd de site heet http://.satellites-xml.eu/ vul zelf even de www in anders heb ik een probleem. 12 september 2012 aangepast door Loui (K)
Ronsworld Geplaatst: 12 september 2012 Geplaatst: 12 september 2012 Waarom zo moeilijk? Je kunt hier zo kant en klare settingslijsten downloaden, bv deze: http://www.sat4all.com/forums/topic/326443-settings-enigma12-db-vu-ctech-et5-en-9000-azbox-met-e207-09-12/ Uiteraard moet je schotel er wel geschikt voor wezen om meerdere satellieten te kunnen ontvangen. Ron. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
guppje29 Geplaatst: 12 september 2012 Geplaatst: 12 september 2012 menu - instellingen - zender zoeken - Tuner confrigratie - Tuner A. daar kan je alles instellen en toevoegen. Suc6 DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Pascal72 Geplaatst: 13 september 2012 Auteur Geplaatst: 13 september 2012 Bedankt voor de snelle reacties, Als ik het goed begrepen heb, moet ik zowiezo eerst dreamboxedit downloaden. daarna mijn pc via een usb kabel op dreambox aansluiten(deze moet uitgezet zijn), en dan pas de lijst downloaden op de twee bovengenoemde manieren.
Ronsworld Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Nope, dreamboxedit werkt gewoon via het netwwerk. Even de juiste IP nummer invullen (in de voorkeuren, ip van je DB) dan kun je de settingslijst die je hebt gedownload in het programma openen en dan via de "FTP" functie in je DB zetten. Na uploaden wel de DB even herstarten. DB mag hiervoor gewoon aan staan. Suc6, Ron. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Loui (K) Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 http://youtu.be/NOdybaTm6mc Complete uitleg hoe DreamboxEdit werkt.
guppje29 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Heb je wel een motor op je schotel installatie zitten? of een Diseqe switch? Met motor kan je uals gebruiken of elke sat elk een positie nummer geven en opslaan in de motor. Droot zomaar dreambox edit te gebruiken kan je inderdaad satellieten bij zetten maar de deambox weet niet wat hij ermee moet en geeft ze niet weer of je kan ze niet selecteren. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Pascal72 Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Geplaatst: 14 september 2012 Hoi Guppje29, ik heb een motor op mijn schotel zitten. ik heb wel geprobeerd om andere satellieten te zoeken door de schotel te laten draaien totdat hij het signaal vangt. maar zonder succes. Hij onvangt namelijk geen ander signaal behalve die van de bestaande satellieten(astra & hotbird). Daarom dacht ik dat ik eerst een bepaalde satelliet op de box moet downloaden dan pas de schotel laten draaien totdat hij die satelliet herkent en zijn signaal vangt. klopt dit niet?
guppje29 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Hoe heb je je motor ingesteld? staat hij op uals of heb je satelieten een positie nummer gegeven bv astra 1 op 1 en hotbird op 2. bij tuner confrigratie kan je bv de astra 2 selecteren en een transponder frequentie uitkiezen. en dan de motor rustig naar het oosten in stappen te laten draaien. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen