Ga naar inhoud


stemmen...weer op papier en niet digitaal


Amager95

Aanbevolen berichten

vandaag mogen we stemmen in Nederland

 

maar weer krijg je een lap papier mee om wat in te kleuren, in het hokje

 

wanneer krijgen we toch weer de mogelijkheid terug om digitaal te kunnen stemmen?

 

dan kunnen we volgens mij al om kwart over negen de uitslag weten, en niet om misschien wel 1 uur op de volgende dag

 

 

dat in tijd van de vergaande digitalisering...overheid doe je werk en zet je afdeling ICT eens aan het werk.

 

het bespaart ook nog eens hele bossen met bomen die niet meer omgehakt hoeven te worden voor die stembiljetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze zeggen net bij de NOS dat het niet kunnen stemmen via de computer te maken zouden hebben omdat alle computers te hakken kunnen zijn. :mellow:

 

Zo lust ik er dus nog wel wat. Onze overheid gebruikt wel digid. Eigenlijk betekent dit dus dat ze toegeven dat dit onbetrouwbaar is. Hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van de aangifte doen van de inkomstenbelasting vraag je af. Die digid worden daarnaast nog door zoveel andere organisatie gebruikt zoals gemeenten, UWV, zorgverzekeraar (de mijne tenminste en weet niet of dit alle zorgverzekeraars doen) en wie weet allemaal nog meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen net bij de NOS dat het niet kunnen stemmen via de computer te maken zouden hebben omdat alle computers te hakken kunnen zijn. :mellow:

 

Zo lust ik er dus nog wel wat. Onze overheid gebruikt wel digid. Eigenlijk betekent dit dus dat ze toegeven dat dit onbetrouwbaar is. Hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van de aangifte doen van de inkomstenbelasting vraag je af. Die digid worden daarnaast nog door zoveel andere organisatie gebruikt zoals gemeenten, UWV, zorgverzekeraar (de mijne tenminste en weet niet of dit alle zorgverzekeraars doen) en wie weet allemaal nog meer.

 

Dit is toch geen geheim? Alles met een wifi of telefoonkabeltje eraan kan gehackt worden.

 

Het enige wat ze toegeven is het belang. Jouw en mijn belasting aangiften zijn minder belangrijk dan ongemanupileerde uitslagen bij de verkiezingen. Op zich valt daar ook wel wat voor te zeggen.

 

Wat wel zou kunnen is alles digitaal registreren (offline), dit allemaal naar een centraal punt brengen (of punten) en verwerken op offline pc's, uiteindelijk alles samenvoegen op een offline PC. Zal wel een hoop tijd al schelen denk ik, maar ja dan hoeft er maar 1tje een fijn virusje op 1 van de verwerkings pc's te smokkelen en sta je weer...

 

In theorie zou het sneller kunnen, maar ik denk dat het in de praktijk nog wel eens moeilijk wordt. Stel je voor dat er blijkt dat er gedonderd is met een grote stemplaats in A'dam b.v....

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat mij hier volgende maand 14/10 hier in België ook nog te wachten, dat zal weer een saaie zondag worden met programma's over de verkiezingen de klok rond.

Tevens wordt de fictieserie Deadline 14/10 op vtm uitgezonden, over de verdwijning van een meisje kort voor de start van de Gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen...

Gelukkig hoef ik op die dag niet ver te gaan om te gaan kiezen.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat mij hier volgende maand 14/10 hier in België ook nog te wachten, dat zal weer een saaie zondag worden met programma's over de verkiezingen de klok rond.

Tevens wordt de fictieserie Deadline 14/10 op vtm uitgezonden, over de verdwijning van een meisje kort voor de start van de Gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen...

Gelukkig hoef ik op die dag niet ver te gaan om te gaan kiezen.

Timm1983

 

Wat een h*fters om dat op zondag te doen :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...