Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb sinds kort een 800HD PVR in bezit. En vanaf het begin heb ik het probleem dat hij bij het opstarten langer dan 5 min duurt voordat ik beeld krijg. dit geldt voor alle zenders. de afstandsbedienning reageert dan ook niet. Pas na ruim 5 min komt hij tot leven. ik heb vaak geprobeerd om hem van stroom af te halen en daarna weer op stroom te zetten, maar zonder succes. hij draait op een standart openPLI. wat hij ook nog eens doet, is nadat ik beeld eindelijk heb, dat het beeld af en toe vastloopt.

Iemand ervaring hiermee? graag mij uitleggen hoe ik dit kan oplossen

Geplaatst:

Het is in ieder geval al een oud boxje, de 800HD wordt al heel lang niet meer gemaakt.

Mogelijk is het zelfs een clone.

Maar welke OpenPLi staat erop? (menu--informatie--over)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties:

- Loui:de spanning is in orde.

Henksat: dit zijn de gegevens (menu--informatie--over):

Enigma: oct 5 2011

last upgrade: sep 4 2012...

Gedetecteerde tuners:

TunnerA: alps BSBE2(DVB-S2)

Gedetecteerde harde schijf:

geen.

zegt jou dit iets? moet ik hier iets aan doen?

Geplaatst:

Ik heb er ook 1, van af helemaal uit tot aan het moment van kunnen kijken duurt hier ook tamelijk lang.

Ik heb hem altijd standby staan, dan is hij wel snel beschikbaar.

Als ik hem is moet resetten doe ik dat altijd door de 230V stekker er even uit te trekken, dan ontlaad de ontvanger zich via de trafo en is dan sneller weer beschikbaar.

Geplaatst:

kan het aan type tv liggen? want als ik mijn box aan laat en de tv uitzet een na een tijdje weer aanzet, dan krijg ik dezelfd melding" geen video signaal". ik heb namelijk een(smart) LED tv merk philips.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties:

- Loui:de spanning is in orde.

Henksat: dit zijn de gegevens (menu--informatie--over):

Gedetecteerde tuners:

TunnerA: alps BSBE2(DVB-S2)

Gedetecteerde harde schijf:

geen.

zegt jou dit iets? moet ik hier iets aan doen?

In ieder geval een oude image, vooral omdat enigma 2 al van 2011 is, dat doet mij vermoeden dat het een clone is.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Lijkt op een gepatchte versie van OpenPLi, dit omdat de laatste update van 4-09-12 is, maar E2 van 5-10-11, dat is niet normaal voor een reguliere OpenPli image.

Member of the PLi team

Geplaatst:

ik ben iets nieuws ontdekt. als ik hem op mijn oude samsung TV (van jaren 1998)aansluit, dan heb ik meteen signaal. haal ik de scartkabel uit mijn oude TVen steek ik hem in mijn smart Philips LED TV, dan heb ik geen signaal. het schijnt dus dat er iets niet klopt met instellingen of van de TV of van de Dreambox zelf, maar ik kan niet achterkomen wat het is.

iemand een idee? dan hoor ik het graag.

Geplaatst:

ja, hij staat op DVI. moet ik iets in de instellingen van mijn tv aanpassen of Ligt het misschien aan het feit dat de lnb die ik heb te oud is en niet compatiebel is met LED TV's? schotel en lnb heb ik namelijk in 2005 gekocht.

Geplaatst:

De schotel en LNB hebben helemaal niks met de TV te maken.

Je schrijft dat het op een oude tv wel werkt, zou het kunnen zijn dat als je de LED tv erop hebt staan dat je misschien eerst de juiste ingang moet kiezen?

En dat je daarom "geen signaal" krijgt?

Als de Tv namelijk op de verkeerde ingang staat geeft hij dit namelijk aan (want hij krijgt geen signaal aangeboden op die ingang).

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

ik heb sinds kort een 800HD PVR in bezit.

Is het een nieuwe of een 2e handsje? Als het een nieuwe is lag de prijs toen boven of onder de 250 euro?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

bij "A/V instellingen" van mijn dreambox,heb ik de volgende:

* video uitgang-------------------------DVI

*Modus----------------------------------1080i

*Ververs ratio---------------------------multi

*Toon 4:3 materiaal als---------------Alleen schalen

*Toon >16:9 materiaal als------------Alleen schalen

*AC3 downmix---------------------------ja

*algemene AC3 vertraging-----------o

*Algemene PCM vertraging----------o

Zijn deze de juiste instellingen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...