Ga naar inhoud


ziggo RTL4HD en RTL7HD weg


arnoldl

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Sind een aantal dagen doen bij mij RTL4HD en RTL7HD het niet meer,

Ik krijg afstemmen mislukt , en zie ook 18db staan (ipv normaal ca 30-35)

 

Opnieuw scan gedaan , maar dan worden deze zenders ook niet meer gevonden.

 

ik zit in het ziggo/casema gebied (den haag)

 

Ik zal de oplossing wel ergens over het hoofd zien....

 

Thanks

 

RTL4HD

frequentie 356000 qam64 sr6875000

frequentie 348000 qam64 sr6875000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb exact hetzelfde probleem bij Ziggo 5555 op de kabel in Windows Media Center.

Op de frequenties 340000 (o.a. Cartoon network), 348000 (o.a. RTL 7HD) en 356000 (o.a. RTL4HD) zit sinds een paar dagen geen signaal meer.....

372000 is opnieuw gescand en er werden wel zenders op gevonden, maar niet degene die ik nu mis.

Als ik een verse transponderlijst genereer, komen die niet werkende frequenties nog wel mee....

 

Heeft iemand nog suggesties ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hor/Vert maakt (soms) wel het verschil tussen wel/geen signaal vinden. Links/Rechts doen (bij mij) niks. In mijn mediacenter zitten 6 Digital Devices tuners. Het zijn - voor zover ik het allemaal begrepen heb - DVB-C tuners die zich naar WMC voordoen als DCV-S. De decodering vindt plaats via 2 AlphaCrypt decoders, die elk aan drie tuners zijn toegewezen. In WMC heb ik bij de initiële scan een "namaak satelliet" moeten kiezen. Vermoedelijk zorgt dat er dan weer voor dat de meegeleverde transponderlijst werd gebruikt, in plaats van de lijst die WMC standaard gebruikt voor mijn postcodegebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is verholpen. Ik vond een actuele frequentietabel op http://www.dtvmonitor.net/index.php?tree=11515.

Zonder de reacties op dit forum had ik daar waarschijnlijk niets mee gekund, maar "horizontaal" blijkt dan ineens QAM256 te zijn en "verticaal" is QAM64.

Ik heb alle aangepaste transponders één voor één opnieuw gescand. Dat leverde wel wat dubbelingen op, maar dáár kan ik wel mee leven.

Allen bedankt voor jullie bijdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dikke bagger hier, ik heb maar de humax 5100C aangesloten. Ook al een signaalversterker er tussen maar krijg niet alle kanalen binnen. Kanalen die de dreambox 800 niet vind zijn ned 1,2. Op de humax komen alle kanaelen wel binnen. Zonder versterker 100% signaal en 23% kwaliteit. Met versterker 100% signaal en 66% kwaliteit. Dreambox heeft in het begin alle kanalen gevonden en nu niet meer, vreemd. Word er schijt ziek van. Alle instellingen staan goed. Gebruik pli laatste.

 

Gr

aangepast door YUGI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat je een topic kaapt maar hoe scan je dan met die 800?

 

 

Dikke bagger hier, ik heb maar de humax 5100C aangesloten. Ook al een signaalversterker er tussen maar krijg niet alle kanalen binnen. Kanalen die de dreambox 800 niet vind zijn ned 1,2. Op de humax komen alle kanaelen wel binnen. Zonder versterker 100% signaal en 23% kwaliteit. Met versterker 100% signaal en 66% kwaliteit. Dreambox heeft in het begin alle kanalen gevonden en nu niet meer, vreemd. Word er schijt ziek van. Alle instellingen staan goed. Gebruik pli laatste.

 

Gr

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...