Ga naar inhoud


ziggo RTL4HD en RTL7HD weg


arnoldl

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

RTL 4 en 7 probleem?

 

Ga op het kanaal staan wat het niet doet, ga naar menu, instellingen, zenders zoeken,handmatig zoeken, en zet dan de modulatie op 256-QAM, druk op ok en hij vind het pakketje weer wat onder die transponder valt.

 

info:

 

Transport stream ID 3 348000 MHz QAM64(Moet naar 256) SR 6875 Msymbol/s FEC NONE

3001 MPEG2 SD Digital Television Eurosport 2

3003 MPEG2 SD Digital Television Crime & Investigation Network

3004 MPEG2 SD Digital Television Arte

3007 MPEG2 SD Digital Television Travel Channel

3011 MPEG2 SD Digital Television MTV

207 MPEG4 HD digital television RTL 7 HD

3051 Code Download Siemens Gigaset M750

3052 Code Download Homecast Colorado dev

 

 

 

Transport stream ID 4 356000 MHz QAM64(moet naar 256) SR 6875 Msymbol/s FEC NONE

4002 MPEG2 SD Digital Television TLC / Animal Planet

4004 MPEG2 SD Digital Television Discovery World

4005 MPEG2 SD Digital Television Discovery Science

4006 MPEG2 SD Digital Television Investigation Discovery

 

66 MPEG2 SD Digital Television Nick Toons

4050 Digital Radio VRT Radio 1

4051 Digital Radio VRT Radio 2

4052 Digital Radio Klara

4053 Digital Radio Studio Brussel

4054 Digital Radio MNM

4055 Digital Radio BBC Radio 4

204 MPEG4 HD digital television RTL 4 HD

231 MPEG2 SD Digital Television HBO

 

 

--

Met vriendelijke groet,

 

Jos Fuchten

 

Top!!

Ik ben je heel erg dankbaar. Dit heeft geholpen.

Ik zat hier al dagenlang over te twisten. Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

RTL 4 en 7 probleem?

 

Ga op het kanaal staan wat het niet doet, ga naar menu, instellingen, zenders zoeken,handmatig zoeken, en zet dan de modulatie op 256-QAM, druk op ok en hij vind het pakketje weer wat onder die transponder valt.

 

info:

 

Transport stream ID 3 348000 MHz QAM64(Moet naar 256) SR 6875 Msymbol/s FEC NONE

....

Transport stream ID 4 356000 MHz QAM64(moet naar 256) SR 6875 Msymbol/s FEC NONE

....

 

--

Met vriendelijke groet,

 

Jos Fuchten

 

@Jos Fuchten: bedankt voor de info. Het werkt nu weer! In mijn setup was ook opeens RTL4 HD en RTL7 HD verdwenen. 0% ontvangst. Rescan met netwerk hielp niet. Ook niet op QAM256. Oude images terugzetten die wel ooit goed werkten maakte niet uit. Geen RTL4 HD via ziggo meer.

Maar door inderdaad weer handmatig te scannen op de frequentie van stream 3 en 4 met CAM256 kwamen de kanalen weer tevoorschijn! :)

 

Mijn setup: Vu+ DUO met VTI 4.2.3 en cccam2.3 en 2x Sundtek DVB-c USB via aktieve usb-hub. Werkt erg goed.

Gigablue Quad 2x DVB-s/2x DVB-c - 78cm Quad LNB x4
OpenMips 2.1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Jos en @PimSat: het werkt nog steeds niet. Ook al verander ik de QAM en als ik FEC op NONE zet. Het gaat dan om RTL7 en RTL8 (en nog een aantal andere kanalen..). De AOP punt is in de woonkamer waar direct een COAX-kabel van 1 meter van de antenneversterker (Tratec van Ziggo) naar de LCD-TV gaat. De kabel (zijn er 2 want 1 coax laten we in de TV zitten voor digitale TV via de CI+ kaart en de andere gaat in de DMB. De kabel zit echter wel op uitgang 3 en 4 van de versterker (die zijn toch voor de lange afstanden? Dus eigenlijk voor naar de 1ste etage bijvoorbeeld?) Maar maakt dat wat uit dat die nu aangesloten zit voor de TV/DMB die 1,5 meter (op zijn hoogst) van het AOP staat? Of moet ik die kabel(s) gewoon op uitgang 1 en 2 van de antenne-versterker aansluiten (is dat beter?) Misschien dat hij daarom niet alle kanalen nu kan vinden? Doordat hij dus op uitgang 3/4 is aangesloten van de versterker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet op positie 3 en/of 4, die geven een beste versterking waardoor de handel overstuurd kan worden.

Als je coax 1m dan positie 1 en/of 2 gebruiken, tenzij je signaal wel heel zwak is.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nooit gehoord dat ziggo bij een tratec ook afsluitweerstanden meeleverd. Kan me ook niet voorstellen dat een gemiddelde gebruiker daar rekening mee houdt.

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ok. Op m'n ghv20m heb ik ze wel maar ik heb dus ook geen tratec FRA-752/N en dus ook geen kadootjes van ziggo.

Toch vraag ik me af hoeveel mensen die niet gebruikte aansluitingen ook daadwerkelijk afdoppen.

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...