Peterbraaf Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Ik ben van 1970 en was dus in de jaren 70 en 80 schoolgaand en heb mijn vet-reserves toen al aangelegd met snoep haha. Echt wel nostalgie. Bij mijn basisschool, de Hobbendonken te Boxtel was op 30 mtr afstand een Spar-winkel gevestigd. Daar hielp toen nog een winkeljuffrouw, full-time kindjes aan snoep vanaf 1 ct per kauwgombal tot hooguit 40 ct voor een Raider en/ of Treets. (Deze heten Twix en M&M's tegenwoordig). Ik ben een aantal namen krijt. Wie helpt me aanvullen? Ik ken nog; -Dip Dap. Dit was een zakje met poeder dat je met een bijgeleverde lollie moest opscheppen en dan ging het bruizen in je mond, -Hobby drop. De lekkerste drop ooit gemaakt in gereedschapsvorm in groen/transparante puntzakken. -(Naam kwijt) Harde rose-gele schuimblokken, -(Naam kwijt) Plastick tubes met zuur-zoete poeder in verschillende kleurtjes, -(Naam kwijt) Kersensnoepjes welke met een plastic groen steeltje aan elkaar zaten, -(Belgaś) Een rechthoekig kaugompje voor 1 ct /stuk, -(Naam kwijt) Een rechthoekig kauwgompje met altijd een ouderwetse Disney tatoo plaatje, -(Naam kwijt) Een Ufo van snoep-papier gevuld met salmiak, -(Rolo's) Het destijds luxe chocolade snoepje met caramel en in rolverpakking, -(Drie musketiers) Een zeer grote luchtig gevlochten reep chocolade in de stijl van Bross, -(Naam kwijt) Gele en groene citroentjes met zure poedervulling, -(Naam kwijt) Plastic schelp met harde snoep erin wat je moest leeglikken, (Welke gek had die verzonnen destijds? haha) -(Dracula) Ken de naam nog wel maar weet niet meer hoe het snoepje er uitzag. -(Naam kwijt) Zakje met groffe suikergranulaat in verschillende smaken welke na een tijdje in je mond uit elkaar spatten. Vul maar aan...
Sjattuh Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Ben zelf van 1979 en er is 1 snoepgoed welke is verdwenen, maar we waren er helemaal weg van en dat waren hele hete ballen ten grote van een knikker ongeveer. Ik geloof dat ze firecrackers of iets in die geest hete. Harde, rode ballen, 3 in een zakje. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
The Iron Maiden Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 (aangepast) Ja, de fireball! En jodenvet niet te vergeten 14 september 2012 aangepast door The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
mereltje Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 -(Drie musketiers) Een zeer grote luchtig gevlochten reep chocolade in de stijl van Bross, Zat hier niet van die taaie toffee in?? Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
D.Quijote Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 @ Peterbraaf; -(Naam kwijt) Harde rose-gele schuimblokken, Bedoel je spekjes ? Maar die waren zacht Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
DeBeek Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Wie kent deze nog.. Snoepjes in poppetje, hoofd achterover en er schoof een snoepje uit..
ReneBee Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Wellicht van nog langer geleden.... Daar zaten ook altijd plaatjes bij. 5 cent bij de plaatselijke Lubro bakker
D.Quijote Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 En deze: Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gene 1225 Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 En deze : de ronde capsules in diverse kleuren , rechts op de foto Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
DeBeek Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 En deze : de ronde capsules in diverse kleuren , rechts op de foto Ouwel schijfjes gevuld met vruchten suiker,,, lekker.. We vergeten.. trekdrop, duimdrop.
wortellica Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Wie kent deze nog.. Snoepjes in poppetje, hoofd achterover en er schoof een snoepje uit.. Ja ken ik nog, ik zie ineens een hoop bekende dingen voorbijkomen,
D.Quijote Geplaatst: 14 september 2012 Geplaatst: 14 september 2012 Oh ja van die rietjes, plastic en een beetje plat, daar zat zwart-wit poeder in. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen