Ga naar inhoud


Lekker off topic; Snoep van weleer


Peterbraaf

Aanbevolen berichten

Een paar jaar geleden is een nichtje van ons getrouwd in Bourtange (dat vestingsstadje onder in Groningen))

Daar was toen een snoepwinkeltje waar ze al dat soort ouderwetse snoep nog hadden, incl. de zuurstokken, zoethout, salmiak ballen en zakjes met dobbelstenen er op, schuimblokken, suikerspekken enz.

Maar moet wel eerlijk bekennen dat als je sommige dingen nu weer proeft dat ik regelmatig denk van "hoe hebben we dat toen ooit lekker kunnen vinden?"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Of wat dacht je van die grote harde drop die je bij de drogisterij kon halen. Die moest je in een fles met water doen, vervolgens een dag of 2 schudden en dan had je dropwater. Beetje hetzelfde als die drop likeurtjes tegenwoordig maar dan zonder alcohol.

 

De échte laurierdrop-staafjes!!!

(De fles moest ook in het donker liggen.... werd mij "op mijn mouw gespeld" tenminste hahahhahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar jaar geleden is een nichtje van ons getrouwd in Bourtange (dat vestingsstadje onder in Groningen))

Daar was toen een snoepwinkeltje waar ze al dat soort ouderwetse snoep nog hadden, incl. de zuurstokken, zoethout, salmiak ballen en zakjes met dobbelstenen er op, schuimblokken, suikerspekken enz.

Maar moet wel eerlijk bekennen dat als je sommige dingen nu weer proeft dat ik regelmatig denk van "hoe hebben we dat toen ooit lekker kunnen vinden?"

 

suc6

 

Gerrit

 

Nabij Zutphen ligt het kleinste stadje van Nederland: Bronkhorst.

Daar is ook zo'n oud-hollands snoepwinkeltje.

Het is al leuk om daar gewoon rond te neuzen en oude herinneringen op te halen.

Ik heb daar toen alleen een zak met verschillende stroopsoldaatjes meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar wel eens geweest voor mijn werk en daar is het dacht ik ook nog elke zondag koopzondag of niet?

Centrum (wat zo ongeveer het hele plaatsje is) is auto vrij aan de rand parkeerplaatsen en dan maar een paar honderd meter lopen om bij de winkeltjes te komen.

Verder veel nostalgische winkeltjes met ambachtelijk gemaakte spullen, natuurproducten enz.

Als je daar komt waan je je zo in de Dickens periode.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

@ sjattuh:

 

ik heb daar 26 jaar gewerkt van 1980-2006

werk nu al weer 6 jaar ergens anders

 

@D.Quijote:

 

niet allemaal meer :)

 

Maar jij hebt contacten! En de uiterlijke kenmerken, waardoor je toegang hebt tot deze geheime genootschap van het zoet... :P

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je trekdrop uit elkaar trok of draaide, werd ie grijs. dan vond ik hem niet meer lekker :) Die schelp heb ik nooit genomen, dat vond ik echt raar snoepgoed.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit snoepje is genoemd naar baron Hendrik Hop uit Breda (Haagse Hopjes) 27 oktober 1723

 

 

250px-Hopjes_Rademaker_NL001.JPG

 

Of deze Ulevellen.

 

3340_Ulevellen.gif

 

In de jaren 50 van de vorige eeuw hadden we ook nog Borstbollen en Jodenvet

 

220px-Wycam%27s_Borstbollen%C2%AE.jpg220px-Jodenvet.jpg

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

-(Drie musketiers) Een zeer grote luchtig gevlochten reep chocolade in de stijl van Bross,

 

 

Zat hier niet van die taaie toffee in??

 

Zeker wel, en tegenwoordig weer verkrijgbaar in nederland als "Curly Wurlies" gemaakt door Cadbury.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Ben zelf van 1979 en er is 1 snoepgoed welke is verdwenen, maar we waren er helemaal weg van en dat waren hele hete ballen ten grote van een knikker ongeveer.

 

Ik geloof dat ze firecrackers of iets in die geest hete. Harde, rode ballen, 3 in een zakje.

deze heten nu JAWS van de firma look o look verkrijg baar mij de betere sigarenboer, je hebt ook een zure variant er van de jawbreaker heb ze beiden in huis.er is ook nog een variant die zuur begint en scherp eindigt en visa versa ,en nadien heb je de mond vol kauwgom

post-32960-0-11950000-1350938556_thumb.jpg

aangepast door uniden

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...