Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja, stab 120 wil zeggen tot en met 120 centimeter.

kijk voor alle zekerheid nog wel even naar het gewicht van je schotel. in de handleiding van je stab staat als het goed is het maximum gewicht ook vermeld. normaalgesproken kom je hier echt niet aan, alleen als je kunststof schotels gaat gebruiken kunnen deze aan de zware kant zijn voor je stab motortje.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik draai hier zelf met een Triax 110 op een Stab HH120. Tot op heden geen problemen.

Groet Michel,

Geplaatst:

Ik ben gediplomeerd "fietsenmaker".

Belangrijk is alleen de toegestane belasting van de stabrotor.

dat is dus 17 kg voor de H120. Hoe je dat invult met diameters is onbelangrijk.

Ook belangrijk of de schotel op de al dan niet verlengde stabrotor-as past, evt met modificaties van het ijzerwerk en of bij instelling van de elevatie en het draaien east/west de schotelbevestiging tegen het rotorhuis oploopt.

De diameter kan wel helpen bij stukmaken bij forse windbelastingen indien door de opstelling de wind ongunstig kan aangrijpen.

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

De afmeting van je schotel is wel zeker van belang daar er bij flinke wind(stoten), zoals we die hier in Nederland nogal eens hebben, zeer grote krachten op de motor komen te staan! En als het gewicht van groter belang zou zijn dan had de HH120 waarschijnlijk wel de HH17 (kg) geheten lijkt mij!! Ik denkt dat je gewoon met beide waarden rekening moet houden en als je een aluminium schotel kiest dan zit je met die 1,10 meter zeer waarschijnlijk wel onder die 17KG.

Succes

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen