Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

VanBoesschoten,

Wat is de signaalsterkte van HD zenders welke het wél doen? Lijkt mij toch meer een gevalletje schotelafstelling.

Ik denk dat HenkSat wel gelijk kan hebben. Had 2 weken terug op de camping ineens een paar HD zenders die niet meer binnen kwamen.

Na een tijdje zoeken kwam ik er achter dat de schotel een klein tikje moest hebben.

Dus ondanks dat je veel HD zenders kunt ontvangen kan het toch de schotel zijn.

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Lijkt me nog steeds het meest voor de hand liggende, maar ja, als je vragen stelt en ze worden niet beantwoord hoef ik ook niet meer te reageren..... ;)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hallo beste Sat experts. Ik dank jullie allen hartelijk voor het meedenken. Sommige denken dat ik vragen niet beantwoord. Misschien is dat wel zo, maar dan zeker niet bewust. Ik ben zeker geen expert op sat gebied, maar heb toch redelijk een analyse kunnen maken.

De zenders die niet werken staan in de eerste box aangegeven. Ik heb een signaalsterkte van 92 a 95.

Maar vooral ik ontvang alle zenders als ik via web interface kijk!!!! Dan geen melding van afstemmen mislukt.

Kortom ik zou ook via de web interface geen beeld hebben als de zenders niet goed ingesteld stonden of te zwak signaal hadden of er iets met de kabel of switch aan de hand zou zijn.

Er zijn meer zenders dan ik heb opgegeven waar deze melding bij komt. Nu hoor ik van mijn leverancier dat het programma wat ik gebruik de ontvanger over de zeik helpt. Maar ik had eerst dit probleem en ben pas sinds eergisteren gaan testen via lan netwerk met iStreamGate programma. Dus de problemen waren er al voordat ik het gebruikte.

GEEN Ned1HD, Ned2HD, RTL4HD,SBS6HD,RTL8HD en diverse andere die ik nauwelijks kijk.

WEL Ned3HD,RTL5HD,RTL7HD,NET5HD,VeronicaHD.

Maar zoals gezegd via netwerk kan ik ALLE zenders zien in HD en in SD

Hiermee hoop ik voor iedereen alle onduidelijkheden te hebben weggenomen. Het zal een instelling zijn wat te maken heeft met de A of B ontvanger. ( ik heb noodgedwongen een doorlus achterop zitten ) Maar het heeft maanden aan een stuk wel gewerkt, en ineens na een update was het voorbij. Dat heet problemen met gelijktijdig opnemen en kijken oplevert dat weet ik inmiddels.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...