Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn laptop is terug van herstelling. LCD scherm vernieuwt .

Nu stel ik vast dat mijn word en excel documenten niet meer openen.

Ik vind ze in de programma's ook niet meer terug.

Ik kocht wel deze laptop met Win7 en MS works voorgeinstalleerd.

Wat kan ik hier aan doen?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Druk eens op Start - Configuratiescherm - 'Een programma verwijderen' (<-- kan iets anders heten, b.v. deinstalleren (moet vanaf EN vertalen)).

Kijk dan in het lijstje of die programma's er nog tussen staan. Lijkt mij heel raar dat ze gewoon gedinstalleerd zijn om een schermpje te vervangen.

Misschien kwam Works met een 48-days test periode? Welke nu voorbij is?

En het kan zijn dat de file associatie weg is, dat is makkelijk te herstellen, maar eerst moeten we vaststellen of de proggie's inderdaad zijn verwijderd.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

De hele C schijf en een deel van de D schijf waren uitgewist.Ik weet inderdaad niet waarom dit gebeurd is bij een schermwissel.

Het meeste is intussen hersteld door backups maar de MSworks of korte Office versie was OEM en niet teruggeplaatst.

Documenten kon ik niet meer lezen maar intussen heb ik Apache open office geplaatst en alle documenten en excel bestanden doen het weer.

Meer moet dat niet zijn.

De laptop is reeds 20 maanden out dus geen 48 dagen test maar is goed en gratis hersteld. Alleen onaangenaam verrast door het wissen van de C.

Zij hadden enkel gevraagd de persoonlijke bestanden te saven en die stonden niet op de C.

Maar zo leert een mens weer eens wat met schade en schande.

grts

Geplaatst:

Wat een dwaasheid om je schijf te wissen voor een scherm wissel... Open Office werkt ook prima, als je hiermee geholpen bent dan prima. :)

Geplaatst:

Vond ik ook maar wel gebeurd.

Er is wel een nieuwe versie Win 7 2012 opgezet en die wijkt af op veel punten van de 2010 versie

een vb.: opstarten tot aan het wachtwoord.

Dan staat er links boven in het scherm een icoontje met 2 opties

Amerikaans internationaal

Nederlands

Als je nu eerst dit niet aanpast naar nederlands dan kun je met geen mogelijkheid een korrekt wachtwoord invoeren.

Ik heb al gezocht hoe ik Amerikaans kan verwijderen maar tot hiertoe zonder gevolg.

Oplossingen zijn welkom zoniet zal ik een ander draadje starten.

Ander vb : het cijferpad staat default iedere dag uit. Dus iedere dag NumLK inschakelen wil je cijfers gebruiken. Weer lastig voor wachtwoorden als je dit vergeet.

grts

Geplaatst:

start - configuratiescherm - 'verander keyboard en andere invoer'

1.gif

3e tabblad - grote knop

2.gif

In volgende scherm verwijderen wat niet van toepassing is:

3.gif

Je zult bij 'Default Input Language' moeten selecteren welke je wilt behouden.

Geplaatst:

Hallo Sjattuh

Ik heb jammer genoeg maar een taal staan zoals misschien duidelijk is in bijlage.

Boven staat Nederlands België Belgisch punt

Onderkant is duidelijk dacht ik.

post-31521-0-83983000-1347831546_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Nog een nieuw probleem gevonden na verlies van "Word" nl. Apache open office reageert niet op Prt SC (Print Screen)

Wat staat er mij nog allemaal te wachten :mad:

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Hallo Sjattuh

ik zie dat mijn bijlage niet te vergroten is maar er staat vanonder

N L Nederlands (België)

Toetsenbord

° Belgisch (punt)

Dus nergens is er sprake van Amerikaans internationaal.

Als nu in het startscherm Nederlands als default kan aangevinkt worden dan mag die Amerikaan daar rustig blijven staan wat mij betreft.

grts

Geplaatst:

Nog een nieuw probleem gevonden na verlies van "Word" nl. Apache open office reageert niet op Prt SC (Print Screen)

Wat staat er mij nog allemaal te wachten :mad:

grts

Vergeet deze opmerking maar .

Dit was een foutieve manipulatie van mij.

Print screen werkt ook perfekt met open office.

grts

Geplaatst:

Ik begrijp niet waarom je dit allemaal probeert recht te trekken op eigen houtje.

Als het scherm in garantie is vervangen en zij hebben schuld aan het verdwijnen van bepaalde dingen op je hdd dan moeten zij dat ook recht zetten.

Je laptop is binnen gegaan om een scherm te vervangen, niet om een nieuwe versie van windows te installeren of wat dan ook.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik begrijp niet waarom je dit allemaal probeert recht te trekken op eigen houtje.

Als het scherm in garantie is vervangen en zij hebben schuld aan het verdwijnen van bepaalde dingen op je hdd dan moeten zij dat ook recht zetten.

Je laptop is binnen gegaan om een scherm te vervangen, niet om een nieuwe versie van windows te installeren of wat dan ook.

Bij reparatie wordt vaak een standaard image teruggezet of je dat nu wil of niet....

Bij een bekend merk staat bijvoorbeeld:

XXX is niet aansprakelijk voor software problemen of het verlies van gegevens op uw harde schijf tijdens de reparatie of overdracht. Wij stellen u voor om een back-up te maken van uw belangrijke gegevens en software voordat u uw notebook aanmeldt voor reparatie. XXX zal een herstelprocedure starten naar het origineel geconfigureerde besturingssysteem die werd meegeleverd met het product als de harde schijf is vervangen. XXX zal ook niet aansprakelijk zijn voor het herstellen of overdragen van de gegevens of programma's van de gebruiker van de originele harde schijf.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

Zo is het maar net.

Dit was het antwoord van de hersteller.

Wanneer erbij xxxxx een reparatie wordt uitgevoerd dan is het standaard procedure dat men ook een recovery van Windows uitvoert (nieuwe installatie van Windows). Men heeft dan helaas ook niet de mogelijkheid om rekening te houden met de eventuele data die nog op de harde schijf staat. Na recovery zal Windows weer dusdanig zijn geconfigureerd e.d. zoals ie destijds door de fabriek werd uitgeleverd m.a.w. zonder de software die u hierna na aankoop erop heeft gezet. U dient dus wederom alle software/drivers te installeren die hierna door u gebruikt dient te worden.

Maar wat als in 2010 toen ik de laptop kocht en er (promotioneel ?) OEM Win 7 Home premium met een basic Works pakket Word en Excel met reklame boodschappen werd geleverd en in 2012 bij de herstelling enkel Win7 Home premium zonder basic Works werd geinstalleerd.?

In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik dat toen niet had gevraagd ,het nergens vermeld stond maar gewoon een nuttige verrassing was.

Moet ik mij nu bestolen voelen omdat die promotie in 2012 niet meer bestaat?

Met andere woorden de huidige laptop is toch niet meer identiek aan de door de fabriek destijds geleverde laptop na herstelling onder garantie.

grts

aangepast door pirrewit

Geplaatst:

Als het goed is heb je zelf ook een restore mogelijkheid. Of door op een speciale manier opstarten of door bijgeleverde DVD's. Dan zou je hem in principe weer terug moeten kunnen zetten in de toestand zoals hij aangeschaft is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen