Ga naar inhoud


Uitlezen SYS_xxxxxx.sys


Luud

Aanbevolen berichten

Beste forum leden.

Weet er iemand van U hoe ik de *.sys file uit kan lezen?

Voor de *.fdu file gebruik ik PolarEdit maar hoe kan ik de *.sys file uitlezen.

Ik neem aan dat die file gecompiled is maar hoe kan ik hem decompilen en uitlezen.

Met wel programma is dat te doen en waar kan ik dat programma downloaden.

Alvast bedankt.

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Luud,

 

je kan voor sys bestanden ook polaredit gebruiken.

 

Bij vorige versies moest je deze middels de USB stck inlezen (opslaan vanop de box op stick, deze stick dan aan je pc aansluiten). Bij de meest recente versie (helaas nog steeds een beta versie --> 0.7.2.6) kan je de sys-instellingen echterrechtsreeks mee ewerken na de download van de box.

 

Opletten: sommige dingen staan nog niet 100% juist in de beta. Zo staat bij tijdinstelling, de tijdzone op de box ingesteld op Europe, maar leest polaredit dit uit als America.

 

Eerst dus via ftp de sys-settings downloaden, dan kan je nadien deze bewerken door in het menu het system setup icoon te kiezen.

post-54172-0-14835400-1347822494_thumb.png

post-54172-0-77398600-1347822507_thumb.png

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste De_Perre,

Ik heb de versie van PolarEdit die jij adviseerde gedownload en uitgepakt en daarna geïnstalleerd.

Ik zie inderdaad dat je bij Up/Download de onderste ( sys Upload ) kunt kiezen.

Aangezien ik op het moment geen netwerkverbinding heb met de Rebox probeerde ik het volgende.

Ik heb geprobeerd de *.sys file uit te lezen vanaf een usb stick.

Dat lukt niet, ik krijg een foutmelding "(8) Old style of ConfigurationStruct (796 / 848 )"

"ConfigurationData wil not be available "

Ik zal morgen proberen het netwerk weer in de lucht te brengen en dan kijken of de sys file wel te bekijken is.

Ook zal ik de netwerkinstellingen van de Rebox weer opnieuw in moeten stellen met de DHCP instellingen zoals ik die in het verleden ook had.

Alvast weer bedankt voor de tip voor de nieuwe versie van PolarEdit.

Groetjes,

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luud, de melding die jij hebt zal niet opgelost raken door de box op het netwerk te hangen vrees ik. Ik vermoed dat dit aan de FW versie ligt. V 1.09.XX en 1.10.XX durven soms te verschillen voor sommige zaken.

 

Mij lijkt het best om terug te keren naar de vorige versie van PolarEdit, en de methode met de USB stick toe te passen. Hier zou je geen melding mogen hebben over 'Old Style of ConfigurationStruct'.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste De_Perre,

Ik heb op internet gezocht naar een versie van PolarEdit die zowel de *.sys files als de *.fdu files ondersteunt maar kan die niet vinden. Misschien weet jij de versie en kun jij aangeven waar ik die kan vinden op internet. Ik bedoel dan de site waar die te vinden is. Misschien dat je die het best naar mij persoonlijk kunt mailen, dit i.v.m. forum regels die hier gelden. :)

Alvast bedankt,

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luud,

 

voor zover ik weet lukt dit met versie 0.7.2.5. Ik heb deze nog op pc staan, als zip maar deze is helaas te groot om toe te voegen.

 

Met de 0.7.2.6 (laatste versie, die nog beta is) kan je dit rechtstreeks uitlezen uit de box; bij de eerdere versies diende je de sys file op te slaan op een USB stick.

 

Om deze op de USB stick op te slaan ga je naar menu > hulpmiddelen en kiest dan "data overdracht". In het nieuwe venster kies je vervolgens 'Alle systeeminstellingen op USB geheugen opslaan'.

 

Vervolgens start je polaredit op; je kiest in het menu om bestand te openen, kiest de USB sleutel met de sys op en het juiste bestand en dit zou moeten werken. Dan heb je onder de menu items 'statistics' en 'timer settings' de mogelijkheid om de 'system setup' aan te passen...

post-54172-0-42003100-1348164811_thumb.png

post-54172-0-62576600-1348164872_thumb.png

post-54172-0-22397600-1348165262_thumb.png

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...