Ga naar inhoud

Windows 8 tool of computer geschikt is voor Windows 8

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Is en of bestaat er een tool, die kan controleren of een computer geschikt is voor Windows 8

Heb gezocht via Google, wel wat gevonden, maar werkte niet.

Geplaatst:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_8

Beetje naar beneden scrollen staan de minimum systeem vereisten.

Maar een PC van maximaal een handvol jaartjes oud zal W8 kunnen draaien.

Tootljes zijn onzin. Min. vereisten vergelijken met jouw systeem en als je daar wat boven zit dan zit je goed.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Je mag er vanuit gaan dat als hij geschikt is voor Windows 7 hij ook geschikt is voor Windows 8....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Je mag er vanuit gaan dat als hij geschikt is voor Windows 7 hij ook geschikt is voor Windows 8....

Systeem eisen liggen ietsjes hoger voor W8 dan voor W7, maar wat je zegt...

Geplaatst:

Probleem is enkel dat je geen enkele driver zal vinden voor de meeste systemen, maar ach geen startmenu geen levensrecht, als je iets maakt doe dat dan voor een tablet en voor de echte computers met een startmenu, anders gaat straks het gros over op kde :)

Geplaatst:

Probleem is enkel dat je geen enkele driver zal vinden voor de meeste systemen, maar ach geen startmenu geen levensrecht, als je iets maakt doe dat dan voor een tablet en voor de echte computers met een startmenu, anders gaat straks het gros over op kde :)

Dit is al 10x besproken... en driver verhaal is natuurlijk onzin. Er zijn zelden driver problemen meer, behalve wanneer men 10 jaar oude hardware gebruikt.

Geplaatst:

Zeker uit eigen ervaring ???? (ik denk alleen van horen zeggen) Ik kan je wel uit eigen ervaring vertellen dat er nog meer hardware standaard ondersteunt wordt dan in Windows 7....

Weet je dat de meeste gebruikers geen startmenu gebruiken, maar alleen maar snelkoppelingen op de desktop aanklikken of die op de taakbalk staan?

Maar goed we gaan offtopic en deze discussie kan verder in deze draad gevoerd worden... http://www.sat4all.c...it-er-al-win-8/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Heb laatst een prewiew gedownload maar las dat als je deze installeert dat teugkeer naar W7 niet meer mogelijk is?

Is dit inderdaad zo,want zou dan zie ik het niet zo zitten om bij eventuele terug keer naar W7 alles opnieuw te moeten installeren.

Geplaatst:

Als je een upgrade doet kun je inderdaad niet terug... Je kunt ook een dualboot aanmaken, dan heb je er ze beiden op staan.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb hier een oude bak van zo'n 7 jaar waar XP op stond.

W8 geprobeerd erop te zetten en . . . . ja hoor als een speer . . .

Ik kreeg wel een 2 als beoordeling maar alles functioneert.

(Ik heb geen zware programma's draaien)

Het lijkt wel of W8 flexibeler is dan W7.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ik heb hier een oude bak van zo'n 7 jaar waar XP op stond.

Uiteraard de 32 bit versie denk ik dan.

Geplaatst:

Ouwe bak of VMWare gebruiken. Dual boot zou ik nooit gebruiken!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Vmware op een oude bak kan wel erg traag worden

Geplaatst:

Daarom staat er "of VMWare" en niet "en VMWare" :grin:

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...