Ga naar inhoud


probleem Harddisk mappen


manitou

Aanbevolen berichten

Mijn Ultimo werkt met 'open pli ' software.

Na elke software update en herstarten van de Ultimo zijn de harddisk mappen verdwenen.

Ook bijvoorbeeld direct een opname starten is onmogelijk omdat de hdd mappen verdwenen zijn.

Harddisk wordt nog wel herkend door de Ultimo maar de mappen waar de oa.opgenomen programma's in staan (sda1) is verdwenen.

Ik moet de HDD dan formateren en vervolgens zijn alle mappen en instellingen dan terug beschikbaar maar de inhoud is dus wel gewist door het formateren.

Heeft iemand hetzelfde probleem of weet een oplossing hiervoor?

met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk is je harddisk niet goed opnieuw gemount na de update. Je opnames zijn niet weg of verdwenen, de ontvanger kan ze alleen niet vinden.

Ik vind dit zelf een van de slechtere kanten van het update-proces, want ik moet na elke update eerst een shell-sessie openen om de mounts weer goed te krijgen. Tegenwoordig heb ik alles wel gebackup-ed wat er fout kan gaan na een update. Voor een minder technisch onderlegde gebruiker vind ik dit eigenlijk bijzonder gebruiksonvriendelijk.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Ultimo met Openpli, en ik heb bovenstaande probleem niet.

Ik heb het 1x wel gehad, toen had ik de schijf geformatteerd, en toen waren inderdaad de instellingen aangepast. (sda1)

 

Het was toen voldoende om de decoder opnieuw te herstarten, daarna stond het goed.

En door daarna een opname te straten, werd er een map aangemaakt op de HDD, net zoals in de '' oude'' configuratie.

 

Ik update de box 2 of 3 keer per week, maar heb dan geen last.

Ik gebruik overigens Openpli 3.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds vandaag 19 sept, hetzelfde probleem als Manitou heeft beschreven. Mijn Ultimo ziet wel mijn harde schijf en geeft in het informatie scherm aan dat er -1 MB vrij is ???. De ontvanger ziet echter de mappen op de hd niet meer. Dit probleem openbaarde zich vandaag na een update van Open Pli 3.0. Er was over dit probleem een reactie van Hadrian, met als mogelijke oorzaak een niet goed gemounte hd na een update. Prima info, echter ik mis in deze info de oplossing van het probleem.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis bedankt, de mappen en de opgenomen programma's zijn weer zichtbaar. Omdat ik toch wel geschrokken ben van dit probleem, ga ik mijn opnames op een externe harde schijf zetten. Ik hoop dat het probleem van Manitou ook is opgelost.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

sorry voor de late reply en alvast bedankt voor de reacties.

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

Na elke update kan ik wel mijn opnames op de HDD benaderen via de RC (die opnames zijn ooit in de map /SDA1 gezet).

Wat ik echter niet meer kan is,is bijvoorbeeld een "directe" opname maken via de rode record button op de RC.

Systeem zegt dat de map /SDA1 niet bestaat terwijl ik nderzijds wel de oude opnames kan bekijken die ooit in die map zijn geschreven.

Vraag is hoe krijg ik de map 'SDA1' terug (juist) in de mapstructuur zodat ik directe opnames kan starten.

Trouwens opnemen via EPG gaat ook niet want...zelfde probleem hij vindt de map /SDA1 niet en kan dus bijgevolg geen opname starten.

Probleem situeerd zich in mijn geval bij opnames en de map /SDA1

Graag feedback.

TNX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...