mebo870 Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 ik las onlangs een uitleg van iemand die beweerde dat bij het installeren van 2 schotels op 1 tuner, waarvan er een met motor. (schotel 1 draaibaar - schotel 2 vast op arabsat) Dat er een zeker risico bestaat om de diseqc die vooraan in de kring staat, op te blazen. Om dat te voorkomen zou de diseqc tussen motor en de 2 lnb's moeten. ik vind dit toch maar een vreemde uitleg, heeft die nu wel of niet gelijk over dat risico, en de manier van aansluiten ? Voor 2 lnb's zal dit waarschijnlijk nog wel lukken maar bij meer dan 4 lnb's vrees ik toch dat de stuursignalen nooit door die motor heen komen. The key to happiness. Stay away from idiots
Radenko@onsbrant Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Beste Mebo 870, Het verhaal klopt wel, als je de kabel die van de sat ontvanger komt eerst via de motor laat lopen en dan naar de diseqc schakelaar is juist. Hiermee voorkom je dat de motor stroom ook door de diseqc schakelaar loopt. Sommige kunnen daar niet tegen. Maar wat je schrijft: Voor 2 lnb's zal dit waarschijnlijk nog wel lukken maar bij meer dan 4 lnb's vrees ik toch dat de stuursignalen nooit door die motor heen komen. Daar kan ik niets mee, er wordt toch altijd maar een lnb tegelijk aangestuurd. Ikzelf gebruik al jaren een draaibare schotel met daarop een multirail met A1 A2 A3 en hotbird. Wil ik een andere satelliet dan gaat hij draaien. Dat werkt prima. Ook bij mij gaan de signalen eerst door de motor en dan naar de diseqc. M.vr. gr Radenko. Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
Sprietje Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Door een Spaun-switch mag 500mA, zie de bijgevoegde afbeelding. Geen enkele rotor gebruikt dat.
D_V Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Mmm, ook maar even gecontroleerd. Ik heb een Moteck SG-2100 en een Wavefrontier aan een EMP-Centauri 16-1 switch hangen. De EMP-Centauri kan maximaal 400mA aan en de Moteck gebruikt maximaal 350mA dus dat zou geen problemen moeten opleveren lijkt me dan.
Emekli Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 mebo870 Geplaatst: 17 september 2012 - 11:51, Die iemand kan ik geweest zijn, heb het 2x meegemaakt met een "no nonsens" switch, andere hebben ze hier niet. Bij twijfel: de switch tussen rotor en LNB van de draaibare schotel!!. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
mebo870 Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 ik hoef toch niet alles klakkeloos aan te nemen, er zijn al broodjes aap genoeg. Maar hier had ik toch zware twijfels, vooral omdat dit de eerste keer was, dat ik er wat over las. Als ik het niet zeker weet, dan vraag ik het liever. ik heb dan ook een duidelijk antwoord op mijn vraag, dat de switch defect kan gaan. . The key to happiness. Stay away from idiots
Emekli Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 Nee, het is geen broodje aap, als ik antwoord op een vraag, blijf ik altijd serieus. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen