willymilan Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Hallo, Ik heb nu een Zyxel P-2601-HN-F1 van canaldigitaal als router voor bellen en internet. Ik heb hier nog een fritzbox 7340 liggen en die heb ik ingesteld met de gegevens van de zyxel en kan nu internetten met deze router. Helaas lukt het mij niet om de instellingen voor bellen in te stellen. Ik kan wel via mijn mobiel bellen naar mijn huisnummer maar ik hoor niks overgaan maar naar een poosje krijg ik het antwoordapperaat en kan ik wat inspreken na de piep. Ook hoor ik thuis de telefoon niet overgaan. Wie kan me helpen dit probleem op te lossen. M.vr.gr. Willymilan
Ronsworld Geplaatst: 17 september 2012 Geplaatst: 17 september 2012 Je hebt de SIP gegevens er al wel in gezet? Via Telephony, Own Telephone Numbers Als je dit goed gedaan hebt zal de status groen gaan branden. Daarna moet je nog een "telefoon" toevoegen. Via Telephony, Telephony Devices Daarna zou je kunnen gaan checken of je een kiestoon krijgt, en je kunt bellen en gebeld worden. suc6, Ron. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
willymilan Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Geplaatst: 18 september 2012 Bedankt Ron voor je snelle reactie, Ik heb de volgende gegevens gevonden op de zyxel: sip service provider = provider-1 sip local port = 5060 (1025-65535) sip service port = 5060 (1025-65535) serveradres = sip.telefoondienst.nl sip service domain = tel.telefoondienst.nl sip account = 0000123456 (enable eraly media) username = 0000123456 uri = 0000123456@sip.telefoniedienst.nl analoge phone1 outgoing sip number = 0000123456 Weet jij misschien welke gegevens ik in de fritzbox moet zetten, en waar? M.v.r.gr. Willymilan
Ronsworld Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 (aangepast) SIP gegevens voer je in bij; Telephony, Own Telephone Numbers Hier klik je op "new telephone number", Set up Internet telephone number, enz. Uiteindelijk zal het er zo uit gaan zien, zie foto Let op dat je 2 x "sip.telefoniedienst.nl" gebruikt, anders werkt het niet. Als je dit allemaal klaar hebt zul je zien dat de status van je lijn groen gaat branden in je overview (Telephony1 Telephone number enabled jouw nummer) Nu moet je zoals in mijn vorige bericht nog een telefoon toevoegen. Via Telephony, Telephony Devices, configure new device, Telephone (with or without answering machine), FON 1 of 2 enz.. Ron. 18 september 2012 aangepast door Ronsworld It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
theparasol Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Ik mis een password bij het sip account, de fritzbox ook Het is best wel ongebruikelijk dat de sip gegevens door een provider vrijgegeven worden. Als je de gegevens van je sip account niet hebt kun je andere apparatuur wel vergeten.
Ronsworld Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Dat probleem had ik dus ook na overstappen op VDSL, de provider had mijn password veranderd en dit wist ik dus niet. Dus ik kreeg die hele telefonie niet aan de gang totdat ik via "mijn Telfort" inlogde en daar mijn password wijzigde en toen werkte het dus wel. Maar, als je een reset krijgt (via de provider) wordt hij dus weer gewijzigd, let hier dus op! It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Ronsworld Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 @willymilan En? Gelukt? It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
willymilan Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Geplaatst: 24 september 2012 Hallo Ron, Helaas het is me nog steeds niet gelukt Ik heb de instellingen gedaan die je opgegeven hebt, maar het wil me niet lukken. Internetten gaat prima, als ik met mobieltje bel naar huisnummer krijg ik geen gehoor maar ff later wel dat ik de voicemail kan inspreken. Als ik nu met mijn huistel. ga bellen krijg ik wel de kiestoon en kan ik het nummer draaien en dan is het over. Ik heb printscreenafdrukken gemaakt maar die zijn groter dan 5mb dus kan ik niet verzenden. Dus moet ff uitvogelen hoe ik die kleiner kan maken. En dan stuur ik ze alsnog ff. M.vr.gr. Willymilan
Ronsworld Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Het password voor de telefonie is niet hetzelfde als voor je internet mail instellingen (is mij zelf ook al eens overkomen... ) Eventueel kun je het password zelf veranderen via "mijn Telfort" op de Telfort site dus. Wel beide keren sip.telefoniedienst.nl ingevuld? Wat zie je op de startpagina van je modem? Telephony 1 Telephone number enabled 0123456789 Brand hiervoor wel een groen "lampje"? It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
willymilan Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Hallo Ron, Hierbij de screenafdrukken.
Ronsworld Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Ik zie dat het misgaat met het registreren, en als ik de screenshots zie lijkt alles goed te staan. Dan denk ik dat het enigste wat er nog mis kan gaan is het password. Ik had het over wijzigen bij Telfort, maar ik zie dat je helemaal geen Telfort hebt.. My bad.. Maar dat maakt voor de instellingen zover niks uit. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Ronsworld Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 (aangepast) Ik zie dat je telefonie instellingen eventueel via "mijn Canaldigitaal" kunt wijzigen, misschien dat je daar ook nog iets wijzer wordt. 25 september 2012 aangepast door Ronsworld It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Ronsworld Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Nog iets gevonden op het Online forum (internet van CD loopt via Online als ik het goed heb), gaat wel over een Fritzbox 7270 maar dat zal niet zoveel uitmaken. select your internet telephony provider other providerinternet nummer +3120xxxxxxx display name leeg username klantnummer@sipteledienst.nl wachtwoord . dat wat je gevonden hebt registar 129.192.112.20 proxy server 129.192.112.20 use internet telephonie for registration aanvinken andere 2 niet dtmf transmission automatically suppress outgoing caller id (clir) clir via display name adjust nummer format 00 31 0 20(in mijn geval) alleen laatse twwe aanvinken dus in mijn geval 0 20 00 en 31 niet aanvinken (kan je niet bellen en gebeld worden) de drie opties er onder niet aanvinken! Dus ipv sip.telfoniedienst.nl een IP nummer (129.192.112.20) Lijkt me makkelijk om even te proberen. Suc6, Ron. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
venema Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Ik heb de fritbox aangesloten op de asdl van canaldigitaal en voor telefonie de gegevens opgevraagd bij canaldigitaal. Gebruikersnaam is je telefoonnummer wachtwoord > deze kan je opvragen bij canaldigtaal, (ik heb hier 4 keer over moeten bellen voor ik deze kreeg) registrar en proxyserver: tel.telefoniedienst.nl vinkjes bij Relay... vergeet niet je telfoontoestel aan te melden op de fritzbox (had ik gedaan en kon dus niet gebeld worden)
RSVRider Geplaatst: 28 maart 2013 Geplaatst: 28 maart 2013 Gezien titel van deze thread ga ik hierin nog even door... Ben nu overgestapt op de Fritzbox 7390, ook omdat het met Canaldigitaal allemaal niet zo opschiet en VOIP een probleem blijft. Ik kom alleen op dit moment niet verder met Internet, ik hoop dat een van jullie ook de instellingen van de Fritz Box voor Canal digitaal internet kan doorsturen. Alvast hartelijk dank!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen