Ga naar inhoud

Mogelijkheid ontvangst 7, 13, 23.5, 28 op 1 schotel, maar geen Visiosat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Is het mogelijk (met een bestaande 1 meter schotel) om 7,13,23.5 en 28 te ontvangen? Zo ja, wat heb je daar voor nodig? Behalve de lnb's natuurlijk ook een lnb houder/rails, maar welke/wat voor rails?

Het is niet voor mezelf, maar een kennis.

Kan ik de instellingen hanteren zoals bij de visiosat big bisat? Dus de desbetreffende sats invullen op de site van visiosat en de berekende afstanden gebruiken op die rails?

Kan t geheel niet proberen nog, omdat hij pas op aanraden van mij de spullen gaat kopen.

Alvast bedankt!

Grt DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

Beste dannyboy

Belangrijk in deze vraag is hoeveel aansluitingen je wilt hebben. Dat bepaald voor een belangrijk deel het gewicht. Klopt het dat je de Astra 19,2 er niet bij wilt hebben?

Welk merk en type is de bestaande schotel en waar komt die te staan? In Nederland?

En uhh nee, je kunt niet de instellingen hanteren van de Visiosat Big Bisat maar ik kan het wel voor je uitrekenen.

Geplaatst:

Hallo allen,

Is het mogelijk (met een bestaande 1 meter schotel) om 7,13,23.5 en 28 te ontvangen?

1M = zeeer krap !!!!

T55 of beter = T90 en ok visiosat

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Hij heeft momenteel 7, 13 en 19 oost, maar wil overstappen op HD en vervolgens dus 23.5 erbij. Ik stelde dus voor om, indien mogelijk, anders ook 28 erbij te nemen.

Ik zag in een document van de sathobbyisten van "***ongewenste_url***" een foto van een schotel met lnb's van 9 oost t/m 28 oost.

De schotel van die vriend is een Triax, 97cm hoog en 86cm breed. De locatie is Den Haag.

Alvast bedankt!

DC

Geplaatst:

Hij heeft momenteel 7, 13 en 19 oost, maar wil overstappen op HD en vervolgens dus 23.5 erbij. Ik stelde dus voor om, indien mogelijk, anders ook 28 erbij te nemen.

Twee opties. De bestaande schotel icm een motor. Of de huidige schotel vervangen voor een Maximum E-85.

Geplaatst:

Beste dannyboy

Bedenk je wel dat het willen ontvangen van 5 satellieten een extra technische investering kost. Vier satellieten kun je met een 4/1 diseqc-switch ontvangen met een ontvanger die met diseqc 1.0 overweg kan. Wil je 5 satellieten ontvangen, dan moet je al een ingewikkeldere diseqc-opstelling hebben (en dus duurder) en moet de ontvanger met diseqc 1.1 overweg kunnen.

Ik adviseer je niet ook de Astra 28,2 nog op de Triax88 te plaatsen omdat het signaal van de 7 graden oost dan flink weg zakt. Wil je die er toch bij hebben, dan is het beter een schotel te nemen voor multiontvangst.

De afstanden van de lnb’s zijn hart op hart gerekend aan de voorzijde, dus van pukkeltje tot pukkeltje als volgt:

Tussen 7 graden oost en Hotbird: 84mm

Tussen Hotbird en Astra 19,2: 83mm

Tussen Astra 19,2 en 23,5: 60mm, dus de koppen tegen elkaar.

Opmerking: Eigenlijk zou de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 57mm moeten zijn maar dat kan niet met een kop van 60mm. Dit is niet erg. Ik heb daarom de afstand tussen de Hotbird en Astra 19,2 graden 3mm kleiner genomen dan eigenlijk moest zijn.

Geplaatst:

Dank je Sprietje voor je moeite!

Als ik mag samenvatten: jij adviseert met deze schotel (Triax) te gaan voor 

4 satellieten (7,13,19,23.5). Je hebt inderdaad gelijk dat een 5e satpositie een andere diseqc switch nodig heeft. Ik neem aan dat hij nu een 4/1 switch heeft. Een visiosat big bisat lijkt me voor hem een iets te grote investering.

Welke sat moet ik als middelste nemen? Moet ik voor de midden positie 7+(23.5-7):2 = 7+8.25= 15.25 graden (fictief) nemen? Dat is me dan nog niet duidelijk.

Geplaatst: (aangepast)

ikzelf zou , 16°E als "middenpunt" nemen,:

28,5 - 16 = 12,5°

16 - 7 = 9°

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Beste dannyboy

Ja, eerst uitrichten op de 16 graden oost. Hiervoor moet de elevatie van de schotel op 29,5 graden staan.

Dan de rail op de juiste schuinstand instellen. Die moet 7,21 graden schuin staan, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, moet de rechter zijde 38mm lager staan dan links over een afstand van 30cm gemeten. Dit kun je met een waterpas instellen. Je begint er mee, dat je het hart van de Hotbird-lnb 45mm van het midden van de lnb-arm af stelt. Dan de afstanden aanhouden die ik je gegeven heb.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen