Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een klein uitstapje van de televisie naar de filmzaal.

Komende donderdag gaat de film Simon in premiere. Dit is een Zweeds en Duitse film met twee bijzonder acteurs: de Zweedse Helen Sjöholm en de Duitse Jan Josef Liefers.

Helen Sjöholm bekend als actrice en zangeres (film Så som i himmelen en muziek in oa met Benny Andersson Orkester)

Jan Josef Liefers als zijn rot in Tatort, in de rol van Prof. Karl-Friedrich Boerne

Simon

Naar het boek van Marianne Fredriksson (oa. ook bekend van Anna, Hanna en Johanna). De film vertelt het epische verhaal van twee families, hun vriendschap en hun gedeelde lot in Zweden tijdens en na de Tweede Wereldoorlog. Winnaar van diverse Zweedse filmprijzen. De jonge Simon Larsson, die ondanks de oorlogsdreiging in het niet-bezette Zweden een geborgen jeugd heeft, ontdekt dat hij geadopteerd is en zijn vader een Duitse jood was. Na de oorlog gaat hij op zoek naar zijn achtergrond, een reis die hem tot de kern brengt van wat in het leven waardevol is.

Volgens mij is de film meer dat de moeite waard, zowel om Helen Sjöholm als om Jan Josef Liefers.

De Tweede Oorlog is voor het toenmalige neutrale Zweden, en de rol ervan, nog altijd "lastig".

• Beheerder
Geplaatst:

Je weet dat de leuke momenten uit de trailer de enige leuke momenten in heel die film zijn?

Ps: Dit forum is niet voor bioscoopfilms bedoeld.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het was voor mij ook maar een eenmalige uitstapje naar de filmzaal.

Het was door de twee hoofdrolspelers die zo interessant zijn dat ik het bericht plaatste.

De film heb ik inmiddels gezien en het was nog beter dan ik het had mogen verwachten. Het is een echte aanrader.

Waarschijnlijk zal de film nog wel binnenkort op de televisie komen bij de AVRO, want zij was ook bij de film betrokken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...