pannekoek Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Beste allemaal, Mijn probleem is het volgende, nadat ik de laatste versie open pli erop heb gezet wil ik mijn extene hdd (nas Syntology 107) weer koppellen(met al reeds opgenomen bestanden) aan mijn box. Bij de netwerkomgeving herkent hij zowel de box als de NAS maar als ik dan link geeft hij aan niet verbonden het vreemde voor mij is dat wanneer ik op mijn nas ga staan en deze aanklik(gebruikersnaam en ww oversla) hij dan aangeeft /volume1/opnemen met het ip adres 192.168.0.16 ik hem vervolgens activeer en daar staat dan weer 192.168.0.11(nas ip). Ik weet niet wat ik verkeerd doe want bij de vorige openpli heb ik dezelfde instellingen gebruikt? maar hij blijft niet verbonden aangeven.ook het ip adres van 192.168.0.16??? verder heb ik een NFS verbinding en staat er in mijn router STATIC IP ADDRESS bij de NAS. In de router word vermeldt: 192.168.000.011 255.255.255.000 D:-- H:-- M:-- S:-- *** STATIC IP ADDRESS ** de 0.11 is het ip van mijn box. Maar als ik dus bij menu-systeem-netwerk-netwerk browser- ET9000 ip 192.168.0.10 diskstation 192.168.0.11 en ik druk op ok bij de NAS(diskstation) vraagt hij naar een gebruikersnaam en ww. nee... nu geeft hij weer het menu aan van: ET9000 ip 192.168.0.10 diskstation 192.168.0.11 alleen met een zijtak bij de nas met: /volume1/opnnemen (met ip 192.168.0.16)? met een rood kruis. mount share: activeren diskstation NFS share 192.168.11 volume 1/opnemen (als hdd gebruiken) ja rw,nolock,tcp bij verbindingsbeheer NFS wel actief maar niet verbonden met rood kruis Sorry voor de lange text maar probeer het zo duidelijk mogelijk te vermelden wat ik doe(verkeeerd) ;-) Hopelijk kan iemand mij helpen? Groeten, Peter
Tonskidutch Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 (aangepast) diskstation 192.168.0.11 alleen met een zijtak bij de nas met: /volume1/opnnemen (met ip 192.168.0.16)? Hopelijk kan iemand mij helpen? Groeten, Peter wat voor zijtak???? heb je een NAS (zoals ik) met twee ethernet poorten en dus ip adressen? ciao 18 september 2012 aangepast door Tonskidutch Nothing Compares 2U Jimmy Scott
grunt Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 (aangepast) Welke DSM versie heb je op je Synology? Heb je op de Synology in de NFS tab voor de priviliges van de gesharede folder een profiel voor de ET900 opgesteld? Probeer anders eens 'remount' vanaf de ET9000. 18 september 2012 aangepast door grunt VU Uno 4K / OpenPLI / Maximum E85
pannekoek Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Geplaatst: 19 september 2012 Hoi, Bedankt voor het reageren Grunt en Tonskidutch, wat voor zijtak???? heb je een NAS (zoals ik) met twee ethernet poorten en dus ip adressen? Met de zijtak bedoel ik dat wanneer ik in het menu kijk van de et9000 verbindingsbeheer en dan de nas aanklik kom ik in het menu om te activeren, lokale gedeelde map etc... als ik dan terugkeer naar het beginmenu dus met overzicht waar ik allemaal mee gelinkt ben et9000+Nas+pc dan krijg ik onder de nas een zijtak tja weet niet hoe ik dit anders moet noemen zoals je ziet als je op de pc naar je netwerkverbinding gaat buisje met T-stuk. verder heb ik de : servernaam DiskStation Modelnaam DS107 het vreemde is dat ik de laatste pli erop heb gezet en dezelfde versie deed het die week ervoor het nog wel met excact dezelfde instellingen? Welke DSM versie heb je op je Synology? Heb je op de Synology in de NFS tab voor de priviliges van de gesharede folder een profiel voor de ET900 opgesteld? Probeer anders eens 'remount' vanaf de ET9000. Ik gebruik de disk station manager 2.1 nooit aangepast of problemen mee gehad? maar kan kijken of ik deze kan updaten? Remout geprobeerd maar er gebeurt niets. dus onder network config. Mount again ..... niets en ook bij network browser 192.168.0.11 (DISKSTATION) kan ik wel mounten dus ok vervolgens ww en gebruikers naam - nee. kom ik weer in het menu en staat er weer: mount share: activeren diskstation NFS share 192.168.11 volume 1/opnemen (als hdd gebruiken) ja rw,nolock,tcp maar blijft bij verbindingsbeheer NFS wel actief maar niet verbonden met rood kruis? of kan ik dit ook anders doen?? mounten Groeten peter (Ps, excusses voor het plaatsen in het verkeerde forum)
Tonskidutch Geplaatst: 19 september 2012 Geplaatst: 19 september 2012 pannekoek, een der voorwaarden om in het lokale netwerk te kunnen mounten is en blijft toch, dat de workgroup klopt die moet op alle netwerkklanten identiek ingesteld zijn ondanks dat er menig mannen dat samba/cifs niet nodig achten zodra je NFS mounts gebruikt dus... op de et9000 is onder /etc/samba/smb.conf (meestal op regel 8) de workgroup te vinden die workgroup= xxxxxx moet exact overeenkomen met de workgroup op je NAS of PC noodzakelijk beiden je NAS of PC ook een en dezelfde geven / toekennen. als dat gebeurd is hangt het enkel af van die met de OP DE NAS gegeven rechten van de gebruikers of je toegang hebt. ook op synology kun je de workgroup instellen ook op de PC kun je de workgroup instellen en ook op de ET9000 kun je in /etc/samba/smb.conf de workgroup instellen als ze allemaal aangepast en of gecontroleerd zijn dan ook even herstarten (herstarten is officieel shutdown en reboot, dus niet de stekker trekken) ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
pannekoek Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Geplaatst: 19 september 2012 Hoi, Ik heb zoals je zegt het aangepast nu is de werkgroep gelijk namelijk "DREAM" nu is de et9000 gelijk aan de nas ook de reboot gedaan maar helaas link blijft met rood kruis. Ook kan ik vanaf mijn pc de et9000 niet meer bereiken? (via de internet bar ip adress invoeren) en de zijtak blijft op de 192.168.0.16 staan met een rood? beadnkt in ieder geval voor het advies.
Tonskidutch Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 (aangepast) Hoi, Ook kan ik vanaf mijn pc de et9000 niet meer bereiken? (via de internet bar ip adress invoeren) beadnkt in ieder geval voor het advies. ik schreef: workgroup= xxxxxxmoet exact overeenkomen met de workgroup op je NAS of PC had moeten zijn en > dacht echter dat dit duidelijk zou zijn maar als je precies volgt kan het wel eens fout gaan zonder iets aan de ip-adressen te wijzigen zou dat dus moeten werken betreffende de workgroup... ik begrijp nog steeds geen hol van die zijtak <> dat kun je wellicht eens laten zien met een screenshot 20 september 2012 aangepast door Tonskidutch Nothing Compares 2U Jimmy Scott
pannekoek Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Geplaatst: 20 september 2012 Hoi, Hierbij de screenshot zie bijlage van de zijtak(die pijpleidingen) Verder vindt ik het vreemd dat hij dus na verandering op 192.168.16 blijft staan terwijl ik hem dus aanpas? Groeten peter en bedankt dat je nog reageerd ;-)
pannekoek Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Geplaatst: 20 september 2012 Ik kan ook al mijn andere apparaten benaderen door hun ip in mijn adress balk te plaatsen behalve van mijn et9000.(192.168.0.10). Is het misschien een idee om er een andere image op te zetten? heb er inmiddels meerdere geprobeerd en draai nu op de open PLI 3.0
Tonskidutch Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 (aangepast) kun je eens kijken op de et9000 per telnet wat netstat -a voor uitvoer geeft? en wie is .16 in je netwerk, dat moet je toch kunnen zien op je router bijvoorbeeld? ciao dacht net... heb je vaste ip-adressen of gebruik je dhcp via de router? 21 september 2012 aangepast door Tonskidutch Nothing Compares 2U Jimmy Scott
pannekoek Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 op mijn router komt de .16 helemaal niet voor dat is dus het vreemde. alleen zoals bij de screenshot aangeeft? als ik dan de mount wil maken staat er weer gewoon 0.11? ik voer dus de text netset -a in bij telnet.... dan komt er een waslijst met gegevens kan deze niet copieren waar moet ik naar kijken? er staat met wie ik een link heb enz..en een heleboel ip adressen not found waaronder de 0.10 en 0.11 -sh: 192.168.0.11: not found hieronder mijn router gegevens - network - computers DHCP Clients MAC Address IP Address Subnet Mask Duration Expires Select 192.168.000.010 D:00 H:01 M:00 S:00 Sat Sep 22 192.168.000.011 D:-- H:-- M:-- S:-- *** STATIC IP ADDRESS ** 192.168.000.015 D:00 H:01 M:00 S:00 Sat Sep
pannekoek Geplaatst: 22 september 2012 Auteur Geplaatst: 22 september 2012 Hoi, ik ben er inmiddels uit. Bij mijn instellingen in mijn router stond er dat ik nog geen rechten had verleend om te mogen schrijven en verwijderen dus aanvankelijk. Ook stond er bij een instellingen de. 16 als nas ip??? Geen idee hoe dat is aangepast aangezien ik dit nooit heb veranderd. Ik wil iig jullie bedanken voor de hulp. Groeten van de newbie
pannekoek Geplaatst: 23 september 2012 Auteur Geplaatst: 23 september 2012 Hoi, Ik ben er inmiddels uit! Ik moest op mijn router bij (administrator/certificaten) schrijven en lezen aanvinken deze stond uit, ook kon ik hier de .16 veranderen naar .11 Dit was nog onbekend voor mij maar gelukkig werkt nu alles weer! Allemaal heel erg bedankt! En een goed weekend nog Groeten, Peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen