greydutch Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Hallo, Ik heb een heel ander probleem: na een scan werden NED2 HD en SBS6 HD weliswaar gevonden, maar als ik op deze zenders afstem krijg ik de foutmelding "uw abonnement is niet geldig voor dit..." en heb geen beeld of geluid. Ik heb uiteraard een HD pakket en de overige HD zenders ontvang ik zonder problemen. Ik heb een Technisat Digicorder HD S2 Plus, die hier in Duitsland erg populair is, maar in Nederland een stuk minder, naar ik meen. Ik had enige tijd geleden een ander probleem met dit toestel en dat werd in dit forum toen vakkundig opgelost. Wellicht deze keer ook weer! Mijn dank.
Sprietje Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 Beste greydutch Ik weet niet welke CI-module je er in hebt zitten? Misschien een CanalDigitaal CI-module? Heeft deze een firmware-update gehad? Er moet dan bij CI-module staan: Firmware 3.03.013sp2. Zit deze firmware er in, dan zal het waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat een CanalDigitaal CI-module niet goed werkt met een Duitse Technisat. Technisat schrijft een Aston module voor, zie onderaan op blz. 11 van deze PDF-file: http://www.technisat-daun-fs.de/downloads/bro/bro_digitale_televisie_met_technisat_7008.pdf Je moet wel de Astoncrypt 1.07 met de nieuwste versie software V2.26 hebben.
greydutch Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 (aangepast) Hallo Sprietje, Mijn dank voor de snelle reactie. Hier in Berlijn heb ik zo snel geen Aston 1.07 gevonden, wel in Keulen. Kan ik je voor de zekerheid even vragen of dit de goeie is: <link naar webshop verwijderd> Het model heet hier namelijk weliswaar 2.26, maar er staat 2.23 in de beschrijving. Als het wel klopt zal ik hem maar bestellen. Ik neem aan dat dit de normale prijs is. Bedankt. 21 september 2012 aangepast door wiz link naar webshop verwijderd
Zilverster Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 @greydutch, Je kunt je linkje die je geplaatst hebt beter even weghalen ( bericht bewerken ) en per PM doorgeven aan @Sprietje, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
greydutch Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 sorry, ik wist niet dat dit niet mag. ik vind echter geen mogelijkheid "bericht bewerken" ?
Zilverster Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 (aangepast) @greydutch, Ik waarschuw wel even een van de MOD's of die het bericht wil bewerken, kan gebeuren en het klopt, volgens mij is de optie voor het bewerken van een geplaatst bericht niet meer actief. Is nog wel actief zie ik nu alleen is de tijd erg kort ingesteld, gr. Zilverster. 21 september 2012 aangepast door Zilverster You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 @wiz, Dat was wel erg snel , bedankt, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Sprietje Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 Beste greydutch Tja, dat is even pech hebben dat je een waarschuwing gehad hebt. De meeste nieuwe leden hebben er geen erg in dat een link naar een winkel niet mag. Dit vergeet je waarschijnlijk niet meer. In het algemeen kun je je bericht tot maximaal 15 minuten na plaatsing nog bewerken. De webshop is onduidelijk met de firmware versie die op de CI-module staat. Astron 1.7 is het model. Daar moet de firmwareversie 2.26 op staan. Als de webshop ook firmware versie 2.23 vermeldt, dan weet je niet waar je aan toe bent. Bestel hem in een shop waar meer zekerheid is, desnoods in Nederland. Ik heb een afbeelding toegevoegd.
Pedro4 Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Hoi, Zojuist zelf getest. Ga in Dreamboxedit naar het juiste bouquet (bij mij Nederland). Dubbel klik vervolgens op 1 van de zenders (ik heb Nederland 2 gekozen). In het linker (grote) scherm wordt Nederland 2 nu gemarkeerd. Rechts klik op de geselecteerde regel en kies 'Edit Transponder Data'. Vul de gegevens in uit post nr. 2 en klik daarna op save. Je krijgt nu een waarschuwing dat er meerdere zenders gaan veranderen die ook op deze transponder zitten. Weer ok, dan de lijst opslaan en vezenden naar je box. Groeten, Ray bedankt. werkt zo prima. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
wanderer Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 heb zelf een CI-module Astron 1.7 met FW 2.22 en die werkt prima... Samsung 40D6510WS
greydutch Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Hallo Sprietje, Nog bedankt voor je hulp. Ik heb inmiddels een Aston besteld (in Nederland).
lookie Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Ik heb beide zenders weer terug in de lijst. Probleem is nu dat ik iedere vijf seconden hickups heb in de ontvangst. Alleen op ned2 en sbs6 dus en niet op alle andere zenders. Iemand dit probleem ook ? DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".
Moderator ceesv Geplaatst: 22 september 2012 Moderator Geplaatst: 22 september 2012 Misschien net iets te weinig signaal, probeer eens of je schotel nog optimaal is uitgericht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
lookie Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Wel vreemd als alles altijd werkt en alleen op deze twee zenders waar ze aan hebben lopen klooien problemen ontstaan. De schotel staat al vier jaar op de zelfde plaats, vastgeroest aan de schoorsteen... Heb cccam en scam geprobeerd, daar ligt het dus niet aan. Opnieuw uitrichten van de schotel zou kunnen maar alle andere zenders geven zeer goed signaal. DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".
Moderator ceesv Geplaatst: 22 september 2012 Moderator Geplaatst: 22 september 2012 Je hebt voor de nieuwe modulatie net iets meer signaal nodig. Hetzelfde probleem is bekend van de transponder waarop National Geographics HD zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen