Ga naar inhoud


Geen beeld op Ned 2, SBS 6, EDL HD? Modulatie veranderd


Hadrian

Aanbevolen berichten

ik heb ondertussen Open Pli 3.0 erin .

Zelfde probleem.

Ik heb hier nog wel een dreambox 800HD maar die heeft geen hdmi uitgang en dat was mijn probleem.

Alles is hier hdmi, tv, beamer...

en met de dreambox had ik problemen want daar zit een DVI plug op en dvi->hdmi converter werkt echt niet goed hoor.

constant problemen.

 

Ik heb met de vu+ultimo en de multytenne 11,7 db

dat is toch meer dan genoeg en toch heb ik regelmatig freezes en blokjes en dropt het signaal naar 0 db.

Ja ok...het is erg bewolkt....maar toch...vroeger deed ie dat wel erg goed.

Nu mer die modulatie verandering gaat het niet zo goed meer :(

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja de settingslijsten die vernieuw ik elke week he.

dus het is niet zo dat ik nu een oude settingslijst heb.

Normaal zit die van satje07 erin, maar deze keer heb ik de henksettings erin als ik me niet vergis.

 

Maar ik blijf blokjes hebben op ned2, sb6 humor tv 24.

De andere kanalen doen het perfect.

Ok het is bewolkt...maar het zou toch beter moeten werken.

 

Erg hoor als ze alles zouden overzetten op die nieuwe modulatie.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook van alles uitgeprobeerd.Door de verandering van QPSK naar--> 8PSK moduleatie heb ik mijn 78cm triax moeten inruilen voor een 90cm inverto, met de veronderstelling dat de schotel tekort schoot..Helaas hetzelfde probleem...!? Op de astra 23 heb ik gemiddeld 90% ontvangst (15 db), maar bij SBSHD en NED2 HD, EDL1 heb ik max 60% (8,5 db), en schiet elke keer naar 0% waardoor het beeld blokkerig wordt... Ik heb zelf een DM800 HD SE (clone) met open pli.

 

Geen idee hoe nu dit probleem op te lossen :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

maar ik heb het ook bij kanalen die QPSK modulatie hebben.

Het signaal valt om de 10 a 15 seconden naar 0.

Vroeger was dat niet....

Ik heb de VU+ Ultimo van in januari en werkte altijd goed.

Ik heb hem nig ontkoppeld en een dreambox DM 800 HD aan gehangen.

Perfect beeld en geen onderbrekingen niet bij QPSK en 8 PSK modulatie.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in bericht 62 al gevraagd of degenen die ontvangstproblemen hebben misschien wel de zender Planeta HD goed kunnen ontvangen. Niemand geeft hier antwoord op. Ontvang je die goed, dan ligt het zeker niet aan de schotel maar aan de ontvanger, de CI-module of geen actuele firmware in de ontvanger of CI-module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend even afgestemd op Planeta HD en daar was het beeld erg strak en had een signaalkwaliteit van 99%!! Ik ga wel even met de firmware rommelen, maar betwijfel of het hieraan ligt.... Mijn dm800 is net nieuw en juist deze zenders lijken niet optimaal te werken..? Zal ook nog kijken of het (nogmaals) uitrichten van de schotel helpt...:-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend even afgestemd op Planeta HD en daar was het beeld erg strak en had een signaalkwaliteit van 99%!! Ik ga wel even met de firmware rommelen, maar betwijfel of het hieraan ligt.... Mijn dm800 is net nieuw en juist deze zenders lijken niet optimaal te werken..? Zal ook nog kijken of het (nogmaals) uitrichten van de schotel helpt...:-(

 

Of je hebt gewoon een brakke tuner in die clone zitten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mobydream

Als jij de ongecodeerde zender Planeta HD met een signaalkwaliteit van 99% prima binnen krijgt, dan ligt het probleem zeker niet aan de schotel die niet goed uitgericht zou zijn. Ga het echt maar in de ontvanger zoeken. Sluit eerst maar eens even een andere ontvanger aan, dan zul je zien dat die het gewoon goed doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn perikelen zijn opgelost.

Het waren de drivers van de VU+ Ultimo die niet geupdate waren.

Je moet met name een FPGA update doen.

En dan is het opgelost.

Alles werkt weer perfect.

Ik heb hulp gekregen van de sat-shop in Axel !

Dank aan hen.

aangepast door Stefaand

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, bij mij heb ik niets gemerkt van de veranderingen.

Ik kijk al ruim een jaar via de ingebouwde sat-tuner van mijn Samsung 7000 serie tv, en ik heb een powercam.

Eurosport HD en History HD kan ik niet ontvangen omdat de powercam dat niet kan verwerken.

Maar nu SBS 6 en Nederland 2 enz. zijn omgebouwd kan ik die toch blijven ontvangen.

De originele module van CD had ik destijds omgeruild voor een powercam, omdat de CD module niet goed werkte in mijn Topfield 7700HDPVR.

Toen kwam de omschakeling en raakte ik Eurosport HD en History HD kwijt.

Wat is nu het verschil tussen beide 8PSK moduleringen?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke CI-module je er in hebt zitten? Misschien een CanalDigitaal CI-module? Heeft deze een firmware-update gehad? Er moet dan bij CI-module staan: Firmware 3.03.013sp2.

Zit deze firmware er in, dan zal het waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat een CanalDigitaal CI-module niet goed werkt met een Duitse Technisat. Technisat schrijft een Aston module voor, zie onderaan op blz. 11 van deze PDF-file:

http://www.technisat-daun-fs.de/downloads/bro/bro_digitale_televisie_met_technisat_7008.pdf

Je moet wel de Astoncrypt 1.07 met de nieuwste versie software V2.26 hebben.

 

Hallo Sprietje,

 

Ik heb inmiddels je raad opgevolgd en een Astoncrypt 1.07 gekocht. En inderdaad: NED2 HD en SBS6 HD zijn nu weer te ontvangen. Bedankt voor je advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...