Ga naar inhoud


Geen beeld op Ned 2, SBS 6, EDL HD? Modulatie veranderd


Hadrian

Aanbevolen berichten

Mijn perikelen zijn opgelost.

Het waren de drivers van de VU+ Ultimo die niet geupdate waren.

Je moet met name een FPGA update doen.

En dan is het opgelost.

Alles werkt weer perfect.

Ik heb hulp gekregen van de sat-shop in Axel !

Dank aan hen.

 

ik heb te vroeg geroepen.

Het ging goed maar naderhand kwamen de blokjes toch weet terug en het signaal liep ook weer naar 0.

Ik weet het niet meer...weer over naar dreambox denk ik...want die heeft dat niet.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt erop dat het versterkergedeelte van je VU hapert. Een haperende voeding kan hiervan de oorzaak zijn, want die moet de juiste en constante spanning geven.

 

Als de Dream ok is, heb je de Dream zelf en de schotel m.i. nu uitgesloten als veroorzakers.

 

Ik zou de voeding (laten) vervangen. En dan meteen een betere kwaliteit erin dan nu.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een probleem met de VU+duo en een Multytenne.

De ontvangst kan absoluut niet beter. Met de VU+ is echt niets aan de hand. Ook het wisselen van de tuners maakt niets uit.

Het is de zwakste transponder die CDS gebruikt.

Op geen enkele andere zender van deze satelliet zijn de problemen als de zenders welke op deze transponder zitten.

De schotel is echt maximaal afgesteld.

Ik woon in het gebied waarvoor de Multytenne is ontwikkeld. Ik heb op geen enkele zender problemen welke op de andere satellieten zitten.

De schotel is gericht met de astra op 23.5E als uitgangspunt.

Groeten,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Planeta HD staat niet in mijn lijst. Ook niet na een scan. Dus wat moet ik daar nou mee. Ik ga morgen de schotel op SBS6 uitrichten.. Lukt dat niet dan heb ik voor de liefhebber een 7000, 7025 en een 8000 te koop en ga ik naar UPC. Ben dat gekloot van anaal digitaal of Astra meer dan zat.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat je Planeta HD dus niet ontvangt laat kennelijk zien, dat je schotel niet optimaal uitgericht is.

Om daar nu de provider de schuld van te geven?

 

Of heeft Canaldigitaal ook de schotel geplaatst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je Planeta HD dus niet ontvangt laat kennelijk zien, dat je schotel niet optimaal uitgericht is.

Om daar nu de provider de schuld van te geven?

 

Of heeft Canaldigitaal ook de schotel geplaatst?

 

READ! Ik schrijf dat deze niet in mijn lijst voorkomt. Of ik 'm ontvang is niet de kwestie. Staat gewoon niet in mijn lijst. Ik had 'm namelijk graag gehad, dan had ik morgen een goed referentiepunt gehad.

 

En volgens mij heeft CD helemaal geen zeggenschap over de indeling van de zenders maar doet Astra dat zelf.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees toch echt het volgende:

 

Even een update. Planeta HD staat niet in mijn lijst. Ook niet na een scan.

 

Normaal zou die dus in je lijst moeten opduiken, wanneer je een scan maakt, tenzij.. je hem niet ontvangt.

(Vooropgesteld dat de transponder in je transponderlijst van de ontvanger is opgenomen.)

 

Wat je bedoelt met de indeling van de zenders is mij niet geheel duidelijk.

 

Ik heb geen problemen met de ontvangst van genoemde zenders, wanneer het aan Canaldigitaal zou liggen zou ik er ook last van moeten hebben.

 

De bedoeling van het forum is dat we hier met de vraag van een lid, aangevuld met zoveel mogelijk informatie van het lid samen nadenken over een oplossing van het probleem.

Aangezien de meerderheid hier geen problemen met de ontvangst van betreffende zenders heeft moet kennelijk de oorzaak in de ontvangst installatie van het lid gezocht worden.

Wanneer een lid echter ervan overtuigd is dat de oorzaak niet aan zijn installatie ligt kunnen wij op dit forum niet veel meer doen om het probleem te helpen oplossen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En volgens mij heeft CD helemaal geen zeggenschap over de indeling van de zenders maar doet Astra dat zelf.

NIET als het de fastscanlijst betreft, want die is wel een product van CDS.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een uur op het dak gezeten. Op Astra 23.5 gezet vwb de signaalzoeker. Niets, maar dan ook helemaal niets gebeurt er. Welke kant ik ook op draai. Vervolgens op NED2 HD gezet en net zo lang gedraaid tot ik beeld had. Nu 8.5 dB na wat fijnafstellingen en geen storingen meer ! Wachten op de volgende gril...

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een uur op het dak gezeten. Op Astra 23.5 gezet vwb de signaalzoeker. Niets, maar dan ook helemaal niets gebeurt er. Welke kant ik ook op draai. Vervolgens op NED2 HD gezet en net zo lang gedraaid tot ik beeld had. Nu 8.5 dB na wat fijnafstellingen en geen storingen meer ! Wachten op de volgende gril...

toch eerst goed uitrichten ,dat is wel niet genoeg signaal 8.5 dB probeer toch eens wat meer te krijgen vb:verdubbel het eens

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar treden er iig 2 verschillende problemen op als ik het goed begrijp.

 

- De een moet z'n schotel beter afstellen, omdat het signaal na de omschakeling iets zwakker is.

 

- De ander heeft na het wisselen van een andere cam geen problemen meer.

 

Ik heb hier problemen op sbs6 en ned2, wanneer ik afstem op 1 van deze zenders dan loopt de tuner vast.

Gebruik een Humax PR-HD1000 met dragon cam met predator 3.8, wanneer ik deze cam wissel met de aston van mijn andere tuner dan gaat het wel goed.

Investeren in een andere cam of tuner ga ik niet meer doen, ook ik ga binnen niet afzienbare tijd over op de kabel.

aangepast door paqbro

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hier het zelfde verhaal.

Ik heb een DM 500 HD heb nu de laatste zender lijst van henk erop gezet ,zit de Open PLi 3.0 beta in maar doet niks op ned 2 .

Zit op Gran Canaria had super beeld .

Wat kan ik zelf nog doen ?

Vast bedankt allemaal .

Gr,Aad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de raad die hier aan de orde is geweest al gevolgd?

Probeer je ontvanger eens op een andere schotel of probeer eens een werkende ontvanger op jouw schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...